Μεταξάς: Η μελέτη ήταν λάθος & δεν υπήρχε συνεννόηση

Από την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το έργο της προκυμαίας Από την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το έργο της προκυμαίας Φωτογραφία Ανδρονίκη Κουτσαβλή

Και καμένοι και δαρμένοι με την προκυμαία …

03/06/2025 - 13:08 Ενημερώθηκε 03/06/2025 - 13:28

Ακόμη ένα έργο προστίθεται στον κατάλογο των προβληματικών της Λέσβου . Πρόκειται για το έργο με τίτλο «Ανάπλαση Παραλιακού Μετώπου – Προκυμαία & Πλατεία Σαπφούς» για το οποίο διαλύθηκε η εργολαβία μετά από ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης κατά την διάρκεια της συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου Μυτιλήνης στις 02-06-2025. Από την ψηφοφορία απείχε η παράταξη «Νέα Δράση – Νέος Δήμος».

Στην συνεδρίαση παραβρέθηκε και ο πρόεδρος της εταιρείας Πρόεδρο της Κατασκευαστικής Εταιρείας «ΕΡΜΩΝΑΣΣΑ», Αλέξανδρος Μεταξάς μετά από ενημέρωση που όπως ειπώθηκε είχε από τον επικεφαλής της παράταξης «Νέα Δράση – Νέος Δήμος», Πανάγο Κουφέλο.

Στην τοποθέτησή του ο κ. Μεταξάς διατυπώνοντας τον αντίλογο είπε ότι η μελέτη παρουσίαζε πολλά προβλήματα ενώ υποστήριξε ότι η συνεννόηση με τους αρμόδιους του Δήμου ήταν προβληματική και επισήμανε ότι ενώ ζητούσε μέτωπα ο Δήμος δεν του έδινε.  Παράλληλα έκανε ξεκάθαρα γνωστό ότι δεν μπορεί να συνεργαστεί με ανθρώπους με τους οποίους δεν μπορεί να συνεννοηθεί και δεν επιθυμεί να συνεχίσει την όποια συνεργασία, ενώ διατύπωσε ότι σε αρκετές των περιπτώσεων κλήθηκε να κάνει δουλειά που η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου όφειλε να κάνει.

O πρόεδρος της Κατασκευαστικής Εταιρείας «ΕΡΜΩΝΑΣΣΑ», Αλέξανδρος Μεταξάς

Το Γήπεδο του Ολυμπιακού, το Γυμναστήριο Ακαδημίας του Ολυμπιακού, το Στάδιο της ΠΑΕ ΑΕΚ «Αγία Σοφία», το Αθλητικό Κέντρο της ΠΑΕ ΑΕΚ, το Επιχειρηματικό Κέντρο Αθηνών περιλαμβάνονται στην λίστα των έργων που έχει υλοποιήσει, μεταξύ άλλων, η ΕΡΜΩΝΑΣΣΑ.

Την δεδομένη χρονική στιγμή γεγονός είναι ότι η σύμβαση διαλύθηκε, το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί μέσα στο προβλεπόμενο χρονοδιάγραμμα ούτε διατυπώθηκε χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Ακόμη  η εταιρεία βάσει νομοθεσίας δικαιούται να λάβει αποζημίωση που ανέρχεται έως το 5% του συνολικού έργου, δηλαδή 70.000ευρώ. Ακόμη εκτός από το κόστος του έργου, την αποζημίωση του εργολάβου, στο κόστος του συγκεκριμένου έργου έρχονται να προστεθούν τα έξοδα του δικηγόρου εξ Αθηνών για παράσταση ενώπιον του Συμβουλίου Δημοσίων Έργων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ένσταση που έκανε ο εργολάβος στην απόφαση του Δήμου Μυτιλήνης να κηρύξει τον πρώτο έκπτωτο, όπου και δικαιώθηκε ο εργολάβος. 

Η εισήγηση του Δήμου

Στην εισήγηση του θέματος σημειώνεται ότι η συμβατική προθεσμία εκτέλεσης του έργου ήταν είκοσι (20) μήνες, ενώ χορηγήθηκε παράταση έξι (6) μηνών, οπότε η συμβατική προθεσμία περαίωσης έληξε την 04/12/2024.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να επισημάνουμε ότι τα περισσότερα των έργων – αν όχι όλα- δεν υλοποιούνται εντός του προβλεπόμενου από την σύμβαση χρονοδιαγράμματος. Μπορεί να δοθούν παρατάσεις στους εργολάβους λόγω κακών καιρικών συνθηκών ή γραφειοκρατικών ζητημάτων. Μάλιστα αρκετά έργα μπορεί να «μεταπηδήσουν» σε προγραμματική περίοδο μέχρι να ολοκληρωθούν.

Σε ότι έχει να κάνει το οικονομικό αντικείμενο του έργου, έχουν εγκριθεί δεκαπέντε (15) λογαριασμοί οι οποίοι περιλαμβάνουν εκτελεσμένες εργασίες & υλικά ύψους 903,398.52 € πλέον ΦΠΑ, σε σύνολο συμβατικής δαπάνης για εργασίες 3,070,007.05€. «Με βάση τα ανωτέρω, το οικονομικό αντικείμενο του έργου είναι ολοκληρωμένο σε ποσοστό 33% περίπου» αναφέρεται.

Ακόμη σημειώνεται ότι μέχρι τούδε έχουν εκτελεστεί οι εργασίες επί του παραλιακού μετώπου και η πλακόστρωση της οδού Κομνηνάκη. Υπολείπονται οι εργασίες α) επί της οδού Χριστουγέννων 1944, β) επί των πεζοδρομίων στην εσωτερική πλευρά της προκυμαίας, γ) επί της πλατείας Σαπφούς & δ) η αντικατάσταση του ασφαλτοτάπητα επί της οδού Π. Κουντουριώτη. «Σύμφωνα με τα ανωτέρω, το ποσοστό του ολοκληρωμένου φυσικού αντικειμένου ανταποκρίνεται στην πρόοδο του οικονομικού αντικειμένου και εκτιμάται περί το 35-40%» αναφέρει η εισήγηση.

Η πολιτική επιλογή της Δημοτικής Αρχής ήταν να κηρύξει έκπτωτο τον εργολάβο, απόφαση στην οποία υποβλήθηκε ένσταση από τον δεύτερο και αφού εξετάστηκε την 25/02/2025 από το Τεχνικό Συμβούλιο Κατασκευών του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, έγινε δεκτή με την υπ’ αρ. Πρωτ. 76519/2025 απόφαση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών. Δηλαδή ο Δήμος έχασε, και  η σύμβαση θεωρείται και πάλι ενεργή & συνεπώς η ανάδοχος εταιρεία μπορεί να συνεχίσει την εκτέλεση της σύμβασης με την ενεργοποίηση νέων μετώπων, κατόπιν συνεννόησης με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Κυρίου του Έργου Δήμου Μυτιλήνης.

Πηγές αναφέρουν ότι πολύ δύσκολα ένας εργολάβος θα χαρακτηριστεί έκπτωτος από το Τεχνικό Συμβούλιο αφού στις περισσότερες των περιπτώσεων οι Τεχνικές Υπηρεσίες του Δημοσίου παρουσιάζουν προβλήματα.

Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο του Δήμου υπήρχαν από την αρχή υπάλληλοι- μηχανικοί της Τεχνικής Υπηρεσία του Δήμου που το παρακολουθούσαν.

Επαναλαμβανόμενο το φαινόμενο των προβληματικών έργων

Σε κάθε περίπτωση αυτό που θα πρέπει να προβληματίσει είναι ότι σε όλα τα έργα υπάρχουν υπάλληλοι των αρμόδιων υπηρεσιών που τα παρακολουθούν. Στην συγκεκριμένη περίπτωση μηχανικοί του Δήμου Μυτιλήνης παρακολουθούσαν το έργο. Ακόμη εκτός από τις επιτροπές παρακολούθησης έργων υπάρχουν και επιτροπές παραλαβής στο πλαίσιο εξασφάλισης του δημόσιου συμφέροντος.

Ενδεικτικά στην λίστα των προβληματικών μπορούμε να αναφέρουμε το νέο διθέσιο Νηπιαγωγείο Πέτρας που εγκαινιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2024 και παρουσιάζει σοβαρά προβλήματα στην σκεπή με κεραμίδια που αποκολλώνται και να χρειάζονται δαπάνες άνω των 20.000 ευρώ για την αποκατάσταση της ζημιάς. Σημειώνεται ότι δικαιούχος του έργου ήταν ο Δήμος Μυτιλήνης και επιβλέπουσα Αρχή και το Δήμο Δυτικής Λέσβου.

Ακόμη ένα είναι εκείνο του δρόμου Καλλονής – Σιγρίου στο οποίο εντοπίζονται καταπτώσεις βράχων σε πολλά τμήματα του οδικού δικτύου συμπεριλαμβανομένων και του κλειστού. Βέβαια το συγκεκριμένο έργο ήταν αρμοδιότητας του Υπουργείου Υποδομών, ωστόσο δεν παρατηρείται και η προβλεπόμενη πίεση από τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης για επίλυση του προβλήματος.

Τα συγκεκριμένα είναι από τα έργα που παρουσίασαν προβλήματα αμά τη παραδώσει.  

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey