Συνηγόρησε και η πανδημία – Δεν σταματούν την δράση τους τα στελέχη του Κέντρου

Τριπλασιάστηκαν τα ραντεβού ψυχολογικής υποστήριξης στην ΠΝΟΗ [Vid]

20/12/2020 - 15:50 Ενημερώθηκε 26/12/2020 - 10:18

Τριπλασιάστηκαν, σχεδόν, το τελευταίο διάστημα τα αιτήματα για ατομικά ραντεβού υποστήριξης στο Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας της Περιφερειακής Ενότητας Λέσβου «Πνοή» , όπως υποστηρίζει η Κοινωνική Λειτουργός του Κέντρου Δέσποινα Σαμοθρακή. Στο γεγονός αυτό έχει συνηγορήσει και η εκδήλωση της πανδημίας που έχει επιπτώσεις και στην ψυχική υγεία των ατόμων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πανδημία του κορωνοϊού δεν στάθηκε εμπόδιο στα στελέχη της ΠΝΟΗΣ που συνεχίζουν να παρέχουν τις υπηρεσίες τους με όποιον τρόπο μπορούν και αυτή τη δύσκολη περίοδο.

Τα στελέχη της ΠΝΟΗΣ ανταποκρίνονται στα πάρα πολλά αιτήματα για ατομικά ραντεβού υποστήριξης που υπάρχουν αυτή τη περίοδο και έχουν σχεδόν τριπλασιαστεί. Τα ραντεβού γίνονται διαδικτυακά ή τηλεφωνικά ή στο χώρο της ΠΝΟΗΣ.

Μάλιστα επειδή τα ραντεβού είναι πάρα πολλά ιδιαίτερα αυτή τη περίοδο, υπάρχει ανάγκη συνεχούς κατάρτισης και εκπαίδευσης του προσωπικού. Δύο άτομα αυτή τη περίοδο εκπαιδεύονται στην κλινική οικογενειακή θεραπεία, ένα στις διατροφικές διαταραχές και ένα στη διοίκηση μονάδων υγείας.

Δεν σταματούν τα προγράμματα

Το Κέντρο Πρόληψης ΠΝΟΗ πριν την έναρξη της καραντίνας είχε ξεκινήσει την υλοποίηση ενός  πολύ μεγάλου προγράμματος πρόληψης και προαγωγής της ψυχικής υγείας των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου της Μόριας κατόπιν αιτήματος του Διευθυντή του Σχολείου και με τη συνεργασία του συντονιστή εκπαιδευτικού έργου Λέσβου και Λήμνου , Δημήτρη Μπούμπα. Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο την υποστήριξη των μαθητών και τελεί υπό την εποπτεία της Περιφερειακή Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Λέσβου. Εφαρμόζεται σε τέσσερις τάξεις και στόχος είναι η υποστήριξη των μαθητών και η ενίσχυση των προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων. Με το άνοιγμα των σχολείων θα συνεχιστεί..

Ακόμη πραγματοποιείται διαδικτυακά, από την ψυχολόγο της ΠΝΟΗΣ Έλενα Καραγεωργίου, ένα σεμινάριο που πραγματεύεται επώδυνα συναισθήματα και κυρίως αυτό της ντροπής. Στόχος είναι τα άτομα που το παρακολουθούν να διαχειριστούν αυτό το συναίσθημα.

Διαδικτυακά δουλεύει και η ψυχολόγος της ΠΝΟΗ  Γιώτα Ψύρρα με τους εφήβους. Είναι μια ομάδα εφήβων που αλληλεπιδρούν καθημερινά μεταξύ τους μοιράζοντας σκέψεις και συναισθήματα σχετικά με την επικαιρότητα. Επιπλέον υπάρχει μοίρασμα προβληματισμών και δραστηριοτήτων με στόχο οι έφηβοι να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους. Μια φορά την εβδομάδα παρακολουθούν ταινία με ένα θέμα που ενδιαφέρει τους εφήβους.

Επιπλέον γίνονται κάποιες συναντήσεις στην ομάδα γονέων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Μυτιλήνης, από τη Κοινωνική Λειτουργό του Κέντρου Πρόληψης, Δέσποινα Σαμοθρακή. Είναι μία ομάδα που λειτουργεί εδώ και δύο χρόνια με θέματα που αφορούν το γονεϊκό ρόλο και λόγο πανδημίας λειτουργεί διαδικτυακά αυτή τη περίοδο.

Όλα τα στελέχη του Κέντρου Πρόληψης ΠΝΟΗ συμμετέχουν στην συγγραφή του νέου πενταετούς χρονοδιαγράμματος δράσεων το οποίο πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Σχολικός Εκφοβισμός

Φέτος τον Αύγουστο εγκρίθηκε από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ένα υλικό για την πρόληψη του Σχολικού Εκφοβισμού που απευθύνεται σε μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με θέμα: «Θυμός, βία και συγχώρεση». Ήταν υλικό που ήταν αρχικά πτυχιακή εργασία της κ. Σαμοθρακή στο πλαίσιο των σπουδών της στην ΑΣΠΑΙΤΕ με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Μπούμπα και αργότερα έλαβε περαιτέρω επεξεργασίας στο χώρου του Κέντρου Πρόληψης με την επιμέλεια της Έλενας Καραγεωργίου αλλά και την υποστήριξη όλης της επιστημονικής ομάδας και του Διοικητικού Συμβουλίου. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα πρόγραμμα αγωγής υγείας όπου στόχος είναι πως μέσα από την εφαρμογή του και την υλοποίησή του στο χώρο του σχολείου θα μπορούσε να καλλιεργήσει στους μαθητές την ικανότητα να δρουν υπεύθυνα και να τους διδάξει εναλλακτικούς τρόπους συμπεριφοράς. Πως θα μπορούσε, δηλαδή, να συνδεθεί η βία και η επιθετικότητα με τις αξίες της κοινότητας της μάθησης αλλά και με της συγχώρεσης.

Είναι ένα υλικό που έχει το θεωρητικό κομμάτι, έχει 11 βιωματικές ασκήσεις που μπορεί ο εκπαιδευτικός να εφαρμόσει μέσα στην τάξη και να δουλέψει το θέμα του θυμού, της βίας και της συγχώρεσης.

Αυτό το υλικό φέτος εγκρίθηκε από Ινστιτούτο έχει ανέβει στην πλατφόρμα του για την πιλοτική εφαρμογή του από τους εκπαιδευτικούς και όποιος ενδιαφέρεται μπορεί να τα αναζητήσει.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey