Έρευνα μαθητών του Επαγγελματικού Λυκείου Καλλονής

Η λύση στο γαστρονομικό τουρισμό

09/05/2012 - 15:31

Μια αξιόλογη έρευνα για το γαστρονομικό τουρισμό στη Λέσβο εκπόνησαν οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Καλλονής, στο πλαίσιο ενός περιβαλλοντικού προγράμματος που συνδέει τη γαστρονομία της Λέσβου με την οικοπεριήγηση στο νησί.

Μια αξιόλογη έρευνα για το γαστρονομικό τουρισμό στη Λέσβο εκπόνησαν οι μαθητές του Επαγγελματικού Λυκείου Καλλονής, στο πλαίσιο ενός περιβαλλοντικού προγράμματος που συνδέει τη γαστρονομία της Λέσβου με την οικοπεριήγηση στο νησί. Στόχος της ήταν να ερευνηθούν οι δυνατότητες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού στη Λέσβο, αλλά και η ενδυνάμωση της γνώσης γύρω από το τουριστικό προϊόν του νησιού. Στην έρευνα, συμμετείχαν μαθητές της Γ΄ τάξης του Τμήματος Οικονομίας και μαθητές από την Επαγγελματική Σχολή του Τμήματος Αγροτοτουρισμού. Διήρκησε δε, περί τους δυο μήνες.

Με βάση την έρευνα του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων σχετικά με την ελληνική γαστρονομία, οι μαθητές τού ΕΠΑΛ Καλλονής, σε συνεργασία με τον υπεύθυνο καθηγητή Αριστοτέλη Μαβίδη, διαμόρφωσαν δύο ερωτηματολόγια, εκ των οποίων το ένα απευθυνόταν στους επισκέπτες της Λέσβου και το άλλο στους επαγγελματίες που προσφέρουν υπηρεσίες σίτισης και εστίασης. Οι μαθητές ερεύνησαν τις δυνατότητες και την υφιστάμενη κατάσταση στη Λέσβο και απέστειλαν ερωτηματολόγια σε 17 επιχειρηματίες και 100 Έλληνες και ξένους τουρίστες. Από τους παραπάνω έμαθαν τις επιθυμίες τους γύρω από το γαστρονομικό τουρισμό και τις διαθέσεις τους.

Τα συμπεράσματα
Από την έρευνα αναδείχθηκε ότι από την πλευρά των τουριστών, το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών της Λέσβου (το 75%) δοκίμασε την τοπική κουζίνα. Συγκεκριμένα, οι γκιουζλεμέδες, οι παστές σαρδέλες και τα αμυγδαλωτά ήταν στις πρώτες τους επιλογές, ενώ παράλληλα το 94% των επισκεπτών πιστεύει ότι η κουζίνα της Λέσβου αναβάθμισε την τουριστική τους εμπειρία. Παράλληλα, οι τουρίστες που έρχονται στο νησί, όπως προέκυψε από την έρευνα, θα ήθελαν να συνδεθεί ο γαστρονομικός τουρισμός και με άλλες εμπειρίες, όπως μαθήματα μαγειρικής, πεζοδιαδρομές κ.λπ.. Ενδιαφέρον παρουσιάζει η απάντηση των τουριστών στην ερώτηση αν τους ενδιαφέρει να γνωρίσουν τη γαστρονομία του προορισμού τους πριν επιλέξουν να πάνε εκεί. Το 78% απάντησε θετικά, ενώ οι περιοχές του νησιού που συγκέντρωσαν τις περισσότερες θετικές απαντήσεις αναφορικά με το γαστρονομικό τουρισμό, ήταν το Πλωμάρι, ο Μόλυβος και η Αγιάσος.

Τι προσφέρουν
Σε ό,τι αφορά στις επιχειρήσεις σίτισης και εστίασης, το 94% αυτών προσφέρει επιλογές από την τοπική κουζίνα, όπως λαδοτύρι, παστές σαρδέλες, γκιουζλεμέδες και κολοκυθοανθούς. Παράλληλα, το 76% των επιχειρηματιών πιστεύει ότι υπάρχουν επιπλέον δυνατότητες ανάπτυξης του γαστρονομικού τουρισμού και το 88% ότι πρέπει να υπάρχει ένα σήμα λεσβιακής κουζίνας, το οποίο θα πιστοποιεί τους επιχειρηματίες που διαθέτουν τις όποιες απαραίτητες προϋποθέσεις.

«Ο σκοπός της έρευνας είναι να προτείνουμε ένα τουριστικό πακέτο», αναφέρει στο «Ε» ο κ. Μαβίδης και συνεχίζει: «Είναι μια έρευνα σύμφωνα με τα “θέλω” του τουρίστα που επισκέπτεται το νησί, προωθεί ένα νέο τουριστικό προϊόν και μπορεί να αξιοποιηθεί από το λεσβιακό επιχειρηματικό κόσμο. Φτιάξαμε ένα δικό μας τουριστικό πακέτο, εξελιγμένο, σύγχρονο, που αναδεικνύει το γαστρονομικό πλούτο του νησιού μας», καταλήγει ο κ. Μαβίδης.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey