Τα δεδομένα και τα ζητούμενα

Τουρισμός στην Λέσβο με τους Τούρκους να κάνουν την διαφορά

03/12/2023 - 10:00 Ενημερώθηκε 04/12/2023 - 20:01

Την Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2023, πραγματοποιήθηκε ημερίδα στο Επιμελητήριο Λέσβου για τον Τουρισμό στην Λέσβο. Η ημερίδα οργανώθηκε από τη Σύμπραξη Τουρισμού Λέσβου η οποία περιλαμβάνει την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, την Marketing Greece, την Fraport και την Αεροπορική Εταιρία Aegean . Στο πλαίσιο της Ημερίδας παρουσιάστηκαν τα απολογιστικά στοιχεία της περιόδου 2023 τόσο των αεροπορικών όσο ακτοπλοϊκών αφίξεων και αναλύθηκαν οι νέες ταξιδιωτικές τάσεις. Επίσης έγινε παρουσίαση του έργου της Σύμπραξης Τουρισμού Λέσβου. 

Ειδικότερα κατά την διάρκεια της ημερίδας έγινε απολογισμός της καλοκαιρινής περιόδου 2023 όπου σημειώνονται τα αποτελέσματα και οι ταξιδιωτικές τάσεις, από τον Γενικό Διευθυντή Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργο Βήλο. Ακόμη παρουσιάστηκαν στοιχεία ακτοπλοϊκών αφίξεων & της έρευνας ικανοποίησης επισκεπτών από την Διευθύντρια Τουρισμού της ΠΒΑ, Αγγελική Πολιτάκη και την Διευθύντρια ΕΛΟΡΙΣ ΑΕ, Μαρία Κωνστάντογλου. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε το έργο της Σύμπραξης Τουρισμού Λέσβου από τον Γενικό Διευθυντή Marketing Greece, Nίκο Διαμαντόπουλο

Ζητούμενο οι αγορές Γερμανίας, Γαλλίας, Ιταλίας και Αυστρίας 

Οι 7 σημαντικότερες αγορές για την Λέσβο είναι κατά αριθμό επισκεπτών η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Δανία, το Βέλγιο και ακολουθούν Πολωνία, Σουηδία και Νορβηγία. Οι αγορές -με εξαίρεση εκείνη της Νορβηγίας -σημειώνουν αυξητική τάση σε σχέση με το 2022 σε ότι έχει να κάνει με τα νούμερα των επισκεπτών. Μάλιστα σημειώθηκε ότι η αγορά της Ολλανδίας στηρίζει την Λέσβο και τον Οκτώβριο με πτήσεις . Ωστόσο, όπως τόνισε ο κ. Βήλος λείπουν από την πρώτη επτάδα σημαντικές αγορές όπως είναι εκείνες της Γερμανίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας και της Αυστρίας. Δεν παρέλειψε να επισημάνει ότι κάποιοι τουρίστες, όπως Γερμανοί και Αμερικάνοι, έρχονται σε Λέσβο μέσω Αθηνών (που περιλαμβάνονται στις πτήσεις εσωτερικού).  

Στα προβλήματα ο κ. Βήλος τόνισε ότι έχουν μειωθεί οι εργαζόμενοι στον τουρισμό (καθώς λόγω πανδημίας άλλαξαν επαγγελματικό προσανατολισμό) γεγονός που έχει αντίκτυπο στην παροχή υπηρεσιών επισημαίνοντας ότι ο χώρος του τουρισμού πρέπει να γίνει ελκυστικός εργασιακά. Ακόμη πρόσθεσε ότι σε κάποιες περιπτώσεις εκδηλώνεται αδικαιολόγητη αύξηση τιμών. Επιπλέον είπε ότι θα πρέπει να γίνει καταγραφή υποδομών και ζητούμενων υποδομών ούτως ώστε να γίνει σωστή διαχείριση του πληθυσμού που θέλουμε να προσελκύσουμε.  

Αλλαγή κουλτούρας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου  

Αναφερόμενος στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου ο κ. Βήλος σημείωσε ότι αυτό προϋποθέτει και αλλαγή κουλτούρας. «Για να έρθει επισκέπτης τον Νοέμβριο, πρέπει να βρει ανοιχτά ξενοδοχεία, εστιατόρια, μπαρ αλλιώς η αεροπορική εταιρεία δεν θα θυσιάσει ένα αεροπλάνο της για έναν προορισμό που ξέρει εκ των προτέρων ότι δεν θα δουλέψει. Θα πάει εκεί που ξέρει ότι θα υπάρξει ζήτηση. Για να υπάρξει ζήτηση οι υποδομές θα πρέπει να είναι ανοιχτές οι υποδομές και η επιμήκυνση να γίνεται βήμα - βήμα, δηλαδή για αρχή μία εβδομάδα, έπειτα 10 μέρες κοκ, αλλά πρέπει να προηγηθεί αλλαγή κουλτούρας».  

Ο κ. Βήλος πρόσθεσε ότι η γεωπολιτική αστάθεια στην περιοχή είναι παράγοντας ανησυχίας ως προς τον αντίκτυπο στις τουριστικές ροές, ενώ στις τάσεις που καταγράφονται είναι ότι πλέον οι επισκέπτες διαλέγουν προορισμούς και μονάδες με το μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αυτό είναι κάτι που θα πρέπει να ληφθεί υπόψη. Αναφέροντας ότι πλέον οποιοδήποτε τουριστικό πλάνο πρέπει να έχει στοιχεία βιωσιμότητας.  

Η ακτοπλοϊκή κίνηση  

Σε ότι έχει να κάνει με τις ακτοπλοϊκές συνθέσεις η κα Πολιτάκη τόνισε ότι η αγορά της Τουρκίας είναι μία αγορά που όλους τους μήνες του χρόνου καταγράφει αφίξεις. Όπως διατυπώθηκε και εμφανίστηκε στα στοιχεία η αγορά της Τουρκίας παρουσιάζει σταθερά αυξητική τάση, ενώ για το 2023 το σύνολο των επισκεπτών από την γειτονική χώρα ξεπέρασε εκείνο των επισκεπτών από τις ευρωπαϊκές χώρες. «Αυτό που θα πρέπει να διορθωθεί είναι η διάρκεια. Οι Τούρκοι έχουν μικρότερη διάρκεια επισκέψεων - διαμονής σε σχέση με τους Ευρωπαίους».  

Ο βαθμός ικανοποίησης των επισκεπτών  

Η κα Κωνστάντογλου αναφέρθηκε στις απαντήσεις ερωτηματολογίων που απάντησαν Έλληνες και ξένοι επισκέπτες (όσοι θέλησαν) που έχουν έρθει στη Λέσβο και θέλησαν να συμμετάσχουν στην έρευνα. Σε αυτοί συμμετείχαν επισκέπτες, στην πλειονότητά τους υψηλού μορφωτικού με μέσω εισόδημα ηλικίας έως 35 ετών και κατά κύριο λόγο γυναίκες. Η έδρα τους ήταν Ελβετία, Ολλανδία, Γερμανία, Ιταλία, Αυστρία, Τουρκία, ενώ συμμετείχαν και Ελληνοαμερικάνοι ή Έλληνες της διασποράς. Στις απαντήσεις που δόθηκαν από το δείγμα σημειώνεται ότι η μετάβασή τους στον προορισμό έγινε σχετικά εύκολα. «Έχουν σχετικά εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες για τον προορισμό (δηλ. Λέσβο) πριν ξεκινήσουν το ταξίδι από το διαδίκτυο. Θεωρούν ότι η Λέσβος είναι ένας ήσυχος προορισμός με πλούσιο φυσικό περιβάλλον (..) Αυτό που παρατηρούν είναι η αυθεντικότητα του προορισμού σε σχέση με τα υπόλοιπα νησιά (..) Στις παρατηρήσεις τους σημειώνουν ότι οι Λέσβιοι δεν είναι ευαισθητοποιημένοι περιβαλλοντολογικά (..) Τα επίπεδα καθαριότητας του νησιού δεν τους ικανοποιούν, επίσης γίνεται αναφορά και στην παροχή υπηρεσιών. Το ποιοτικό στοιχείο στην παροχή υπηρεσιών δεν τους ικανοποιεί απολύτως σε σύγκριση με άλλους προορισμούς, ενώ σημειώνουν θετικά στοιχεία για την γαστρονομία της Λέσβου. (..) Ένα άλλο στοιχείο που σημειώνουν οι Άγγλοι είναι το ΚΤΕΛ δηλαδή δεν μπορούν να μετακινηθούν μέσα στο νησί. Θεωρούν ότι εσωτερικά του νησιού θα πρέπει να υπάρξουν καλύτερα ή πιο εξυπηρετικά δρομολόγια (..) Η πρόσβαση στις παραλίες, η πρόσβαση των ΑμεΑ στις παραλίες και τα πλαστικά στις παραλίες είναι ένα θέμα (..). Συγκρίνοντας την Λέσβο με άλλα νησιά και προορισμούς εκείνο που σημειώνουν οι ξένοι είναι ότι πρόκειται για έναν μοναδικό τουριστικό φιλικό προορισμό με πολύ καλό καιρό και ανταγωνιστικό σε σχέση με άλλους προορισμούς, οι Έλληνες σημειώνουν τον καλό καιρό την μοναδικότητα σε πολιτιστικούς και φυσικούς χώρους με ιδιαίτερη αναφορά στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Απολιθωμένου Δάσους Λέσβου (..) Αυτό που περιγράφει το είδος του τουρισμού που επιλέγουν να κάνουν είναι η ψυχαγωγία και λιγότερο ο θρησκευτικός και πολιτιστικός τουρισμός και ακόμη λιγότερο ο επαγγελματικός. Οι ξένοι σημειώνουν ότι τους προσελκύει ο πολιτιστικός τουρισμός και το φυσικό τοπία, οι έλληνες δεν σημειώνουν το ίδιο πράγμα (..) Οι ξένοι επιλέγουν το νησί μετά από ακούσματα που είχαν από φίλους. (…) Και οι δύο κατηγορίες, έλληνες και ξένοι, σημειώνουν θετικές τις εμπειρίες που έζησαν στο νησί καταγράφοντας θετικό απόηχο και αυτό είναι πολύ σημαντικό (..) Τόσο οι Έλληνες όσο και οι ξένοι απαντούν ότι θα επισκέπτονταν ξανά την Λέσβο για τις διακοπές τους (..) Υπάρχουν επαναλαμβανόμενοι τουρίστες (έλληνες και ξένοι) στο νησί κάτι που σε άλλους προορισμούς είναι ζητούμενο».  

Μουτζούρης: Θέλουμε να αναπτύξουμε την Λέσβο της γαστρονομίας 

«Στόχος αυτής της Περιφερειακής Αρχής από την πρώτη μέρα της θητείας της ήταν η εξωστρέφεια και η αλλαγή του brand name της Λέσβου ως προσφυγονήσι. Χαίρομαι γιατί τέσσερα χρόνια μετά τα αποτελέσματα μας δικαιώνουν. O τουρισμός στα νησιά του Βορείου Αιγαίου επανέρχεται στα προ κρίσης επίπεδα. Σε συνεργασία με την Marketing Greece έχουμε δημιουργήσει 4 βίντεο προβολής της Λέσβου, τα οποία προβάλλονται ήδη. Θέλουμε όλοι οι φορείς να τα προωθούν. Η Λέσβος είναι γνωστή κυρίως για το ούζο, την σαρδέλα, τον Λεσβιασμό, το Απολιθωμένο Δάσος και το bird watching. Ήδη με τις ενέργειες μας από 2.500 διανυκτερεύσεις bird watching τον πρώτο χρόνο φέτος είχαμε 6.000 και του χρόνου θα έχουμε 12.000. Και όλα αυτά στην περιοχή της Καλλονής. Σημαντική εξέλιξη. Τώρα θέλουμε να αναπτύξουμε την Λέσβο της γαστρονομίας. Στις 7.12.2023 οργανώνουμε μία εκδήλωση στο Ζάππειο Αθηνών για την γαστρονομία της Λέσβου με chef την Αργυρώ Μπαρμπαρίγου» ανέφερε μεταξύ άλλων ο Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Κώστας Μουτζούρης, στην τοποθέτησή του και πρόσθεσε: «Είχα αναφέρει στον Πρωθυπουργό της χώρας, σε αυτήν εδώ την αίθουσα, το θέμα της βίζας των Τούρκων επισκεπτών. Όπως με ενημέρωσε ο Υπουργός κ. Καιρίδης με τον οποίον μίλησα πρόσφατα, υπάρχει συζήτηση με την Τουρκία για να δοθεί η βίζα. Αν αυτό συμβεί θα έχουμε μεγάλη έλευση Τούρκων το επόμενο διάστημα. Στην Τουρκία υπάρχει 85 εκατομμύρια πληθυσμός. Αν το 10% είναι τουρίστες και το 10% εξ αυτών επιλέγει να επισκεφθεί το Βόρειο Αιγαίο και τα νησιά μας θα έχουμε ήδη 850.000 επισκέπτες». Στο περιθώριο των τοποθετήσεων ο κ. Μουτζούρης έθιξε το ζήτημα του χώρου στάθμευσης του αεροδρομίου. 

Στην Έκθεση της Σμύρνης το Επιμελητήριο Λέσβου  

Το Επιμελητήριο Λέσβου σε συνεργασία με την Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, θα συμμετάσχουν στην έκθεση της Σμύρνης (17th Tourism Trade International Fair and Congress) που θα πραγματοποιηθεί 07 - 09 Δεκεμβρίου 2023. Μάλιστα η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου στο πλαίσιο των δράσεων του εγκεκριμένου Προγράμματος Τουριστικής Προβολής για το έτος 2023 χρηματοδοτεί την δράση με το ποσό των 10.000 €. 

Στόχος της συμμετοχής αυτής είναι να προβληθεί η Λέσβος ως τουριστικός προορισμός στην πολύ σημαντική και αναπτυσσόμενη αγορά της Τουρκίας. Κατά τη διάρκεια της έκθεσης θα διοργανωθούν παράλληλες δράσεις όπου θα παρουσιαστεί το πολιτιστικό και περιβαλλοντικό κεφάλαιο του νησιού, οι δραστηριότητες, η γαστρονομία και τα τοπικά προϊόντα, ενώ θα γίνουν και επαγγελματικές συναντήσεις Β2Β.  
 

Τα στοιχεία της Fraport για την κίνηση 10μήνου του 2023  

Αυξήθηκαν οι επιβάτες των Διεθνών Πτήσεων του Οδυσσέας Ελύτης  

Τα αποτελέσματα Κίνησης 10μήνου του Αεροδρομίου Οδυσσέας Ελύτης παρουσίασε κατά την διάρκεια της Ημερίδας ο Γενικός Δ/ντης Ανάπτυξης της FRAPORT Γιώργος Βήλος, με το αεροδρόμιο Μυτιλήνης να παρουσιάζει αύξηση του ποσοστού διεθνών πτήσεων σε σχέση με τα στοιχεία του 2022.  

Ειδικότερα όπως αναφέρεται στα στοιχεία κατά την διάρκεια των πρώτων 10μηνών, τα 14 Ελληνικά Περιφερειακά Αεροδρόμια εξυπηρέτησαν στο σύνολό τους 32,3 εκ. επιβάτες, κίνηση αυξημένη κατά 8,4% σε σχέση με το 2022.  

Η διεθνής κίνηση που καταγράφεται στο Αεροδρόμιο Μυτιλήνης είναι 29% επί συνόλου 422.000 επιβατών, που σημαίνει ότι επισκέπτες εξωτερικού ανέρχονται σε 122.380 και πως η εσωτερική κίνηση είναι εκείνη που «κινεί» στην πλειονότητά της το Οδυσσέας Ελύτης. 

Όπως ειπώθηκε στο αεροδρόμιο της Μυτιλήνης το 10μηνο καταγράφει αύξηση 14% και η κίνηση εσωτερικού είναι της τάξεως του 75% και σε ποσοστό 25% είναι η κίνηση εξωτερικού. Η κίνηση εξωτερικού αυξήθηκε φέτος κατά 11,2% η κίνηση εσωτερικού κατά 11,3% και επί του συνόλου των επιβατών 14,1%.  

Το 2022 δύο νέες αεροπορικές εταιρίες άρχισαν να δραστηριοποιούνται στο Αεροδρόμιο της Μυτιλήνης ενώ το 2023 προστέθηκαν άλλες 2. Για το 2024 η JET 2 πέραν των συνδέσεων Μάντσεστερ και Λονδίνου θα προσθέσει και το Μπέρμινχαμ.  

Το ενθαρρυντικό σημείο είναι ότι στο Οδυσσέας Ελύτης έρχεται τρίτο στην σειρά, μετά την Καβάλα και την Θεσσαλονίκη, σε ποσοστό αύξησης επιβατών σε σχέση με το 2022, ωστόσο θα πρέπει να αναφέρουμε ότι οι αριθμοί των επιβατών στα περισσότερα αεροδρόμια είναι 7ψήφιοι.  

Η κίνηση εξωτερικού αυξήθηκε φέτος κατά 11,2% η κίνηση εσωτερικού κατά 11,3% και επί του συνόλου των επιβατών 14,1%. 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey