Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Κορδώνης, μιλάει στο «Ε»:

«Δικαιούμαι να ζητήσω ανανέωση θητείας…»

31/01/2014 - 20:47

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε στο «Ε» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Κορδώνης, ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα των τελευταίων ημερών στη Λέσβο.

Μία εξαιρετικά ενδιαφέρουσα συνέντευξη παραχώρησε στο «Ε» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Κώστας Κορδώνης, ένα από τα πιο πολυσυζητημένα πρόσωπα των τελευταίων ημερών στη Λέσβο.

Αναφερόμενος στην υπόθεση της προκυμαίας, παρουσιάζει τις τελευταίες εξελίξεις, αποκαλύπτει τις επόμενες κινήσεις του και εξομολογείται τα λάθη τα οποία έγιναν, χωρίς να εξαιρεί και τα δικά του. Απαντά ακόμα και για την πορεία των μεγάλων λιμενικών έργων και τέλος καλείται να μιλήσει για το μέλλον του στο Λιμενικό Ταμείο, αλλά και το ενδεχόμενο της ενασχόλησής του με την αυτοδιοίκηση στις επερχόμενες εκλογές.

«Σε μια κατεστραμμένη και πτωχευμένη χώρα, όπως είναι η πατρίδα μας, οφείλουμε όλοι να κάνουμε κάτι σήμερα, όπου μπορούμε και όπως μπορούμε.

Οι αναφορές σε προσωπικές επιδιώξεις ας μείνουν για άλλη φορά, όταν τα πράγματα θα είναι καλύτερα», τονίζει ο Κώστας Κορδώνης, που παραδέχεται όμως ότι έχει ανατραπεί η επιθυμία του να αποχωρήσει απ’ την προεδρία του Λιμενικού Ταμείου, δεδομένων των εξελίξεων και της βούλησής του να ολοκληρωθούν μια σειρά από πρωτοβουλίες που ανέλαβε. Εξηγεί δε, γιατί αξιολογεί πως «δικαιούται να ζητήσει ανανέωση θητείας».

Μετά την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου (ΑΔΑ), ποιες είναι οι τελευταίες εξελίξεις αναφορικά με τη γνωστή υπόθεση των πεζοδρομίων στην προκυμαία της πόλης; Ισχύει ότι δε θα ανανεωθούν οι άδειες για τη χρήση τους;

«Η σχετική ακυρωτική απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου δε δημιούργησε πρόβλημα στο σχεδιασμό της Λιμενικής Επιτροπής να θέσει τέλος σε μια πολύχρονη κατάλυση κάθε έννοιας νομιμότητας από πλευράς των ασχολούμενων με τα καταστήματα εστίασης σχεδόν σε όλο το μήκος και πλάτος της χερσαίας ζώνης του λιμανιού της πόλης μας.

Αντίθετα, η απόφαση αυτή ανέδειξε την παγιωμένη νοοτροπία ορισμένων από τους επαγγελματίες αυτούς να θεωρούν τον κοινόχρηστο χώρο σαν προσωπικό τους οικόπεδο, μέσα στο οποίο μπορούν να τοποθετούν από σόμπες με καυσόξυλα μέχρι να τον μετατρέπουν σε κέντρο διασκέδασης με μπουζούκια!!!

Υπό την έννοια λοιπόν αυτή και αφού προηγουμένως είχαμε εξαντλήσει ως Λιμενική Επιτροπή όλα τα περιθώρια του διαλόγου, της πειθούς και της συναινετικής διαδικασίας, οδηγηθήκαμε σε απόφαση ριζικής αντιμετώπισης του προβλήματος, προσφεύγοντας με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στη Δικαιοσύνη προκειμένου να απομακρυνθεί άμεσα το σύνολο των αυθαίρετων κατασκευών, ενώ ταυτόχρονα ζητήσαμε από την αρμόδια διοικητική αρχή την έκδοση πρωτοκόλλων διοικητικής αποβολής.

Όπως αντιλαμβάνεστε, η παραχώρηση των κοινόχρηστων χώρων και ο τρόπος που αυτοί θα χρησιμοποιούνται, τίθεται σε μηδενική βάση και η αρμόδια Λιμενική Επιτροπή θα καθορίσει και θα επιβάλει τους όρους στους ενδιαφερόμενους καταστηματάρχες, και όχι εκείνοι στη Λιμενική Επιτροπή και σε βάρος των πολιτών, στους οποίους αυτοί οι κοινόχρηστοι χώροι ανήκουν.

Το νομοθετικό πλαίσιο είναι σαφές ως προς την παρέμβασή μας στην προκυμαία. Μετά δε την απελευθέρωση και την απόδοση των χώρων σ’ εμάς, είναι αυτονόητο ότι θα εφαρμοστούν πιστά τα προτεινόμενα με την ακυρωτική απόφαση της ΑΔΑ αναφορικά με τις απαιτούμενες εγκρίσεις για την εκτέλεση κάθε φύσεως εργασίας.»

«Κουβέντες καφενείου οι απειλές…»

Έχετε υπολογίσει τις αντιδράσεις για όλο αυτό; Υπήρξαν πράγματι και απειλές, όπως κυκλοφόρησε;

«Σε σχέση με τις αντιδράσεις των ίδιων υπευθύνων των καταστημάτων, θα δείτε πως πολύ σύντομα θα αντιληφθούν ότι η επιχειρούμενη προσπάθεια είναι και προς όφελος των ίδιων, αφού θα ξεφύγουν από την παρακμιακή εικόνα που υπάρχει σήμερα και θα εργάζονται μέσα σε περιβάλλον συμβατό με την αισθητική της πόλης και του λιμανιού της, που θεωρείται, όχι άδικα, ένα από τα ωραιότερα της χώρας μας.

Στο ερώτημά σας αν έχουμε δεχθεί απειλές, σας γνωρίζω ότι δεν μπορεί να πάρει κανείς στα σοβαρά κουβέντες καφενείου. Άλλωστε, ουδέποτε εκδηλώθηκαν συμπεριφορές αυτού του τύπου στο νησί της Λέσβου.»

Έγιναν λάθη στη συγκεκριμένη υπόθεση από τη μεριά του Λιμενικού Ταμείου;

«Όσον αφορά το λάθος στο οποίο αναφέρεσθε, πραγματικά ήταν λάθος εγώ προσωπικά και η Λιμενική Επιτροπή να εμπλακούμε σε έναν ατέρμονο διάλογο που κράτησε 30 και πλέον μήνες, ενώ θα έπρεπε να δοθεί λύση νωρίτερα. Ακολουθήσαμε με απόλυτο τρόπο τη δημοκρατική διαδικασία και καθυστερήσαμε.

Με τις αποφάσεις όμως που πήραμε και υλοποιούμε άμεσα, θα ανακτήσουμε το χαμένο χρόνο και βέβαια τον καταπατημένο κοινόχρηστο χώρο!!!»

Χθες Παρασκευή, ο Κωνσταντίνος Μωραΐτης, καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, όπως είχε ανακοινώσει προ ημερών ο Κώστας Μουτζούρης, επρόκειτο να πραγματοποιήσει επίσκεψη στην οδό Χριστουγέννων ‘44. Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το Φανάρι;

«Ο καθηγητής της Αρχιτεκτονικής Σχολής τού ΕΜΠ, μετά από πρόσκληση που του απευθύναμε, θα μελετήσει την οδό Χριστουγέννων.

Η πρόταση θα τεθεί προς έγκριση στο αρμόδιο Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου μαζί με παράλληλη δική του πρόταση για τα υπόλοιπα καταστήματα της προκυμαίας, που εκ των πραγμάτων θα πρέπει να είναι συμβατή με ό,τι επιτρέπει, και το υπογραμμίζω αυτό, η ιδιαίτερα αυστηρή νομοθεσία για τις προσόψεις καταστημάτων εστίασης κ.λπ. σε χερσαία ζώνη λιμένα.»

«Κούρεμα» Vs Προκυμαίας

Στην προκυμαία πλακοστρώθηκε ένα μικρό μόνο τμήμα, από το Τελωνείο μέχρι τις εγκαταστάσεις την πύλη του Λιμανιού. Υπάρχει σχεδιασμός για την ανάπλαση και του υπόλοιπου τμήματος;

«Η συνολική ανάπλαση της προκυμαίας δεν μπορεί να περιλαμβάνει μόνο πλακόστρωση, αλλά και αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης, του ηλεκτροφωτισμού και σειρά άλλων έργων, ο προϋπολογισμός των οποίων εκφεύγει από τις σημερινές οικονομικές δυνατότητες του Ταμείου. Εάν δεν είχε προηγηθεί το κούρεμα του ομολόγου στην Τράπεζα Ελλάδας των 3.000.000 ευρώ, θα είχαμε προχωρήσει σε συνολική παρέμβαση.

Έχουμε στα χέρια μας προμελέτη για έργα μηχανικού, αρχιτέκτονα, μηχανολόγου-ηλεκτρολόγου για το σύνολο της προκυμαίας, γνωρίζουμε τι πρέπει να γίνει και ίσως κάποια στιγμή πετύχουμε την εξεύρεση προγράμματος και πόρων. Η ανάπλαση της προκυμαίας αποτελεί κυρίαρχο στόχο, πλην όμως πρέπει να βρεθούν περισσότερα από τρία εκατομμύρια ευρώ.»

Δεδομένου ότι τόσο το ζήτημα των πεζοδρομίων, όσο και οι υπόλοιπες παρεμβάσεις, αν και βρίσκονται στο χώρο ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου, αφορούν κι άλλους φορείς και πολίτες, πώς κρίνετε τη στάση άλλων τοπικών παραγόντων για τη συγκεκριμένη υπόθεση, π.χ. των βουλευτών, του περιφερειάρχη, του δημάρχου;

«Δεν είναι στις αρμοδιότητές μου να κρίνω τη στάση οιουδήποτε. Εγώ κάλεσα όλους να στηρίξουν την προσπάθεια. Οι πολίτες είναι αρμόδιοι να κρίνουν και σε ποιο βαθμό υπάρχει στήριξη, αδιαφορία ή απάθεια από έναν έκαστο απ’ αυτούς που αναφέρατε.»

Σε λίγες ημέρες λήγει η θητεία σας στη θέση του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου. Κυκλοφόρησε το σενάριο για αντικατάστασή σας. Εσείς θέλετε να παραμείνετε στη διοίκηση του Ταμείου;

«Το πρόβλημα που δημιουργήθηκε στην προκυμαία με την άρνηση ορισμένων από τους καταστηματάρχες να συμμορφωθούν στις έγγραφες δεσμεύσεις τους, η ολοκλήρωση των έργων στην πύλη εισόδου της Πέτρας, η διαδικασία για τη δημιουργία υδατοδρομίου στον κόλπο της Γέρας και πολλά άλλα ακόμα, σε συνδυασμό με την πίεση που δέχομαι καθημερινά τόσο εγώ όσο και τα υπόλοιπα μέλη της Λιμενικής Επιτροπής από πολίτες και φορείς όλου του νησιού να συνεχίσουμε την προσπάθειά μας, ανέτρεψε την επιθυμία να αποχωρήσω, όταν άλλωστε στο τέλος του προηγούμενου χρόνου είχα αποστείλει και σχετική επιστολή σε σχέση με την αποχώρησή μου.

Βέβαια, η γενική γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου, κ. Καλογήρου, έχει το λόγο αναφορικά με την ανανέωση της δικής μου θητείας και άλλων δύο μελών.

Πιστεύω ότι είναι καθαρή και έντιμη πολιτικός και θα πράξει εκείνο που την υποχρεώνει το συμφέρον του τόπου της και όχι οι ιδιοτελείς υπολογισμοί προσώπων που τους απασχολεί μονάχα η κομματική, προσωπική και πολιτική τους επιβίωση.

Δικαιούμαι, λοιπόν, να ζητήσω την ανανέωση της θητείας για μία θέση που είναι άμισθη και τιμητική και για την οποία θεωρώ ότι ανταποκρίθηκα με καθημερινή, συνεχή, επίμονη και αποτελεσματική προσπάθεια.»

Κάνοντας έναν απολογισμό τής μέχρι τώρα πορείας σας, ποιες θα θεωρούσατε τις σημαντικότερες παρεμβάσεις σας;

«Η πλέον σημαντική των παρεμβάσεών μας είναι η δημιουργία ενός καινούργιου επιβατικού λιμανιού σε σχέση με το τι αντίκριζε ο ντόπιος και ξένος επισκέπτης το 2010 και τι αντικρίζει σήμερα.

Ξεκινώντας από το Στρογγυλό, φθάνοντας στις κατεστραμμένες αποθήκες του Τελωνείου όπου σήμερα στεγάζονται και λειτουργούν υπηρεσίες του κράτους σε μια επιφάνεια 650 τ.μ. χωρίς το ίδιο να έχει δαπανήσει ένα ευρώ, περπατώντας στον αύλειο χώρο του Τελωνείου όπου μια άλλη αίθουσα 250 τ.μ. φιλοξενεί τουρίστες από τα απέναντι παράλια, περπατώντας σε όλο το μήκος και πλάτος μιας καινούργιας περίφραξης, με διαμορφώσεις περιμετρικά όλων των κτηρίων και των χώρων, με καινούργια πεζοδρόμια μέσα και έξω από το λιμάνι, καινούργιες ράμπες για την πρόσδεση των πλοίων, ηλεκτροφωτισμό της προβλήτας του λιμανιού κ.λπ..

Ακόμα, η επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης στην προκυμαία, παρεμβάσεις σχεδόν σε όλα τα λιμάνια του νησιού αρμοδιότητας του Λιμενικού Ταμείου, ξεκινώντας από τη μαρίνα Πλωμαρίου και το νέο ηλεκτροφωτισμό του λιμανιού και φθάνοντας μέχρι το λιμάνι της Σκάλας Συκαμνιάς, της Θερμής, της Σκάλας Μιστεγνών, της Πέτρας, της Σκάλας Καλλονής, χωρίς τελικά να εξαιρείται κανένα.»

 

Πύλες εισόδου Πέτρας - Πλωμαρίου

Ποια ζητήματα της αρμοδιότητάς σας ιεραρχείτε ως άμεσες προτεραιότητες για το νησί από εδώ και πέρα;

«Η πρώτη κυρίαρχη προτεραιότητα είναι η ολοκλήρωση της πύλης εισόδου της Πέτρας, αλλά και η συνέχιση της διαδικασίας για την πύλη εισόδου του Πλωμαρίου.»

Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες στο λιμάνι της Πέτρας για την πύλη εισόδου και πού βρίσκεται η υπόθεση με την πύλη εισόδου στο Πλωμάρι;

«Η πύλη εισόδου της Πέτρας βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσής της όσον αφορά τις υποδομές και εγκαταστάσεις. Ο ομογενής από τον Καναδά κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης ανέλαβε και καλύπτει το κόστος κατασκευής των λυόμενων οικίσκων επιφάνειας 170 τ.μ. με το ποσό των 100.000 ευρώ.

Με τη βοήθεια του υπουργού Δικαιοσύνης, κ. Χαράλαμπου Αθανασίου, θα αντιμετωπιστούν τα γραφειοκρατικά εμπόδια και ελπίζω πως δε θα χαθεί χρόνος, ώστε να τεθεί σε λειτουργία μέσα σ’ αυτό το έτος. Για την πύλη του Πλωμαρίου, συνεργαζόμαστε με τους τοπικούς φορείς για να ξεπεραστούν και εκεί εμπόδια και προβλήματα που τίθενται συνεχώς. Έχω τη βεβαιότητα πως τελικά θα τα καταφέρουμε.»

Υπάρχει εξέλιξη στο θέμα με το νέο εμπορικό λιμάνι στον Καρά Τεπέ;

«Με το έγγραφο που παρέλαβα πριν τρεις μέρες από το Ταμείο Εθνικής Άμυνας, φαίνεται ότι μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την επίτευξη ενός μεγαλεπήβολου στόχου, που είναι η παραχώρηση του πεδίου βολής τού Καρά Τεπέ στο Λιμενικό Ταμείο, σαν πρώτο βήμα για να ακολουθήσουν και τα άλλα, ώστε τα επόμενα χρόνια να γίνει κατορθωτό να μεταφερθούν εκεί και το επιβατικό και το εμπορικό λιμάνι, με δημιουργία ιχθυόσκαλας.

Αυτός είναι ο μέγιστος στόχος όχι μόνο του Λιμενικού Ταμείου, αλλά όλων των φορέων, για να μπορέσει κάποτε η πόλη να αναπνεύσει και να αναζητηθεί μια διαφορετική ποιότητα ζωής για όλους τους κατοίκους της.»

Η στέγαση του Λιμεναρχείου Μυτιλήνης είναι ένα εξίσου χρόνιο ζήτημα. Έχουμε κάτι νεώτερο για το θέμα;

«Η δημιουργία νέου λιμεναρχείου θα πάρει σάρκα και οστά. Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αποδέχτηκε να συντάξει την ανάλογη μελέτη του έργου μέσω των τεχνικών του υπηρεσιών και εμείς δεσμεύσαμε ήδη το 40% του προϋπολογισμού για την υλοποίηση του έργου. Τις επόμενες εβδομάδες θα γνωρίζετε περισσότερα.»

Πληγή τα καύσιμα

Η εκφόρτωση καυσίμων παραμένει μία ανοιχτή πληγή για την πόλη τα τελευταία χρόνια. Αναφορικά με τη Λιμενική Επιτροπή, πιστεύετε πως τηρεί τη σωστή στάση όλα αυτά τα χρόνια;

«Η εκφόρτωση των καυσίμων αποτελεί ανοιχτή πληγή για την οποία κάποτε ο Δήμος και η Περιφέρεια κατ’ εξοχήν πρέπει να ασχοληθούν σοβαρά. Η απόφαση που κάθε χρόνο παίρνουμε ως Λιμενική Επιτροπή για τον τρόπο εκφόρτωσης και μεταφοράς, ούτε μας καλύπτει, ούτε μας ικανοποιεί. Δεν έχουμε δυστυχώς άλλη λύση.»

Τελευταία ζούμε ένα θρίλερ σχετικά με την αλλαγή του χωροταξικού στο Δήμο Λέσβου. Εσείς, έχοντας και την πολύχρονη εμπειρία του αυτοδιοικητικού, τι πιστεύετε τελικά ότι πρέπει να επικρατήσει σχετικά με αυτό;

«Η αλλαγή στο χωροταξικό του Δήμου Λέσβου αποτελεί παλλεσβιακό αίτημα, που επιβάλλεται να ικανοποιηθεί ΤΩΡΑ. Οι προτάσεις υπάρχουν, υποβλήθηκαν και πρέπει να γίνουν αποδεκτές. Δύο ή τρεις δήμοι στα όρια των παλιών επαρχιών είναι η κατάλληλη λύση κατά την άποψή μου.»

Σε λίγους μήνες θα πραγματοποιηθούν οι εκλογές για την αυτοδιοίκηση. Έχετε σκεφτεί το ενδεχόμενο της δικής σας συμμετοχής;

«Δεν έχω σκεφθεί τίποτα. Σκέπτομαι με ποιο τρόπο οι στόχοι που θέσαμε με την αμέριστη στήριξη του συνόλου των μελών της Λιμενικής Επιτροπής, αλλά και την ηθική στήριξη και του συνόλου των πολιτών, θα πάρουν σάρκα και οστά. Σε μια κατεστραμμένη και πτωχευμένη χώρα, όπως είναι η πατρίδα μας σήμερα, οφείλουμε όλοι να κάνουμε κάτι ΣΗΜΕΡΑ, όπου μπορούμε και όπως μπορούμε.

Οι αναφορές σε προσωπικές επιδιώξεις ας μείνουν για άλλη φορά, όταν τα πράγματα θα είναι καλύτερα.»

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey