Σε «μη συμμετοχή» καλεί η ΕΛΜΕ Λέσβου

Σε εξέλιξη η «αυτοαξιολόγηση»

28/01/2014 - 14:39

Χωρίς σαφή στόχευση και προπομπό δυσμενών μέτρων για σχολεία και μαθητές θεωρεί τη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης» η ΕΛΜΕ Λέσβου.

Χωρίς σαφή στόχευση και προπομπό δυσμενών μέτρων για σχολεία και μαθητές θεωρεί τη διαδικασία της «αυτοαξιολόγησης» η ΕΛΜΕ Λέσβου.

Μάλιστα, μέλη της μεταβαίνουν τις τελευταίες ημέρες σε σχολεία, με σκοπό να πείσουν τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετάσχουν. Η διαδικασία, που σύμφωνα με τη σχετική εγκύκλιο έπρεπε να έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τελικά ξεκίνησε και διεξάγεται τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας τις έντονες αντιδράσεις τής ΟΛΜΕ.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, οι ομάδες αυτοαξιολόγησης σε κάθε σχολείο καλούνται να συντάξουν έκθεση με τίτλο «Γενική Εκτίμηση Εικόνας του Σχολείου», στην οποία θα αναλύονται επιμέρους τομείς, οι λεγόμενοι «Δείκτες Ποιότητας του Εκπαιδευτικού Έργου».

Στους δείκτες αυτούς συμπεριλαμβάνεται και ο Τομέας «Μέσα και Πόροι», όπου ζητείται από την ομάδα εργασίας να αξιολογήσει την επάρκεια και την καταλληλότητα των σχολικών χώρων, των διαθέσιμων μέσων και του εξοπλισμού, όπως και αν οι οικονομικοί πόροι ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις του προγράμματος σπουδών και στις ανάγκες μαθητών κι εκπαιδευτικών.

Η αναφορά αυτή στην οικονομική κατάσταση των σχολικών μονάδων συγκεντρώνει και τις περισσότερες αντιδράσεις των συνδικαλιστών της Εκπαίδευσης, που υποστηρίζουν πως στην ουσία πρόκειται για την εισαγωγή οικονομικών κριτήριων στη λειτουργία των σχολικών μονάδων.

«Αντίθετοι»
«Δηλώνουμε κάθετα αντίθετοι με τη άμεση ή έμμεση θέσπιση οικονομικών κριτηρίων στη λειτουργία των σχολικών μονάδων. Απέχουν από το δημόσιο χαρακτήρα της Εκπαίδευσης και επιβάλλουν όρους αγοράς στην οργάνωση των σχολείων, υποβαθμίζοντας το εκπαιδευτικό έργο», τόνισε η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Λέσβου, Μαρία Περδικούρη.

Η ΟΛΜΕ, εκτός των σχετικών ανακοινώσεων, έχει εκδώσει και οδηγία προς τους εκπαιδευτικούς με τη μορφή Σχεδίου Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων, όπου αναφέρει: «Ο Σύλλογος Διδασκόντων του [στοιχεία του σχολείου] δηλώνει ότι είναι αντίθετος με τη λεγόμενη αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των σχολικών μονάδων.

Η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να γίνει ο εκπαιδευτικός και το δημόσιο σχολείο καλύτερο για να υπηρετήσει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών.

Το σχολείο που διαμορφώνεται, μέσω και της αξιολόγησης, θα υποβαθμίσει παραπέρα τη μόρφωση που λαμβάνουν τα παιδιά, θα έχει ως αποτέλεσμα το παραπέρα χτύπημα των εργασιακών-μισθολογικών δικαιωμάτων, αλλά και την απόλυση χιλιάδων εκπαιδευτικών.

Δε θέλουμε σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, το δικαίωμα στη μόρφωση πρέπει να είναι ενιαίο για όλα τα παιδιά.

Στην κατεύθυνση αυτή, με βάση την απόφαση του σωματείου μας και του κλάδου μας, δηλώνουμε την πλήρη αντίθεσή μας στην "αυτοαξιολόγηση" της σχολικής μονάδας και δε συγκροτούμε τις ομάδες εργασίας.»

Παρεμβάσεις με στόχο να πεισθούν οι εκπαιδευτικοί πως δεν είναι υποχρεωμένοι, αλλά και δεν πρέπει να ανταποκριθούν στη διαδικασία, πραγματοποιεί η ΕΛΜΕ Λέσβου τις τελευταίες ημέρες σε αρκετά σχολεία σε ολόκληρο το νησί.

Διστακτικοί στο να αρνηθούν τη συμμετοχή τους στη διαδικασία εμφανίζονται οι εκπαιδευτικοί στη συντριπτική τους πλειοψηφία, παρά την αντίθεση των ΕΛΜΕ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey