
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Η περιφερειακή αρχή Μουτζούρη αναφέρεται στα οδικά έργα που δρομολογούνται . Κριτική και ενστάσεις από τον Θοδ. Βαλσαμίδη
Σύνταξη: Ανδρονίκη Κουτσαβλή
Αναφορά σε μια σειρά οδικά έργα που δρομολογούνται έκανε η Περιφερειακή Αρχή κατά την διάρκεια της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε στις 10 Σεπτεμβρίου 2025. Βέβαια στον αντίλογο διατυπώνεται κριτική από τον επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης Θεόδωρο Βαλσαμίδη, για έργα που απεντάχθηκαν όπως Πλαγιά - Τρύγονας ή που δεν προχωρούν όπως η μελέτη βελτίωσης του οδικού τμήματος Σίγρι - Ερεσός.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου, Κώστα Μουτζούρη ολοκληρώθηκε η διαδικασία υποβολής προσφορών για τον οδικό άξονα Αγία Παρασκευή - Πέτρα, π/υ 25 εκ. ευρώ και σύμφωνα με τις δηλώσεις του Περιφερειάρχη 6 κατασκευαστικές εταιρείες έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον διαγωνισμό.
21-09-2025 λήγει η διαβούλευση για την κατασκευή της παράκαμψης του Ρέματος και ακολούθως, σε περίπτωση που δεν υπάρχει ένσταση, θα προχωρήσουν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου.
Στις 10-09-2025 ξεκίνησαν, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, οι εργασίες στον δρόμο Αμπελικό - Σταυρός. «Εκκρεμούσε διότι ήταν μεγαλοϊδεατισμός εκείνων που το σχεδίασαν (..) το εξορθολογήσαμε » και προχθές άρχισαν να κόβονται τα δέντρα για να μπουν τα μηχανήματα από όπου θα περάσει ο δρόμος.
Απευθυνόμενος στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπενθύμισε ότι 18-12-2024 εστάλη λίστα με τις ελλείψεις του δρόμου Καλλονής - Σιγρίου, στην οποία μέχρι τούδε δεν υπάρχει καμία ανταπόκριση. «Αποτέλεσμα να περάσει όλη η καλοκαιρινή σεζόν με απαγορευτικά στον δρόμο που εγκαινίασε ο πρωθυπουργός, όλοι περνάν παρανόμως από τον δρόμο, αλλά αν συμβεί κάτι, όλοι θα βρούμε τον μπελά μας. Περιμένουμε από το Υπουργείο να μας πει θα κάνει νέα εργολαβία να καλύψει τις ελλείψεις; Θα μας δώσει τα χρήματα να την κάνουμε εμείς για να είμαστε σίγουροι; Απόφαση θέλουμε»
Το Υπουργείο Υποδομών μνημονεύθηκε και κατά την αναφορά για το έργο της Νότιας Παράκαμψης. Ειδικότερα ο Περιφερειάρχης είπε ότι οι εκπρόσωποί του δεσμεύτηκαν ότι μέχρι τον Μάρτιο του 2025 θα γίνει αποτύπωση σημερινή της χάραξης της Νότιας Παράκαμψης. «Διότι και ο κ. Ταχιάος όταν ήρθε διαπίστωσε τα προβλήματα στην υπάρχουσα χάραξη και είπε ότι θα κάνουν με δαπάνη του Υπουργείου μια αποτύπωση της σημερινής καταστάσεως του δρόμου, διότι όταν σχεδιάστηκε ο δρόμος ήταν άλλη η κατάσταση. Θέλουμε να γίνει αυτό για να προχωρήσουμε».
Εγκρίθηκε από την Περιφερειακή Επιτροπή η παράκαμψη Αγίας Παρασκευής, πρόσθεσε ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνικών Έργων Χρυσόστομος Χατζηκυριαζής και επισήμανε ότι το επόμενο βήμα είναι η έγκριση της προγραμματικής από το ελεγκτικό συνέδριο. Σε ότι έχει να κάνει με την αύξηση του π/υ του έργου από 1.600.000 σε 1.720.000 μετά την τριμερή προγραμματική με Αναπτυξιακή Βορείου Αιγαίου - Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου και Δήμο Δυτικής Λέσβου υποστηρίχθηκε ότι ποσό των 120.000 ευρώ αντιστοιχεί σε έξοδα της αρχαιολογίας.
Σε άλλο σημείο, ο κ. Χατζηκυριαζής, πρόσθεσε ότι προχωρά το έργο συντήρησης του οδικού δικτύου της Λέσβου π/υ 7 εκ. ευρώ και τόνισε ότι η Δ/νση Τεχνικών Έργων τρέχει το έργο «Σίγρι - Σκάλα Ερεσού», το οποίο εντάχθηκε στο ΠΠΑ της Περιφέρειας με π/υ €2.600.000. Το έργο αφορά στη βελτίωση - συντήρηση τμήματος υφιστάμενης 14ης Επαρχιακής οδού, μήκους περίπου 9 χιλιομέτρων, που συνδέει τη διασταύρωση προς Σίγρι έως Ερεσό και στη συνέχεια προς τη Σκάλα Ερεσού. Η προτεινόμενη παρέμβαση θα διασφαλίσει την ασφαλή και άνετη πρόσβαση στους τουριστικούς προορισμούς της περιοχής της Ερεσού, ενισχύοντας την τοπική ανάπτυξη και τη βιώσιμη κινητικότητα.
Ο αντιπεριφερειάρχης Προγραμματισμού και ΕΣΠΑ, Στρατής Κυρατζής, επισήμανε ότι τα έργα προχωρούν με γοργό ρυθμό και πως η χρηματοδότησή τους είναι εξασφαλισμένη.
Ο πρόεδρος της Αναπτυξιακής Βορείου Αιγαίου, Βασίλης Τερζής είπε ότι η εταιρεία είναι έτοιμη για την υπογραφή της τριμερούς σύμβασης με ΠΒΑ και Δήμο Μυτιλήνης για το οδικό έργο Μελίντα - Παναγιά Κρυφτή. «Επόμενος στόχος μας είναι η σύνδεση του Πλωμαρίου με τα Βατερά, ο δρόμος από το Πλωμάρι μέχρι την Μελίντα υπάρχει - μια χαρά δρόμος είναι. Θα δημοπρατήσουμε 2,7 χλμ Μελίντα - Κρυπτή είναι έτοιμη η μελέτη και προχωράμε στην δημοπράτηση» είπε ο κ. Μουτζούρης και πρόσθεσε ότι στο έργο θα προβλέπεται και χώρος στάθμευσης κοντά στον ναό για τους επισκέπτες.
Στις 16-09-2025 αναμένεται να ανακοινωθεί ο προσωρινός ανάδοχος για το έργο Σκάλα Συκαμιάς - Εφταλού, που όπως τόνισε ο κ. Τερζής προβλέπει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης ένα έτος.
Οι ενστάσεις Βαλσαμίδης
Σε συνέντευξή του στο «Ε» ο επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης «Νέα Δυναμική» Θεόδωρος Βαλσαμίδης άσκησε κριτική σε θέματα που εντοπίζονται στον κατάλογο των οδικών έργων.
Ειδικότερα ένα θέμα που έθιξε προ ημερών και με επιστολή του ήταν η βελτίωση της οδικής ασφάλειας της 73ης Εθνικής Οδού Μυτιλήνης - Κρατήγου που περιλαμβάνει την συντήρηση της οδού, την εκπόνηση - σε συνεργασία με τον Δήμο Μυτιλήνης - μελέτης για περπάτημα, την κατασκευή ασφαλούς κυκλοφοριακής σύνδεσης - κόμβου στην περιοχή του Αεροδρομίου και την εξασφάλιση χώρων στάθμευσης από την Fraport. Θυμίζουμε ότι η επιστολή εστάλη με αφορμή την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε τμήματα της Οδού Μυτιλήνη - Κράτηγος που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα και δεδομένου ότι από τον Μάιο του 2023 έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία για την νομιμοποίηση του παραλιακού αυτού δρόμου που για δεκαετίες ήξταν στον ...αέρα!.
Σε σχέση με το δρόμο Αμπελικό- Σταυρός, που συμβασιοποιήθηκε πριν 14 μήνες και η ιστορία του ξεκινά επί θητείας του, ο κ. Βαλσαμίδης εξέφρασε την λύπη του για το γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό έργο, η Περιφερειακή Επιτροπή ενημερώθηκε τελευταία στιγμή για τις όποιες τροποποιήσεις. Ειδικότερα τόνισε ότι στην μελέτη έγιναν τροποποιήσεις- που ήταν απαραίτητες και είναι κάτι που προβλέπεται από την νομοθεσία - χωρίς να ενημερωθεί γι’ αυτές η Περιφερειακή Επιτροπή. «Αφού έγινε όλη η διαδικασία της τροποποίησης και των εγκρίσεων από τα αρμόδια όργανα στις 9 Σεπτεμβρίου, δηλαδή μια μέρα(!), πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του έργου, έπρεπε εμείς τυπικά να εγκρίνουμε την τροποποίηση της μελέτης και τότε να ενημερωθούμε».
Στον κατάλογο με τα οδικά ο κ. Βαλσαμίδης υπενθύμισε ότι εκκρεμεί το έργο της παράκαμψης του Αγίου Ισιδώρου από το 2017, η γνωστή χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής επί Δούρου για αλληλεγγύη για το σεισμό που έπληξε το νησί. Ανάμεσα στην παράκαμψη Λάγκάδας και την παράκαμψη του Αγίου Ισιδώρου υπήρχε ακόμη ένα έργο, που συνδέει τα δύο σημεία, η παράκαμψη Πλαγιάς - Τρύγονας, π/υ 4 εκ. ευρώ, ενταγμένο στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων που τελικά… απεντάχθηκε.
Για το δρόμο Πλωμάρι - Μελίντα υπήρχαν στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων 3 εκ. ευρώ. Ο δρόμος αυτός όπως είπε ο κ. Βαλσαμίδης πότε είναι τυπικά κλειστός και πότε ανοιχτός, στην πράξη όμως χρησιμοποιείται με ότι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλεια των οδηγών.
Σε άλλο σημείο τόνισε ότι σημαντικό εξίσου είναι η εκπόνηση νέων μελετών για έργα που πρέπει να ακολουθήσουν εκείνων που υλοποιούνται και ανέφερε ενδεικτικά την Β’ Φάση του οδικού άξονα Αγίας Παρασκευής - Πέτρας, η μελέτη βελτίωσης του δρόμου Θερμή - Μανταμάδος, η μελέτη παρακάμψεων Πλωμαρίου, Αχλαδερή -Σκάλα Βασιλικών -Σκάλα Πολιχνίτου, Αρχαία Άντισσα - Γαβαθάς.
Ακόμη ανέφερε ότι η μόνη μελέτη που είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ ήταν για την βελτίωση του τμήματος από την διακλάδωση Σιγρίου (από το καινούργιο τμήμα) έως την Ερεσό. «Αυτό είναι ενταγμένο με 1,1 εκ. ευρώ στο πρόγραμμα της Περιφέρειας. Είχα ρωτήσει πέρυσι που βρίσκεται αυτή η προκήρυξη. Προς το παρόν δεν υπάρχει κάποιο φως. Δεν έχει προκηρυχτεί η μελέτη» και στην συνέχεια πρόσθεσε ότι πριν από λίγες ημέρες διαπιστώνει ότι δρομολογείται η συντήρηση του υφιστάμενου δρόμου. «Κανένας δεν διαφωνεί να συντηρηθεί, αλλά η μελέτη που είχαμε εντάξει ήταν κάτι άλλο. Δηλαδή θέλαμε να γίνει ένας δρόμος σύγχρονος, αντίστοιχων προδιαγραφών εκείνου του Καλλονή - Σίγρι (..) Πηγαίνει στις καλένδες η μελέτη που δεν έχει προχωρήσει και ήταν ενταγμένη στο ΕΣΠΑ; Κατά την γνώμη μου και η συντήρηση καλή είναι, αλλά το βασικό είναι να προχωρήσει η μελέτη».