
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
48 εκατομμύρια για λειψυδρία
Η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει 40 εκατ. ευρώ για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας στην περιοχή της. Το πρόβλημα είναι λίαν σοβαρό και πρέπει σε θέματα προτεραιότητας να τίθεται πρώτο, γιατί είναι και το πρώτο συστατικό των ζωντανών οργανισμών.
Να πω ότι στο ανθρώπινο σώμα το 70% είναι νερό και το υπόλοιπο 30% κόκαλα και σάρκες, αν δεν κάνω λάθος. Να πω ακόμα ότι χωρίς τροφή ο άνθρωπος έζησε 87 ημέρες, χωρίς νερό 15.
Τέλος η ιστορία διδάσκει ότι στο παρελθόν έχουν γίνει φονικές θηριωδίες για την κυριαρχία των υδάτινων πηγών, μεταξύ των λαών. Το νούμερο 87 αφορά Ιρλανδό απεργό πείνας και το 15 κάπου το διάβασα.
Του Στρατή
Ο Στρατής Κοκκινέλλης είναι το νέο «αίμα» που προστέθηκε στους συνεργάτες του "ΕΜΠΡΟΣ" έμμισθους και ερασιτέχνες. Από μερικά άρθρα του που έχω διαβάσει επιβεβαιώνει τις σπουδές του ως φιλόλογος και επιπλέον σε μερικές περιπτώσεις ο λόγος του γίνεται επιθετικός χωρίς φόβο, αλλά με πάθος, θα έλεγα είναι ο «νέος με καλάς συστάσεις». Ένα πράγμα θέλω να επισημάνω μόνον καλοπροαίρετα.
Υπογράφει στο τέλος των άρθρων του «Φιλόλογος-Δημοσιογράφος». Το «Φιλόλογος»: συνηθίζεται από ορισμένους να υπογράφουν με το επάγγελμα και τους σπουδές τους, κυρίως εκείνοι που δεν είναι τακτικοί συντάκτες.
Το «δημοσιογράφος» όμως είναι πλεονασμός και δεν γράφεται. Γιατί; Εφ' όσον δημοσιοποιείς τις σκέψεις, τις ιδέες και τις απόψεις σου, είσαι δημοσιογράφος. Για του λόγου το αληθές πάρε οποιαδήποτε Αθηναϊκή ή τοπική εφημερίδα, δεν θα δεις υπογραφή «δημοσιογράφος».
Αν σ' αρέσει Στρατή συνέχισέ το και ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων.
Φεστιβάλ ΚΝΕ-Οδηγητής
Πριν μερικές μέρες στο πάρκο «Αντώνης Τρίτσης» στην Αττική πραγματοποιήθηκε το 51ο Φεστιβάλ της ΚΝΕ. Απ' ότι διάβασα στο διαδίκτυο το Φεστιβάλ ενίσχυσαν με το ταλέντο τους καλλιτέχνες πρώτης γραμμής και η συμμετοχή του κόσμου μεγάλη και πέραν από τα μέλη και τους ψηφοφόρους του ΚΚΕ. Αφορμή γι' αυτό το σχόλιο όμως, εκτός απ' τα παραπάνω, άλλο είναι.
Όταν τελείωσε το Φεστιβάλ οι νέοι της ΚΝΕ παρέδωσαν το πάρκο στο Δήμο πιο καθαρό απ' ότι το παρέλαβαν. Αυτό μου έκανε εντύπωση γιατί δεν συνηθίζεται σε παρόμοιες περιπτώσεις από άλλες εκδηλώσεις.
«Δεν μένει τίποτα στον ουρανό...»
Είναι ρήση που χρησιμοποιούν οι Ιταλοί όταν αρχίζουν οι βροχές.
Συνεχίζω απλουστευτικά ότι εφέτος είχαμε ηλιοφάνεια με υπερβολική ζέστη με αποτέλεσμα να έχουμε μεγάλη εξάτμιση από όλες τις υδάτινες επιφάνειες που υπάρχουν στη γη. Αυτοί οι υδρατμοί γίνονται σύννεφα και τα σύννεφα φέρνουν βροχές. Το απροσδιόριστο είναι ότι οι βροχές δεν πέφτουν το ίδιο στα ίδια μέρη σε ποσότητα. Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου καλωσορίσαμε το πρωτοβρόχι. Άρχισε να ψιλοβρέχει από τις πέντε το πρωί μέχρι τις τρεις το απόγευμα. «Μάννα εξ ουρανού» για τα δέντρα, τα φυτά, τα ζώα και τους ανθρώπους.
Χάσαμε τον «Μανώλη» ΣΤΟΠ
Ο «Μανώλης» είναι ένας όμορφος γάτος που βρέθηκε μικρό γατάκι απ' την Ελευθερία στις ερημιές και υιοθετήθηκε από την οικογένεια. Το όνομα το έδωσαν τα εγγόνια μου για να «τιμήσουν» κάποιο φίλο τους. Μόνιμη κατοικία του «Μανώλη» είναι το οικόπεδο, όπου ζει με τις κότες, τον «Κεμάλ» τον σκύλο και τις άλλες γάτες. Όταν φεύγουμε για την εξοχή τον παίρνουμε μαζί, μαζί με την γάτα της Ελένης που ζει στο σπίτι.
Πριν δέκα ημέρες ο «Μανώλης» χάθηκε. Κάναμε χίλιες δυο υποθέσεις. Τελικά πιστέψαμε ότι κάπου γύρω απ' το εξοχικό μας θα τριγυρνά και θα επιστρέψει. Πέρασαν μέρες και οι ελπίδες εξανεμίστηκαν. Χάθηκε. Όταν επιστρέψαμε στον Παπάδο τον βρήκαμε να μας περιμένει. Η απόσταση είναι τέσσερα έως έξι χιλιόμετρα.
Ανοίξτε τα σχολεία στην κοινωνία (2)
Τα σχολεία της προσχολικής ηλικίας όπως είναι τα Νηπιαγωγεία δεν έχουν αποστολή να μεταφέρουν γνώσεις στο παιδί με την έννοια που έχουν τα σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης. Στα νηπιαγωγεία τα παιδιά συνεχίζουν τη ζωή που έκαναν στο σπίτι τους και αποκτούν δεξιότητες και συνειδητοποιούν κοινωνικούς κανόνες και συμπεριφορές. Να πλένουν τα χέρια πριν το φαγητό, να χαιρετούν τους ανθρώπους του περίγυρου τους, να πηγαίνουν λουλούδια και καρτούλες στη γιορτή της μητέρας με τη βοήθεια των δασκάλων τους, να ξεχωρίζουν το επιτρεπόμενο και το απαγορευμένο κλπ. κλπ.
Οι γνώσεις που αποκτούνται πρέπει να γίνονται αβίαστα και συμπτωματικά και βασικός σκοπός και στόχος είναι η κοινωνικοποίηση των νηπίων. Απαραίτητη προϋπόθεση τα νήπια να γνωρίζουν τη φύση, ν' αγαπούν τα ζώα και να μάθουν να συμπεριφέρονται όταν κινούνται εκτός σπιτιού και εκτός σχολείου. Άποψη εδραιωμένη παιδαγωγικά είναι η εκπαίδευση των μικρών παιδιών να γίνεται εκτός των αιθουσών, όταν οι καιρικές συνθήκες το επιτρέπουν.
Η ίδια τακτική και μέθοδος μπορεί να ακολουθηθεί και για τις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού. Ας σημειωθεί ότι οι νηπιαγωγοί εκπαιδεύονται γι' αυτή την αποστολή και οι δικές μου απόψεις δεν προσκομίζουν κάτι καινούριο για την εκπαίδευση των νηπίων. Αυτά όμως τα θεωρώ απαραίτητα ως εισαγωγή για να καταλήξω εκεί που στοχεύουν τα σχόλια.
(Συνεχίζεται)