Προτάσεις για δυνατή μνήμη

Προετοιμασία για διαγωνίσματα

15/05/2013 - 16:38

Το παιδί, από τη στιγμή που γεννιέται, παρατηρεί, ακούει, πιάνει, μυρίζει, δοκιμάζει. Ό,τι εμπίπτει στην αντίληψή του, το καταγράφει στον εγκέφαλό του, το απομνημονεύει.

Το παιδί, από τη στιγμή που γεννιέται, παρατηρεί, ακούει, πιάνει, μυρίζει, δοκιμάζει. Ό,τι εμπίπτει στην αντίληψή του, το καταγράφει στον εγκέφαλό του, το απομνημονεύει. Όποτε χρειαστεί, ανασύρει από τη μνήμη του τα στοιχεία που ήδη έχει μάθει. Ασφαλώς είναι πολύ δύσκολο και καθόλου ευχάριστο για αυτούς που δεν καταφέρνουν να ανακαλέσουν στη μνήμη τους τις πληροφορίες που ήδη έχουν καταγραφεί!

Ακριβώς αυτό συμβαίνει με τα παιδιά που έχουν αυτήν τη μαθησιακή δυσκολία.

Είναι κρίμα ο μικρός μαθητής να μελετά πολλές ώρες το απόγευμα στο σπίτι, να μαθαίνει το μάθημά του και την επόμενη μέρα να μη θυμάται τίποτα μέσα στην τάξη.

Ευτυχώς, τα τελευταία χρόνια, η επιστήμη μάς υπέδειξε ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορούμε να ενισχύσουμε τη μνήμη των παιδιών αρχίζοντας από την προσχολική ηλικία. Τα παιδιά με δυσλεξία/μαθησιακές δυσκολίες χρειάζονται ειδική μέριμνα από τους γονείς, με τη συνδρομή του ειδικού.

Ακολουθούν 15 προτάσεις-παιχνίδια για να εκπαιδευτεί η μνήμη του παιδιού μας, αρχίζοντας τώρα, πριν από τα διαγωνίσματα του σχολείου. Επιβάλλεται δε, κατά τη διάρκεια της κάθε δραστηριότητας για εξάσκηση, να μην ακούγεται μουσική ή κάποιος άλλος έντονος ήχος:

- Να πει το σενάριο της φετινής θεατρικής παράστασης του σχολείου.

- Να ακούσει τον αριθμό του τηλεφώνου κάποιου φίλου και να τον επαναλάβει. Να προσπαθήσει να ξαναθυμηθεί αυτό τον αριθμό σε μία ώρα.

- Να παίξει παιχνίδια μνήμης με κάρτες ή στον υπολογιστή.

- Μετά από εκδρομή με τους γονείς, να θυμηθεί και να πει ποιους συνάντησε και με ποιους μίλησε.

- Να ακούσει στοίχο τραγουδιού και να τον επαναλάβει. Ας επαναληφθούν και άλλοι, με διαβαθμισμένο δείκτη δυσκολίας.

- Να αναφέρει τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν για το κυριακάτικο φαγητό.

- Να ακούσει ένα τραγούδι και να τραγουδά ένα στίχο το παιδί εναλλάξ με το γονιό, μετά το παιδί, μετά ο γονιός.

- Για κάποια δευτερόλεπτα, να δει μια σειρά από φωτογραφίες φίλων που γιορτάζανε όλοι μαζί το Πάσχα και να αναφέρει κάποιο χαρακτηριστικό για τον καθένα.

- Ας δει μία φωτογραφία και μετά ας την περιγράψει με λεπτομέρειες, «σαν να την περιέγραφε σε κάποιον τυφλό».

- Να ακούσει από τον παππού πώς πέρναγαν το Πάσχα τα παλιά τα χρόνια και να το επαναλάβει «για να χαρεί ο παππούλης».

- Ας δει τη διακόσμηση ενός εστιατορίου, με επίσκεψη σε αυτό ή σε εικόνα περιοδικού, και μετά ας αναφέρει πέντε πράγματα που υπάρχουν στο χώρο αυτό.

- Να διαβάσει τους κανόνες από ένα παιχνίδι ομαδικό, να τους απομνημονεύσει και να τους επαναλάβει. Η ανάγνωση μπορεί να γίνεται άλλες φορές φωναχτά και άλλες σιωπηλά.

- Να αναφέρει το παιδί ποιο όμορφο στοιχείο διαθέτει κάθε δωμάτιο από το σπίτι σας. Μετά, να ζωγραφίσει ακριβώς αυτό που ανέφερε.

Τονίζω, βέβαια, ότι το παιχνίδι-εξάσκηση πρέπει να γίνεται σε κλίμα ήρεμο, περιβεβλημένο από αγάπη και ενδιαφέρον για το παιδί. Οι περισσότερες επαναλήψεις πάντα φέρνουν καλύτερο αποτέλεσμα στη μνήμη. Ας φανταστείτε και άλλα κολπάκια ή ας ζητήσετε να σας προτείνουμε εμείς.

Προσοχή: Το άγχος πρέπει να απουσιάζει…! Οι διακοπές, η ξεκούραση, οι επαναλήψεις και οι κοινές δραστηριότητες παιδιών - γονιών ενισχύουν τη συναισθηματική ασφάλεια του παιδιού και ξεμπλοκάρουν τη μνήμη του.

Σημ.: Με αφορμή τη Γιορτή της Μητέρας, ευχόμαστε Χρόνια Πολλά σε κάθε μάνα, μανούλα, μαμά!!!
Την ευχαριστούμε που μας έκανε, την ευχαριστούμε που όλα τα χρόνια «είναι εδώ»!
Μάνα, σ’ αγαπώ!!!

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey