Ζημίες καταγράφουν όλες οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες το πρώτο εξάμηνο του έτους. Εξαίρεση αποτελεί η ΑΝΕΚ, η οποία είχε σημαντικά έσοδα από τις έκτακτες ναυλώσεις πλοίων όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη Λιβύη.
Ζημίες καταγράφουν όλες οι ελληνικές ακτοπλοϊκές εταιρείες το πρώτο εξάμηνο του έτους. Εξαίρεση αποτελεί η ΑΝΕΚ, η οποία είχε σημαντικά έσοδα από τις έκτακτες ναυλώσεις πλοίων όταν ξέσπασε ο πόλεμος στη Λιβύη.
Οι πωλήσεις του ομίλου διαμορφώθηκαν σε 111,46 εκατ. ευρώ έναντι 125,79 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα του ομίλου, στα οποία περιλαμβάνονται κέρδη 3,9 εκατ. ευρώ από την πώληση του «Superferry II», παρουσιάζουν ζημίες μετά από φόρους 33,98 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 31,99 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ομίλου, το πρώτο εξάμηνο του 2011 το κόστος καυσίμων αυξήθηκε κατά 26% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2010, επιβαρύνοντας σημαντικά τα έξοδα λειτουργίας των πλοίων.
Ο όμιλος Attica ολοκλήρωσε στις αρχές του έτους μία αύξηση κεφαλαίου 24,3 εκατ. ευρώ και προέβη στην πώληση του πλοίου «Superferry II», που προσέθεσε στα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου 2,6 εκατ. ευρώ. Tην 30ή Ιουνίου 2011, τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου ανέρχονταν σε 11,1 εκατ. ευρώ, έναντι 26,5 εκατομμυρίων την 31η Δεκεμβρίου 2010.
Οι «Μινωικές Γραμμές»
Η ισχυρότερη ίσως ελληνική ακτοπλοϊκή εταιρεία, οι «Μινωικές Γραμμές», το πρώτο εξάμηνο του 2011 κατέγραψαν αύξηση των πωλήσεών τους κατά 12%. O κύκλος εργασιών της εταιρείας το πρώτο εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκε στα 79,3 εκατ. ευρώ, ενώ το λειτουργικό αποτέλεσμα (EBITDA) ανήλθε σε -11,9 εκατομμύρια.
Τα καθαρά αποτελέσματα της Minoan Lines μετά από φόρους το πρώτο εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε -24,8 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι ο κλάδος της επιβατηγού ναυτιλίας χαρακτηρίζεται από έντονη εποχικότητα, καθώς το μεταφορικό έργο των επιβατών εμφανίζεται ασθενές κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Η στρατηγική τής ΑΝΕΚ
Τα καθαρά αποτελέσματα της ΑΝΕΚ, μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας, σε επίπεδο ομίλου διαμορφώθηκαν σε ζημίες 17 εκατομμυρίων, έναντι 28,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Ο τζίρος του ομίλου για το πρώτο εξάμηνο του 2011 ανήλθε στα 117 εκατ. ευρώ, έναντι 111,8 εκατ. ευρώ το α΄ εξάμηνο του 2010, καταγράφοντας αύξηση κατά 4,6%.
Τα μικτά αποτελέσματα εκμετάλλευσης το πρώτο εξάμηνο του 2011 διαμορφώθηκαν σε κέρδη 6,9 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 2,6 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Το κόστος πωληθέντων μειώθηκε κατά 3,8%, ως αποτέλεσμα της αποδοτικότερης εκμετάλλευσης του στόλου, παρά τη σημαντική άνοδο του κόστους των καυσίμων, το οποίο αποτελεί το σημαντικότερο συντελεστή λειτουργικού κόστους για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες.