FOLLOW US

Οικονομία

  • Ο Νεκτ. Σαντορινιός αποκαλύπτει λίγο από το «μεταφορικό ισοδύναμο», δίνοντάς μας μία πρώτη εικόνα…
Μέχρι και 4 εισιτήρια μετάβασης και επιστροφής

Μία πιο εξειδικευμένη προσέγγιση του Υφυπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριου Σαντορινιού, σχετικά με το μείζον θέμα σήμερα για τα νησιά, αυτό του «μεταφορικού ισοδύναμου», φιλοξενεί η εφημερίδα «Κοινή Γνώμη» της Σύρου και δίνει μία πιο περιεκτική εικόνα των σχεδιασμών της κυβέρνησης. Ο Υφυπουργός στη συνέντευξή του στη συνάδελφο Τέτα Βερλέμη, αποσαφήνισε πολλά από τα σημεία που αφορούν στην πρακτική εφαρμογή του μέτρου, ενώ απέκλεισε κάθε συσχετισμό ανταποδοτικότητας με την απώλεια των ειδικών φορολογικών συντελεστών των νησιών, καθώς τόνισε ότι πρόκειται για μία πολιτική απόφαση, στη βάση άσκησης νησιωτικών πολιτικών.

Στα κυριότερα σημεία της συνέντευξής του, ο Υφυπουργός τόνισε για μία ακόμη φορά ότι το ουσιαστικό και πολιτικό μήνυμα αυτής της απόφασης είναι ότι η προσπάθεια που κάνει η κυβέρνηση είναι να εφαρμόσει, μέσα από μία άλλη δέσμη μέτρων, νησιωτικές πολιτικές οι οποίες είναι στοχευμένες και αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της νησιωτικότητας στην ουσία του. «Δεν πρόκειται ούτε για επιδοματικές λογικές, ούτε για λογικές οριζόντιου χαρακτήρα, οι οποίες είναι επί δικαίων και αδίκων. Οι νησιωτικές πολιτικές ήταν και είναι ζητούμενο στη χώρα μας και προσπαθούμε κάθε μέρα, με ένα είτε μεγαλύτερο είτε μικρότερο μέτρο, να τις εφαρμόσουμε, οι οποίες όμως έχουν στόχευση την κάλυψη πάγιων αιτημάτων των νησιωτών», είπε χαρακτηριστικά, για να μιλήσει στη συνέχεια και για την μελέτη που ολοκληρώθηκε από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, που ουσιαστικά αποτυπώνει τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του μεταφορικού ισοδύναμου.

Η μελέτη του Πανεπιστημίου Αιγαίου

«Η μελέτη έχει ολοκληρωθεί και αφορά δύο διαφορετικά μέρη. Το ένα σχετίζεται με τα εισιτήρια των νησιωτών και το άλλο με το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων. Σε ότι έχει να κάνει με τα εισιτήρια, αυτό που προβλέπεται είναι η χρηματοδότηση του επιπλέον κόστους για την μετάβαση σε μία απόσταση, σε αναλογία με την ισοδύναμη απόσταση στη στεριά. Θα υπάρχει ένας συγκεκριμένος αριθμός εισιτηρίων, ο οποίος θα είναι επαρκής για τις νησιωτικές μεταφορές και θα ισχύει για όλους τους πολίτες και θα διαφοροποιείται αυτός ο αριθμός των εισιτηρίων, καθώς περισσότερα εισιτήρια θα αναλογούν σε κατοίκους μικρών νησιών».

Ποια θα είναι η πρακτική εφαρμογή της χρηματοδότησης των εισιτηρίων; «Η χρηματοδότηση θα δίνεται στον νησιώτη», εξηγεί ο Υφυπουργός και συνεχίζει: «Ο πολίτης, έχοντας ενημερώσει την κάρτα του, δηλαδή μία ηλεκτρονική εφαρμογή με τη δήλωση του ΑΦΜ του, το οποίο θα είναι δηλωμένο ως νησιωτικό, θα παίρνει τη διαφορά που αναλογεί σε εισιτήρια αντίστοιχης απόστασης σε χερσαία μεταφορά, με πίστωση στον προσωπικό του λογαριασμό. Αυτή η εφαρμογή θα συνδέεται οπωσδήποτε με το ΑΦΜ και με έναν λογαριασμό τράπεζας. Πρόκειται να είναι μία ηλεκτρονική εφαρμογή».

Σχετικά με τον αριθμό των εισιτηρίων που θα δικαιούται ο κάθε πολίτης, πως θα καθορίζεται αυτός ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε ότι ο αριθμός αυτός θα κυμαίνεται αναλόγως με τον κρατικό προϋπολογισμό, αλλά δεν θα είναι λιγότερα από τέσσερα ετησίως, μετάβασης και επιστροφής, ανά πολίτη. Αυτός ο αριθμός εισιτηρίων θα είναι για τους κατοίκους των μεγάλων νησιών, ενώ για τους κατοίκους των μικρών νησιών, ο αριθμός των εισιτηρίων θα είναι μεγαλύτερος.

Για τα εμπορεύματα

Σε ότι αφορά στο κόστος της μεταφοράς εμπορευμάτων ο Υφυπουργός τόνισε πως και πάλι θα αποζημιώνεται η διαφορά κόστος της μιλιομετρική απόστασης, για κιλά ή κιβικά ή παλέτες μεταφοράς προϊόντων. «Ο επιχειρηματίας, ο έμπορος που θα παραλαμβάνει το προϊόν στο νησί θα αποζημιώνεται για την διαφορά του κόστους της μεταφοράς, ανάλογα με τις τιμές μεταφοράς που ισχύουν για τη στεριανή απόσταση. Μόνο που αυτή η αποζημίωση δεν θα καταβάλλεται άμεσα αλλά με εκκαθάριση τριμηνιαία. Αν μία νησιωτική επιχείρηση θέλει να πουλήσει εκτός νησιού ένα προϊόν και πληρώσει αυτή το κόστος μεταφοράς, θα αποζημιώνεται και πάλι για την διαφορά αυτού του κόστους». Ο κ. Σαντορινιός μεταξύ άλλων διέψευσε για μία ακόμη φορά και κατηγορηματικά πως το μεταφορικό ισοδύναμο δεν έρχεται ανταποδοτικά στον ΦΠΑ, υπερτονίζοντας πως αποτελεί μία στοχευμένη νησιωτική πολιτική, την οποία διεκδικούν οι νησιώτες εδώ και δεκαετίες. «Πότε διεκδικήθηκε αυτό; Κάποιοι, πρόωρα βγήκαν να αντιπολιτευτούν το μέτρο, χωρίς επί της ουσίας να το γνωρίζουν, παρά μόνο από την περιγραφή που υπάρχει στο αντικείμενο της ανάθεσης της μελέτης στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Άρα γίνεται κατανοητό ότι κανένας δεν έκανε μία ουσιαστική προσπάθεια να αντιληφθεί το μέτρο, άρα δεν είχε κάνει και σχεδιασμό. Όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν γινόταν γιατί η νησιωτική πολιτική τελείωνε με τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ…», κατέληξε χαρακτηριστικά.

Τελευταία τροποποίηση Πέμπτη, 15 Μαρτίου 2018 18:24
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top