Η εξασφάλιση σταθερού δικτύου μεταφορών, στο οποίο οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες των νησιών μας θα έχουν πρόσβαση αλλά και επιλογές για τη διακίνησή τους, είναι η βασική αρχή που θέτει η παράταξη «Αγώνας για τα νησιά μας».
«Αγώνας για τα νησιά μας»
Η εξασφάλιση σταθερού δικτύου μεταφορών, στο οποίο οι μόνιμοι κάτοικοι αλλά και οι επισκέπτες των νησιών μας θα έχουν πρόσβαση αλλά και επιλογές για τη διακίνησή τους, είναι η βασική αρχή που θέτει η παράταξη «Αγώνας για τα νησιά μας».
Τις θέσεις της παράταξης στο Περιφερειακό Συμβούλιο ανέπτυξε ο περιφερειακός σύμβουλος Χίου Σταμάτης Κάρματζης.
Οι άξονες των θέσεων της παράταξης είναι:
- Η εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, της εναρμόνισης δηλαδή των εισιτηρίων των θαλάσσιων μεταφορών με αυτή των χερσαίων, με κριτήριο τη χιλιομετρική απόσταση. Το μεταφορικό ισοδύναμο είναι για την παράταξη ικανή και πρώτη αναγκαία συνθήκη της ανάπτυξης των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών.
- Η αξιοποίηση των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη στο χώρο της ακτοπλοΐας.
- Η περιφερειακή αυτοδιοίκηση να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διαμόρφωση των ακτοπλοϊκών συνδέσεων των νησιών μας, όπως προβλέπεται από τον «Καλλικράτη».
Με στόχο την ανάπτυξη σύγχρονων ακτοπλοϊκών συνδέσεων που θα απαντούν στις ανάγκες της εποχής, η παράταξη προτείνει:
1. Εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας για τις άγονες γραμμές. Ο τρόπος που προκηρύσσονται σήμερα οι εκμισθώσεις των άγονων γραμμών, είναι απηρχαιωμένος σε ό,τι αφορά στην ποιότητα, τα χαρακτηριστικά υπηρεσίας και το πλοίο, που θα πρέπει να είναι ανάλογων προδιαγραφών.
2. Να ληφθούν μέτρα για την αξιοποίηση και αναβάθμιση του στόλου. Το κριτήριο για την αναβάθμιση του στόλου είναι κατ’ αρχήν οι προδιαγραφές. Οι προδιαγραφές πρέπει να είναι ουσιαστικές, αλλά όταν ερχόμαστε σε θέματα ασφαλείας, αυστηρότατες. Η παράταξη θεωρεί ότι δεν είναι κριτήριο η ηλικία των πλοίων, αλλά η τήρηση των προδιαγραφών.
3. Επανασχεδιασμό των γραμμών του Βορείου Αιγαίου με ευθύνη της Περιφέρειας. Στο σχεδιασμό να ζητηθεί και η συνδρομή του Τμήματος Ναυτιλίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα να τεθούν συγκεκριμένοι στόχοι και να διεκδικηθεί από την κυβέρνηση η υλοποίησή τους.
4. Να ζητηθεί από το Υπουργείο Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας η μελέτη που έχει ανατεθεί για την εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, να επεκταθεί και να συμπεριλάβει και τις ελεύθερες γραμμές.