Στην Άναξο Στην Άναξο Φωτογραφία: Ανδρονίκη Κουτσαβλή

Να τα λέμε κι αυτά τα… τουριστικά

29/08/2022 - 08:30 Ενημερώθηκε 28/08/2022 - 16:04

Παρότι το ζητούμενο είναι να αυξηθεί ο τουρισμός στην Λέσβο, εν τούτοις, υπάρχουν παραδείγματα ντόπιων επαγγελματιών του τουρισμού που αφήνουν άσχημες εντυπώσεις για το νησί.  

Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι θα αναφέρουμε το εξής περιστατικό που έπεσε στην αντίληψή μας. Κάποιοι φίλοι μας, ομογενείς από την Αμερική, επισκέφτηκαν φέτος το νησί για τις καλοκαιρινές του διακοπές, όπως αρκετοί ομογενείς μετά την διετή περίοδο της πανδημίας. Μάλιστα μήνες πριν έρθουν όταν προγραμμάτισαν τα αεροπορικά τους εισιτήρια ενοικίασαν παράλληλα δύο αυτοκίνητα αυτόματα (καθότι στην Αμερική κινούνται τέτοια κατά κύριο λόγο από τους οδηγούς) για τις μετακινήσεις του καθ’ όλη την περίοδο των διακοπών. Στο πακέτο αυτό είχαν ειδική έκπτωση λόγω επαγγελματικής ιδιότητας.

Μήνες μετά και συγκεκριμένα την ημέρα που επιβιβάζονταν στο αεροπλάνο για να ταξιδέψουν από την Αμερική με προορισμό την Ελλάδα τους έρχεται ειδοποίηση ότι δεν υπάρχουν στην διάθεσή τους τα αυτοκίνητα που είχαν κλείσει καιρό πριν. Η μόνη εναλλακτική που τους δόθηκε ήταν αυτοκίνητα ταχυτήτων, πιο ακριβά από τα προηγούμενα και χωρίς καμία έκπτωση. Αναγκαστικά τα έκλεισαν για να μην έχουν το άγχος της αναζήτησης όταν θα έφταναν στο νησί. Βέβαια κάποιοι από αυτούς δεν είχαν οδηγήσει ποτέ αυτοκίνητο με ταχύτητες και έκαναν ώρες – όχι για να φτάσουν απλά στον προορισμό τους αλλά- να ξεκινήσουν! Δηλαδή πριν ακόμη φτάσουν στην Λέσβο τα πρώτα συναισθήματα που τους γεννήθηκαν ήταν εκείνα του άγχους και η πρώτη εικόνα που σχημάτισαν ήταν εκείνη της ταλαιπωρίας, όχι βεβαίως η προτιμώμενη όταν το ζητούμενο είναι η αύξηση του τουρισμού στην Λέσβο.

Σαφώς και οι συγκεκριμένοι θα ξαναέρθουν καθότι ομογενείς που αγαπούν την Ελλάδα, αλλά είναι ξεκάθαρο ότι δεν θα απευθυνθούν στον ίδιο επιχειρηματία που έγινε αντικείμενο αρνητικού σχολιασμού. Να υπενθυμίσουμε σε αυτό το σημείο τον κανόνα της αγοράς που θέλει ο ευχαριστημένος πελάτης να φέρνει 2 ο δυσαρεστημένος να διώχνει 10. Και να μην ξεχνάμε ότι οι τουρίστες που έρχονται στην Λέσβο αποτελούν τους αδιαμφισβήτητους  πρεσβευτές του νησιού μας σε κάθε μέρος της γης.

Η λογική του γρήγορου κέρδους είναι εκείνη που πολλές φορές γκρεμίζει την μακρόπνοη αναπτυξιακή πορεία ενός τόπου.

Στον αντίποδα θα μας επιτρέψετε να αναφέρουμε ένα άλλο παράδειγμα επικαλούμενοι την πολυαγαπημένη Κρήτη των φοιτητικών μας χρόνων. Σε αυτό λοιπόν το νησί που κάθε καλοκαίρι γίνεται χαμός από τουρίστες και η τουριστική περίοδος ξεκινάει από τον Μάρτιο και τελειώνει Οκτώβριο περίπου, οι παραλίες είναι γεμάτες από κόσμο. Μάλιστα οι περισσότερες από αυτές είναι καλά οργανωμένες. Σε μία τέτοια λοιπόν παραλία του Ρεθύμνου Ιούνιο μήνα του 2004 λίγο πριν το τέλος της εξεταστικής, όπου στις ξαπλώστρες γινόταν το αδιαχώρητο, η συντάκτης και άλλες 7 κοπέλες πήγαν να απολαύσουν την Κυριακή της ξεκούρασης. Αφού κατέλαβαν 4 ομπρέλες και 8 ξαπλώστρες ο υπεύθυνος του χώρου ήρθε για το αντίτιμο.  Όταν αντιλήφθηκε ότι οι κοπέλες, που κατέλαβαν τον χώρο που εκείνος πουλάει σαν προϊόν, είναι ελληνίδες φοιτήτριες είπε απλά «εντάξει κορίτσια καθίστε δεν κοστίζει τίποτε». Αυτή η φράση προκάλεσε σε όλες έκπληξη και το γεγονός αυτό 18 χρόνια μετά δεν έχει σβήσει από την μνήμη, ενώ αποτέλεσε την αιτία η παρέα αυτή να επιλέγει την καφετέρια του συγκεκριμένου ιδιοκτήτη για τις εξόδους της, απλά γιατί ένοιωσε ευγνωμοσύνη από την συμπεριφορά του. Βέβαια θα ήταν παράλειψη αν δεν αναφέρουμε ότι γενικότερα οι κάτοικοι σε αυτό το νησί – και κατά συνέπεια οι επαγγελματίες- έχουν στην κουλτούρα τους να αφήνουν ικανοποιημένους κατά το μέγιστο δυνατό τους επισκέπτες έλληνες και ξένους, κάνοντάς τους να νιώθουν ευχαριστημένοι και να σχηματίζουν ωραίες εικόνες και αναμνήσεις για τον τόπο αυτό.  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey