
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Αρκετά συχνά πια, συμβαίνει να παραμένει ανεκτέλεστο το δρομολόγιο της Πέμπτης ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΑΙΒΑΛΙ- ΜΥΤΙΛΗΝΗ, όπου τα προηγούμενα χρόνια πολλοί Μυτιληνιοί προτιμούσαν για να ψωνίζουνε από το «Παζάρι της Πέμπτης» ! Υπήρξαν μάλιστα και φορές που η τουρκική πλευρά (επιμελητήρια - μεγάλα εμπορικά κέντρα Αϊβαλιού, Αδραμυτίου, Μπουρχάνιας) πριμοδοτούσε τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, που ανταγωνίζονταν μεταξύ τους, για προσφέρουν εισιτήρια σε πολύ χαμηλές τιμές. Με τα χρόνια πέρασε η μόδα, εδώ γίναν πολλά «κινέζικα» μαγαζιά φθηνών ρούχων, πολλοί, ιδιαίτερα οι νεότεροι, αγοράζουν ρούχα κ.α. μέσω ίντερνετ και τα μαϊμού «Lacoste» του παζαριού στ’ Αϊβαλί δεν έλκουν πια τους Μυτιληνιούς! Όμως για πολλούς υπήρχε η παράδοση μερικές φορές το χρόνο να επισκέπτονται τ’ Αϊβαλί, όχι τόσο για τα ψώνια, πιο πολύ «ν’ αλλάξουν το αέρα τους» έχοντας την ψευδαίσθηση ενός ημερήσιου ταξιδιού ΄στο «Εξωτερικό», να δούνε «φίλους» που απόκτησαν εκεί και να γευτούν κάτι διαφορετικό! «Δεν είναι η δόξα , δεν είναι τα λεφτά, είναι του δρόμου η χαρά» που λέει και το τραγούδι του Πορτοκάλογλου απ την ταινία «Βαλκανιζατέρ» ! Σήμερα η οικονομική δυσπραγία έχει περιορίσει πολύ το ενδιαφέρον στους ταξιδιώτες - «παζαρτζήδες της Πέμπτης» όπως τους αποκαλούσαν, ανέβηκε και το εισιτήριο σχεδόν στα 50 ευρώ! Και οι εταιρείες ματαιώνουν το δρομολόγιο της Πέμπτης, επικαλούμενες ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα πλοιάριά λόγω ετήσιων συντηρήσεων! Έτσι χάνεται - ατονεί η ανθρώπινη επαφή, ένθεν κακείθεν στην καθημερινότητά των ανθρώπων στις δύο πλευρές του Αιγαίου. Ας το σκεφτούν οι εμπλεκόμενοι, Διοίκηση - Τουριστικοί πράκτορες κ.α., ιδιαίτερα οι ακτοπλοϊκές εταιρείες που βγάζουν πολλά έσοδα απ’ την μαζική πλέον μετακίνηση Τούρκων επισκεπτών στα νησιά, να επαναφέρουν το δρομολόγιο της Πέμπτης. Μάλιστα ιδανικό θα ήταν ειδικά τις Πέμπτες στο δρομολόγιο ΜΥΤ- ΑΙΒ- ΜΥΤ και τα Σάββατα στο ΑΙΒ- ΜΥΤ- ΑΙΒ που ταξιδεύουν για ημερήσια βόλτα οι πολίτες των δύο γειτονικών πόλεων το αλερετούρ εισιτήριο να μην ξεπερνά τα 20 ευρώ. Ίσως αυτό που θα χάσουν από τη τιμή το κερδίσουν με την αύξηση της επιβατικής κίνησης.