Κρίσιμη εβδομάδα για τις άγονες γραμμές

01/07/2012 - 05:56
Αυτή την εβδομάδα θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για το ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου. Αυτό τόνισε χθες στο «Ε» ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Δημήτρης Χαλκιώτης.
Τέλος τα νεότευκτα πλοία και μείωση δρομολόγιων

Αυτή την εβδομάδα θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις για το ύψος των κονδυλίων που θα διατεθούν για τις άγονες γραμμές του Αιγαίου. Αυτό τόνισε χθες στο «Ε» ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Δημήτρης Χαλκιώτης. Η Γενική Γραμματεία αναμένει την απάντηση από το Υπουργείο Οικονομικών για τις πιστώσεις που απαιτούνται προκειμένου να προκηρυχθούν οι 13 άγονες γραμμές που είναι στην αρμοδιότητά της, ποσό που αναμένεται να ανέρχεται στα 10 εκατ. ευρώ.


Άλλες 22 άγονες γραμμές, τις οποίες διαχειρίζονται οι κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, βρίσκονται στον αέρα ελλείψει πιστώσεων.
Η οριστικοποίηση των πιστώσεων θα ανοίξει το δρόμο για τη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) την επόμενη εβδομάδα. Εκεί αναμένεται να φανούν οι περικοπές δρομολογίων και οι άλλες τροποποιήσεις που θα γίνουν, προκειμένου να μειωθεί το κόστος των άγονων γραμμών. Ουσιαστικά το ΣΑΣ θα ανάψει το «πράσινο φως» για την προκήρυξη του διαγωνισμού των άγονων γραμμών.
Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα της εφημερίδας «Ναυτεμπορική», το συνολικό ύψος των πιστώσεων που θα διατεθούν για τις άγονες γραμμές είναι 85 εκατ. ευρώ για το 2012. Το 2010, όπως αναφέρει η εφημερίδα, είχαν διατεθεί περί τα 93 εκατ. ευρώ και κοντά σε αυτό το ύψος θα διαμορφωθούν οι δαπάνες για το 2011.
Οι περικοπές στις πιστώσεις για τις άγονες γραμμές οδηγούν ευθέως σε σειρά περικοπών στις συνδέσεις των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με την ηπειρωτική Ελλάδα.

Οι περικοπές
Οι περικοπές στις άγονες γραμμές που σχεδιάζει η κυβέρνηση κινούνται σε τρεις κατευθύνσεις:
- Οι διαγωνισμοί που θα δοθούν στη δημοσιότητα θα αφορούν σε πλοία 20 ετών και άνω, ώστε τα μισθώματα που θα καταβάλλονται να είναι μειωμένα. Αυτό σημαίνει ότι στις άγονες γραμμές δε θα δρομολογηθούν νεότευκτα πλοία ή και πλοία με ηλικία μικρότερη των 10 ετών.
- Μείωση του αριθμού των δρομολογίων που εκτελούνται σε ορισμένες άγονες γραμμές με μικρή κίνηση.
- Κατάργηση άγονων γραμμών για νησιά και περιοχές που εξυπηρετούνται από άλλες γραμμές ή μείωση των λιμανιών που προσεγγίζουν τα πλοία, προκειμένου να μειωθεί το κόστος των δρομολογίων.
Θυμίζουμε ότι οι συμβάσεις μεταξύ του Δημοσίου και των ακτοπλοϊκών εταιρειών για τις άγονες γραμμές λήγουν στις 31 Οκτωβρίου, δηλαδή σε 20 ημέρες. Το Υπουργείο υποστηρίζει ότι οι άγονες γραμμές δε θα μείνουν χωρίς πλοία, καθώς θα δοθεί παράταση στις συμβάσεις για τέσσερις μήνες. Ωστόσο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες διαμηνύουν ότι δεν είναι διατεθειμένες να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τις γραμμές με μισθώματα του 2010.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey