FOLLOW US

Υγεία

Είναι αλήθεια ότι το σκόρδο μειώνει την πίεση και ότι το αλάτι την ανεβάζει; Ότι το κόκκινο κρασί και η σοκολάτα κάνουν καλό στην καρδιά ή ότι τα αυγά ανεβάζουν τη χοληστερίνη; Πρόκειται για ερωτήματα που απαντήθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου ετήσιου συνεδρίου αθηροσκλήρωσης στη Θεσσαλονίκη.
Είναι αλήθεια ότι το σκόρδο μειώνει την πίεση και ότι το αλάτι την ανεβάζει; Ότι το κόκκινο κρασί και η σοκολάτα κάνουν καλό στην καρδιά ή ότι τα αυγά ανεβάζουν τη χοληστερίνη; Πρόκειται για ερωτήματα που απαντήθηκαν, στο πλαίσιο του 5ου ετήσιου συνεδρίου αθηροσκλήρωσης το οποίο έγινε από 12 έως 14 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη.

Η σχετική εισήγηση είχε θέμα τους μύθους και τις πραγματικότητες σχετικά με τη διατροφή και το τι πραγματικά ωφελεί την καρδιά και σύμφωνα με τα συμπεράσματά της:
- Το σκόρδο έχει αντιβακτηριακές ιδιότητες, μειώνει τη χοληστερίνη και έχει αντιπηκτική και ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Ωστόσο αν νομίζετε ότι καταναλώνοντας 1-2 σκελίδες σκόρδο την ημέρα, θα καταφέρετε να μειώσετε την αρτηριακή σας πίεση, κάνετε λάθος, διότι για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει να καταναλώσετε τουλάχιστον 15-20 σκελίδες ημερησίως.
- Οι υπερτασικοί πιστεύουν ότι μειώνοντας την κατανάλωση αλατιού, μπορούν να ελέγξουν την υψηλή αρτηριακή πίεση. Αυτό όμως δεν ισχύει αν δεν φροντίσουν για τη μείωση του βάρους τους και αν δεν προσέχουν τι τρόφιμα καταναλώνουν. Για παράδειγμα, το ψωμί, οι σάλτσες, τα επεξεργασμένα τρόφιμα και οι ξηροί καρποί, περιέχουν αλάτι και χρειάζεται προσοχή στην κατανάλωσή τους.
- Όσον αφορά το κόκκινο κρασί, η αλήθεια είναι ότι έχει αντιοξειδωτικά, που κάνουν καλό στην καρδιά, και μειώνει τη χοληστερίνη και την συγκόλληση των αιμοπεταλίων. Το λευκό κρασί όμως, έχει λιγότερα αντιοξειδωτικά, αφού η ποσότητα των αντιοξειδωτικών που περιέχεται σε 10 ποτήρια, ισοδυναμούν με αυτή που έχει ένα ποτήρι κόκκινο κρασί. Όσον αφορά τα άλλα οινοπνευματώδη, η μπύρα φαίνεται ότι κάνει καλό στην καρδιά, το τσίπουρο έχει μικρή ποσότητα αντιοξειδωτικών ενώ το ούζο δεν ωφελεί σε τίποτα.
- Από την άλλη, η σοκολάτα έχει φλαβονοειδή και κατεχίνες και μειώνει τη συστολική αρτηριακή πίεση ενώ βελτιώνει το μεταβολισμό της γλυκόζης. Προσοχή όμως, μόνο η μαύρη σοκολάτα βοηθά και δεν θα πρέπει να καταναλώνει κανείς πάνω από 100 γραμμάρια την εβδομάδα, γιατί παχαίνει.
- Μύθος είναι ότι όσοι έχουν υψηλή χοληστερίνη, δεν πρέπει να καταναλώνουν αυγά. Ένας υγιής άνθρωπος χρειάζεται 300mg χοληστερίνης την ημέρα ενώ ένας με υπερλιπιδαιμία χρειάζεται 200mg, όση δηλαδή χοληστερίνη περιέχει ένα αυγό. Να σημειωθεί ότι το 80% της χοληστερίνης παράγεται από το ήπαρ ενώ μόνο το 20% προέρχεται από τα τρόφιμα που καταναλώνουμε. Επομένως η κατανάλωση 3 αυγών την εβδομάδα, δεν βλάπτει τα άτομα με υψηλή χοληστερίνη.
- Η κανέλα συμβάλει στον έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα και βελτιώνει το λιπιδαιμικό προφίλ του ασθενούς αλλά θα πρέπει να καταναλώνεται με προσοχή.
- Όσον αφορά τα πορτοκάλια και τα λεμόνια, είναι μύθος ότι η κατανάλωση τους αυξάνει την πίεση, αντιθέτως έχουν ελαφρώς υποτασική δράση. Επίσης μύθος είναι ότι το γκρέιπφρουτ καίει το λίπος και μειώνει τη χοληστερίνη. Μπορεί να έχει αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, θα πρέπει όμως να καταναλώνεται με προσοχή από τα άτομα που ακολουθούν αντιλιπιδαιμική αγωγή.
- Το πράσινο τσάι από την άλλη, βοηθά να έχουμε γερή καρδιά διότι μειώνει τη χοληστερίνη, έχει αντιπηκτικές ιδιότητες , βοηθά στην πέψη και το ανοσοποιητικό και συμβάλει στη ρύθμιση του σακχάρου.
- Τέλος, είναι μύθος ότι οι υπερτασικοί δεν πρέπει να καταναλώνουν καφέ. Ο καφές έχει αντιοξειδωτικά και μαγνήσιο, που ωφελούν την καρδιά αλλά θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.
Πηγή: Paseges.gr


 
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top