Καταγγέλλει ολιγοπώλιο με τη σύμπραξη του υπουργείου Ναυτιλίας

Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την ΝΕΛ

23/06/2015 - 15:20

Νέες διευκρινίσεις έδωσε η διοίκηση ΝΕΛ για το ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας σε επενδυτές, όπως και για το κατά πόσο έχει παραιτηθεί ο κ. Αβραντίνης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου.

Νέες διευκρινίσεις έδωσε η διοίκηση ΝΕΛ για το ενδεχόμενο πώλησης της εταιρείας σε επενδυτές, όπως και για το κατά πόσο έχει παραιτηθεί ο κ. Αβραντίνης από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου.

Ειδικότερα τονίζεται ότι στη πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ. ο κ. Αβραντίνης έθεσε την παραίτηση, από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου, στη διάθεση του Δ.Σ. Στη συνεδρίαση που θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη θα αποφασιστεί ο ορισμός ή μη νέου Διευθύνοντος Συμβούλου, μέχρι τότε ο κ. Αβραντίνης συνεχίζει να ασκεί κανονικά τα καθήκοντά του.

Ο βασικός μέτοχος της ΝΕΛ η Altana Navigation Ltd δήλωσε ότι αδυνατεί να καλύψει το ποσοστό της αύξησης κεφαλαίου που της αναλογεί. Σήμερα κατέχει το 90,95% της ΝΕΛ. Γι’ αυτό και η διοίκηση της εταιρείας αναζητεί νέους επενδυτές που θα συμβάλουν στη διατήρηση της δραστηριότητας της εταιρείας και την υλοποίηση του Σχεδίου Εξυγίανσης.

Σχολιασμός για την έκπτωση
Η έκπτωση της ΝΕΛ από τα ενδοκυκλαδικά δρομολόγια θα έχει ως επίπτωση την απώλεια των εσόδων των σχετικών συμβάσεων, η οποία όμως αντισταθμίζεται από την έτι περαιτέρω μείωση των ζημιών καθ’ όσον η εκμετάλλευση ήταν ζημιογόνος, αναφέρει η εταιρεία. Κι ακολούθως υποστηρίζει πως οι ζημιές οφείλονται στην από πλευράς Ελληνικού Δημοσίου στρεβλή εφαρμογή των όρων των συμβάσεων και στην καθυστέρηση καταβολής των μισθωμάτων, συνέπεια τόσο της γενικότερης δημοσιονομικής κατάστασης όσο και των γνωστών σε όλους γραφειοκρατικών αγκυλώσεωνς.

Με τη φράση στρεβλή εφαρμογή της σύμβαση η ΝΕΛ, εννοεί ότι από το 2009 που είχαν υπογραφεί οι συμβάσεις, ο ΦΠΑ αυξήθηκε θεαματικά αλλά η σύμβαση δεν τροποποιήθηκε ανάλογα. Έτσι όλο το κόστος αύξησης του φόρου μετακυλίστηκε στην εταιρεία. Επίσης δε γινόταν σωστή αναπροσαρμογή των μισθωμάτων με βάση την αύξηση του κόστους των καυσίμων. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα οι συγκεκριμένες γραμμές να καταστούν ζημιογόνες κατά την άποψη της ΝΕΛ.

Αλλάζει προσανατολισμό
Μετά την απώλεια και τις τελευταίας άγονης γραμμής η ΝΕΛ δηλώνει ότι προσανατολίζεται στη ναύλωση των πλοίων της στο εσωτερικό ή κατά προτίμηση στο εξωτερικό «καθ’ όσον έχει αποδειχθεί πλέον ότι οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες λόγω της συνεχιζόμενης και εντεινόμενης της οικονομικής κρίσεως δεν αποτελούν πλέον κερδοφόρο επιχειρηματική δραστηριότητα. Εις επίρρωσιν τούτου, σημειώνεται ότι με την σύμπραξη των συστημικών τραπεζών και των αρμοδίων υπουργείων, ο κλάδος λειτουργεί ως ολιγοπώλιο και με εφαρμογή εναρμονισμένων πρακτικών από τις εταιρείες έχει την τάση να μετατραπεί σε ολιγοπώλιο-μονοπώλιο.

Η εταιρεία θα ενημερώσει άμεσα το επενδυτικό κοινό για κάθε εξέλιξη επί των ανωτέρω» καταλήγει η ανακοίνωση της εταιρείας που απευθύνεται στο Χρηματιστήριο και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
Στην ουσία δηλαδή η ΝΕΛ κατηγορεί τη σημερινή ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου ότι έχει προχωρήσει σε σύμπραξη με την Τράπεζα Πειραιώς (αυτή είναι η βασική τράπεζα που χρηματοδοτεί την ακτοπλοΐα).

Αποτέλεσμα αυτής της σύμπραξης ήταν η απώλεια των άγονων γραμμών που σταδιακά περνούν στην Hellenic Seaways, στην οποία εκ των βασικών μετόχων είναι η Τράπεζα Πειραιώς. Πρόκειται για μια κατηγορία που με έμμεσο ή άμεσο τρόπο η ΝΕΛ είχε απευθύνει και στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου.

Οι επενδυτές
Από τα όσα αναφέρει η ΝΕΛ στη νέα ανακοίνωσή της γίνεται φανερό ότι είναι σε διαβουλεύσεις με υποψήφιους επενδυτές για την είσοδό τους στην ΝΕΛ. Δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε με ποιους όρους, ίσως γιατί ακόμη δεν έχουν συμφωνηθεί.

Πιθανότατα, όμως οι νέοι επενδυτές, πριν προχωρήσουν στην υπογραφή της συμφωνίας θέλουν να διασφαλίσουν ότι η εταιρεία θα μπορέσει να μπει σε ακτοπλοϊκά δρομολόγια (ελεύθερα ή άγονες γραμμές). Τέτοιες διαβεβαιώσεις μπορούν να δοθούν μόνο από την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας. Ίσως η μη ύπαρξη αυτών των διαβεβαιώσεων να είναι ο λόγος που μέχρι τώρα δεν έχει προχωρήσει η συμφωνία.

Αυτός είναι πιθανότατα και ο λόγος που ΝΕΛ τόσο στη δεύτερη όσο και στην πρώτη ανακοίνωση προς το Χρηματιστήριο και την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς κράτησε ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey