
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Σε επόμενη ειδική συνεδρίαση προτάθηκε να συζητηθεί το θέμα της δομής της Βάστριας, που επανέρχεται στο προσκήνιο και «ταράζει» πάλι το όργανο
Κατά την διάρκεια συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης στις 11 Νοεμβρίου 2024 συζητήθηκε το έργο με τίτλο «Αποπεράτωση – Ασφαλτόστρωση δρόμου προς ΧΥΤΑ Λέσβου», ένα έργο που συνδέεται οδικά με την Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή της Βάστριας και αυτό ήταν ένα ζήτημα που «δυναμίτισε» την συζήτηση και τους διαξιφισμούς μεταξύ των μελών του οργάνου καθώς και την αποχώρηση του επικεφαλής της παράταξης «Νέα Δράση – Νέος Δήμος» Πανάγου Κουφέλου.
Η δομή της Βάστριας είναι ένα ζήτημα που θα συζητηθεί σε επόμενη ειδική συνεδρίαση ενώ ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Προκόπης Τζιμής ζήτησε να ανακληθεί με νέα απόφαση η απόφαση της 9/4/2021 του προηγούμενο δημοτικού συμβουλίου που συναινούσε στη δημιουργία δομών.
Το θέμα έφερε προς συζήτηση ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, Παναγιώτης Χριστόφας, ο οποίος κατά την εισαγωγή είπε προς πρόκειται για ένα έργο που ξεκίνησε την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο και είχε στόχο να ασφαλτοστρωθεί ο χωματόδρομος που καταλήγει στον ΧΥΤΑ δεδομένων των φθορών που προκαλούνται στα οχήματα της ΔΕΔΑΠΑΛ και της οικονομικής επιβάρυνσης που αυτό συνεπάγεται.
Ως προς το διαδικαστικό σκέλος το έργο έχει περάσει τον προσυμβατικό έλεγχο από το Ελεγκτικό Συνέδριο που έδωσε την απάντησή του τον Αύγουστο του 2024 σημειώνοντας ότι «..με τα δεδομένα αυτά το κλιμάκιο κρίνει ότι δεν διαπιστώθηκαν νομικές πλημμέλειες και δεν κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου σύμβασης υπό τον όρο ότι πριν την υπογραφή της σύμβασης ανάθεσης του έργου θα έχει παραταθεί η ισχύς της από 8/6/2023 προγραμματικής σύμβασης η οποία έληξε την 8/6/2024» όπως μνημόνευσε ο Δήμαρχος κάνοντας αναδρομή στο ιστορικό.
Τμήμα του δρόμου αυτού και συγκεκριμένα 1.700 μέτρα κοντά στον ΧΥΤΑ ανήκει γεωγραφικά στον Δήμο Δυτικής Λέσβου. «Επομένως η προγραμματική σύμβαση που ήρθε πριν λίγες ημέρες για ψήφιση στην Δημοτική Επιτροπή τροποποιείται προς δύο λόγους. Ο πρώτος είναι η παράταση που αναφέρθηκε προηγουμένως σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο και ο άλλος είναι ότι γίνεται τριμερής, αντίστοιχη δηλαδή απόφαση πρέπει να πάρει και η Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Δυτικής Λέσβου προκειμένου να επιτρέψει στο τμήμα αυτό που ανήκει ο δρόμος εκείνος να εκτελεστεί το έργο. Αυτά σε σχέση με την προγραμματική. Είναι ένα έργο που βρήκαμε, οφείλουμε να συνεχίσουμε αλλά γνωρίζουμε από όλες τις διοικήσεις και από προσωπικό της ΔΕΔΑΠΑΛ, όλα αυτά τα χρόνια ότι είναι ένα αναγκαίο έργο για την περιοχή γιατί είναι πολυσύχναστο και οι φθορές των μηχανημάτων αυτών είναι μεγάλες και οι οποίες τελικά επιβαρύνουν τους δημότες και τις δημότισσες, γιατί όλα αυτά τα ανταλλακτικά που πληρώνουμε κάθε χρόνο φτάνουν στον προϋπολογισμό των δημοτών» ανέφερε ο Δήμαρχος Μυτιλήνης καταλήγοντας στο εισαγωγικό σκέλος.
Κουφέλος: Δεν είναι δρόμος για το ΧΥΤΑ αλλά για την Βάστρια
Αυστηρός στην τοποθέτησή του στάθηκε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης, Πανάγος Κουφέλος, ο οποίος έθιξε το γεγονός ότι στο εισαγωγικό του σημείωμα ο Δήμαρχος δεν έκανε καμία αναφορά στον όρο «Βάστρια» αφήνοντας να εννοηθεί ότι ο συγκεκριμένος δρόμος δρομολογείται προς υλοποίηση με στόχο να εξυπηρετεί την Κλειστή Ελεγχόμενη Δομή της Βάστριας που συνδέεται άρρηκτα με τον συγκεκριμένο οδικό άξονα. «Απέχει 500 μέτρα, περνάς ακριβώς μπροστά από την είσοδο του ΚΕΔ της Βάστριας για να πας στον ΧΥΤΑ» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Κουφέλος και πρόσθεσε ακολούθως «Σύμβουλοί σας, που τότε ήταν στην συμπολίτευση είτε στην αντιπολίτευση, καταψηφίσαν το συγκεκριμένο έργο, γιατί τότε δεν τους ένοιαζε ότι χαλούν τα απορριμματοφόρα, ότι είναι πολυσύχναστος δρόμος, ότι επιβαρύνει την τσέπη του δημότη και της δημότισσας και ότι πρέπει οπωσδήποτε να προχωρήσει και ότι υπάρχει συνέχεια της διοίκησης. Όλα αυτά είχαν μπει παραπέρα γιατί λογικό ήταν να χτιστεί μία πολιτική καριέρα πάνω στο ότι κάνουμε αντίσταση για την Βάστρια». Ακόμη ο κ. Κουφέλος έθιξε το γεγονός ότι ο Δήμος Δυτικής Λέσβου δρομολόγησε το θέμα αυτό να συζητηθεί στο Δημοτικό Συμβούλιο ενώ η Δημοτική Αρχή Μυτιλήνης επέλεξε πρώτα να περάσει από την Οικονομική Επιτροπή και όχι να συζητηθεί ένα τόσο σημαντικό θέμα- όπως χαρακτήρισε- στο Δημοτικό Συμβούλιο. Μάλιστα πρόσθεσε ότι η δική του παράταξη απείχε από την λήψη απόφασης που τέθηκε στην Δημοτική Επιτροπή με το αιτιολογικό ότι έπρεπε να συζητηθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο. Παράλληλα ο κ. Κουφέλος υπενθύμισε το γεγονός ότι όταν το έγγραφο εκκίνησης των ενεργειών – δηλαδή εκείνο της ΔΕΔΑΠΑΛ- είχε φτάσει στην Περιφέρεια την προηγούμενη τετραετία όταν οι κκ Χριστόφας και Κουφέλος ήντουσαν αντιπεριφερειάρχες της Περιφερειακής Αρχής του Κώστα Μουτζούρη, εκείνο που ειπώθηκε είναι πως ο δρόμος αυτός δεν γίνεται για τον ΧΥΤΑ αλλά για την δομή..
Επιπλέον ο κ. Κουφέλος ζήτησε το συγκεκριμένο θέμα να συμπεριληφθεί στην ημερήσια διάταξη επόμενης ειδικής συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου αποφασιστικού χαρακτήρα προκειμένου να συζητηθεί εκτενώς και να πάρουν θέση αλλά και την ευθύνη των επιλογών τους όλοι οι δημοτικοί σύμβουλοι. «Εμείς προεκλογικά και μετεκλογικά έχουμε σταθερές θέσεις επί του θέματος».
Η συνεδρίαση της 9/4/2021
Ο Δήμαρχος Μυτιλήνης, αμέσως μετά την τοποθέτηση του κ. Κουφέλου δήλωσε ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να συζητηθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, ενώ έσπευσε να υπενθυμίσει σε όλους την συνεδρίαση της 9 Απριλίου 2021 όταν μετά από συνεδρίαση του προηγούμενο Δημοτικού Συμβουλίου υπερψηφίστηκε η δημιουργία δομής στην Βάστρια με 16 ψήφους υπέρ -16 κατά και μετρώντας διπλή η ψήφος του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου. «Η συνεδρίαση επί του θέματος τότε είχε γίνει μετά από αίτημα 11 μελών της μειοψηφίας. Με 16 ψήφους υπέρ της πρότασης της Δημοτικής Αρχής και 16 ψήφους υπερ της πρότασης των 11 μελών της μειοψηφίας του Δημοτικού Συμβουλίου και την αποχή του Κώστα Φραγκόπουλου, πέρασε τελικά η πρόταση της Δημοτικής Αρχής» σημειώνεται στο σχετικό δημοσίευμα του «Ε».
Ο Δήμαρχος έκανε λόγο για λαϊκισμό από πλευράς αντιπολίτευσης και πρόσθεσε ότι την προαναφερθείσα χρονική περίοδο όντας τόσο ο ίδιος όσο και ο κ. Κουφέλος αντιπεριφερειάρχες, δεν είχαν ψηφίσει για να γίνει καμία δομή φαραωνικού τύπου (Βάστρια, Καράβα).
Ακόμη τόνισε ότι η χρηματοδότηση των 2 εκ. ευρώ αφορά για τον δρόμο που ξεκινάει από το διαβολόρεμα και καταλήγει στο ΧΥΤΑ επίσης πρόσθεσε το έργο του δρόμου των 500 μέτρων που οδηγεί στην Βάστρια, μετά από προσφυγή τόσο της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου όσο και των δύο Κοινοτήτων της περιοχής, έχει ακυρωθεί για την ώρα και το θέμα θα συζητηθεί στις δικαστικές αίθουσες από το νέο έτος. «Εμείς ξεκάθαρα, τόσο εγώ όσο και όλοι εδώ πέρα, είμαστε ενάντια στην δομή στην Βάστρια και το λέμε όσο πιο ξεκάθαρα γίνεται. Και δεν το λέμε μόνο στα λόγια , η διαφορά η μεγάλη σε σχέση με άλλους – δεν θέλω να προσωποποιώ- είναι ότι όπου χρειάστηκε το κάναμε πράξη είτε με διοικητικές αποφάσεις είτε με πολιτικές αποφάσεις ή με την παρουσία μας εκεί που έπρεπε».
Ο αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Εξυπηρέτησης του Πολίτη και Πολιτικής Προστασίας, Νικόλας Καρασάββας ζήτησε από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, Παναγιώτη Προβέτζα το θέμα να τεθεί την 11 Νοεμβρίου 2024 προς συζήτηση προκειμένου να γίνουν ξεκάθαρα κάποια πράγματα και να μην δημιουργούνται εντυπώσεις.
Τζιμής: Να ανακληθεί η προηγούμενη απόφαση
Να ανακληθεί η απόφαση της 9ης Απριλίου 2024 του προηγούμενου Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης με νέα απόφαση του σημερινού συμβουλίου πρότεινε ο δημοτικός σύμβουλος, Προκόπης Τζιμής. «(..)Αν δεν θέλουμε να εκτρέψουμε την σημερινή συζήτηση -για να μην ακουστούν άλλα φλέγοντα ζητήματα που ίσως απασχολούν την επικαιρότητα – και θέλουμε να δώσουμε ένα πραγματικό νόημα σε αυτή την συζήτηση για την δομή (λειτουργία δομής εκτός αστικού ιστού)- μακριά από οποιοδήποτε ευσεβή πόθο μπορεί να έχει ο καθένας μας αλλά με πραγματική αποτίμηση της κατάστασης του προσφυγικού – μεταναστευτικού ζητήματος, εγώ θα έλεγα θέτοντας ως θέμα αυτό που ψήφισε με ιδιαίτερο θάρρος, με ιδιαίτερη παρρησία η προηγούμενη δημοτική αρχή, να ανακαλέσουμε, να φέρουμε ως θέμα αποφασιστικού χαρακτήρα να ανακαλέσουμε την απόφαση της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής» ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Τζιμής.
Παράλληλα το μέλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Παναγιώτης Αυγουστίδης εκφράζοντας την θέση της παράταξής του ζήτησε το θέμα της δομής να συζητηθεί σε ειδική συνεδρίαση του σώματος.
Ακολούθησαν αντιπαραθέσεις και έντονη συζήτηση με αποκορύφωμα την αποχώρηση του επικεφαλής Πανάγου Κουφέλου και του μέλους της παράταξης Μιχάλη Φραντζέσκου.
Ο τέως πρόεδρος της ΔΕΔΑΠΑΛ, Παναγιώτης Κατσαβέλλης σε ότι έχει να κάνει με το ιστορικό ασφαλτόστρωσης του συγκεκριμένου δρόμου φρόντισε να επισημάνει ότι η εκκίνηση των διαδικασιών ξεκίνησε όταν ακόμη πρόεδρος στην ΔΕΔΑΠΑΛ ήταν ο κ. Στέφανος Αποστόλου όταν μέλη όπως ανέφερε ήταν, μεταξύ άλλων, οι κκ Μαμώλης και Κατζανός διότι υπήρχε πρόβλημα. «Ο κ. Περιφερειάρχης (Κώστας Μουτζούρης) το είχε περάσει από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας Βορείου Αιγαίου και μετά λέει θα με κατηγορήσουν ότι εγώ κάνω τον δρόμο στην Βάστρια και το σταμάτησε το έργο».