
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Να διευρυνθεί και να ενισχυθεί το Μεταφορικό Ισοδύναμο ζητά ο Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ
Ο Τομεάρχης Νησιωτικής Πολιτικής του ΠΑΣΟΚ κ.Γιάννης Πολυχρονάκος, με δήλωση του αναφέρεται στην απόφαση της ΠΕΔ Ν.Αιγαίου για τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ αλλά και σε προτάσεις για μια πραγματική νησιωτική πολιτική:
«Το ψήφισμα της ΠΕΔ Ν.Αιγαίου, 40 ημέρες μετά τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού, για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ σε όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων, είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και εκφράζει όλους τους νησιώτες.
Είναι δεδομένο όμως ότι οι πολίτες περιμένουν τη χάραξη και άσκηση μιας πραγματικής νησιωτικής πολιτικής με αναπτυξιακά χαρακτηριστικά αλλά και με πλήρη συναίσθηση ότι η ζωή και η διαβίωση στα νησιά είναι σε ευθεία συνάρτηση με το δημογραφικό αλλά και με τη γεωπολιτική θέση της χώρας στο παρόν και στο μέλλον.
Για αυτό:
1. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν πρέπει να καταργηθεί αλλά να διευρυνθεί και να ενισχυθεί με περισσότερους πόρους. Και βέβαια η κυβέρνηση να καταβάλει άμεσα αυτά που οφείλει σε πολίτες και επιχειρήσεις.
2. Πρέπει να μειωθεί ο ΦΠΑ στα ακτοπλοϊκά και αεροπορικά εισιτήρια
3. Χρειάζονται αναπτυξιακά και φορολογικά κίνητρα στα νησιά, όπως:
▪️ Ένας νέος αναπτυξιακός νόμος ειδικά προσαρμοσμένος στις ανάγκες της νησιωτικής οικονομίας. Με ενίσχυση σχεδίων και επιχειρήσεων που επενδύουν στην ποιότητα στον τουρισμό,σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού, στην αναβάθμιση του κτιριακού αποθέματος των τουριστικών καταλυμάτων, στην ψηφιοποίηση της τοπικής οικονομίας, στη σύνδεση πρωτογενούς τομέα με την μεταποίηση και τον τουρισμό.
▪️ Πρόγραμμα χρηματοδότησης επιχειρηματικής δραστηριότητας με άτοκα δάνεια πρώτης εγκατάστασης μέχρι του ποσού των 20.000€, ένα χρόνο περίοδο χάριτος και 10ετή αποπληρωμή.
▪️ Ειδικό φορολογικό καθεστώς για νέους που θα δημιουργήσουν επιχειρήσεις στα νησιά με απαλλαγή από το φόρου εισοδήματος.
4 .Κατοχύρωση σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο της Διπλής Νησιωτικότητας με την καθιέρωση ενός συγκεκριμένου αριθμού, σε ετήσια βάση, δωρεάν ενδονησιωτικών μετακινήσεων με τα πλοία (από νησί σε νησί) για τους μόνιμους κατοίκους.Το δημοσιονομικό κόστος είναι πολύ μικρό ενώ η κατοχύρωση της έννοιας της διπλής νησιωτικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο είναι προϋπόθεση για να επιτραπούν οι κρατικές ενισχύσεις.
5. Μείωση του ενεργειακού κόστους με ουσιαστικά κίνητρα για τη δημιουργία ενεργειακών κοινοτήτων με τη συμμετοχή νοικοκυριών και επιχειρήσεων των νησιών για την παραγωγή ενέργειας με μειωμένο κόστος.
6. Αποτελεσματικές πολιτικές για να αντιμετωπιστεί το στεγαστικό πρόβλημα στα νησιά αλλά και πραγματικά κίνητρα για τη στελέχωση των δημόσιων δομών υγείας.
Και βέβαια η κυβέρνηση του κ.Μητσοτάκη οφείλει να δώσει απαντήσεις και για τις κατά καιρούς εξαγγελίες της που έχουν μείνει στα λόγια.
Παράδειγμα, το Ταμείο Απανθρακοποίησης των νησιών, στο οποίο θα συγκεντρώνονταν πόροι ύψους έως 3 δις για έργα στα νησιά. Υποτίθεται ότι θα υπήρχε και εξειδίκευση των έργων που θα γίνουν στα νησιά και η δημοπράτηση θα γινόταν το φθινόπωρο…
Όλα αυτά αγνοούνται.
Το ΠΑΣΟΚ όμως με τις προτάσεις του, θέτει τη νησιωτική πολιτική στην κορυφή των προτεραιοτήτων μιας νέας διακυβέρνησης που θα προέλθει από την πολιτική αλλαγή που έχει ανάγκη ο τόπος μας».