Συνεχίζονται τα δρομολόγια του «Νήσος Μύκονος»

Υπό μελέτη το αίτημα της ΝΕΛ

02/10/2014 - 14:54

Έως αργά χθες το απόγευμα δεν είχε αποφασίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αν θα κάνει δεκτό το αίτημα της ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα του πλοίου «Μυτιλήνη».

Έως αργά χθες το απόγευμα δεν είχε αποφασίσει το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου αν θα κάνει δεκτό το αίτημα της ΝΕΛ για ελεύθερη δρομολόγηση στη γραμμή Βαθύ Σάμου - Χίος - Μυτιλήνη - Λήμνος - Καβάλα του πλοίου «Μυτιλήνη».

Έτσι, το «Νήσος Μύκονος» συνέχιζε κανονικά τα δρομολόγιά του στη γραμμή, στο πλαίσιο της απευθείας ανάθεσης για τρεις μήνες. Σε στάση αναμονής ήταν η διοίκηση της ΝΕΛ. Από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, παρά τις προσπάθειές μας, δεν είχαμε καμμία ενημέρωση για την εξέλιξη του θέματος.

Είναι φανερό πως στην υπόθεση αυτή συγκρούονται πολύ μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, που σχετίζονται με τον έλεγχο των ακτοπλοϊκών συνδέσεων στο βόρειο Αιγαίο, αλλά και ευρύτερα σε όλο το πέλαγος.

Όμως από τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις κρίνεται το μέλλον των οικονομιών και των κοινωνιών των νησιών του Αιγαίου.

Γι’ αυτό και οι όποιες αποφάσεις ληφθούν, θα πρέπει να έχουν ως πρώτο κριτήριο την ικανοποιητική κάλυψη των αναγκών των νησιών για ακτοπλοϊκές συνδέσεις μεταξύ τους και με τη βόρεια Ελλάδα, κι αν είναι δυνατό να αποκατασταθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, νομικοί του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου έως χθες επεξεργάζονταν το αίτημα της ΝΕΛ, γι’ αυτό και δεν είχε δοθεί απάντηση στο αίτημα.

Τι εκτιμούν
Κύκλοι προσκείμενοι στη ΝΕΛ εκτιμούν πως οι υπηρεσίες του Υπουργείου δεν μπορούν να κάνουν τίποτα άλλο από το να αναθέσουν στην εταιρεία την εξυπηρέτηση της γραμμής στο πλαίσιο της ελεύθερης δρομολόγησης, όπως έγινε πριν μερικά χρόνια με τη γραμμή Πειραιάς - Σύρος - Εύδηλος Ικαρίας - Άγιος Κήρυκος Ικαρίας - Φούρνοι - Καρλόβασι Σάμου - Βαθύ Σάμου.

Θυμίζουμε πως η συγκεκριμένη γραμμή ήταν άγονη και δίνονταν επιδοτήσεις στα πλοία που προσέγγιζαν τους Φούρνους. Η ΝΕΛ πήρε τη γραμμή με ελεύθερη δρομολόγηση και εκτελεί τρία δρομολόγια την εβδομάδα.
Βασικό πλεονέκτημα που έχουν οι γραμμές ελεύθερης δρομολόγησης, είναι πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες δε δεσμεύονται από το κρατικό ναυλολόγιο, διότι δε λαμβάνουν επιδότηση.

Έτσι, μπορούν να διαμορφώνουν ελεύθερα τις τιμές των εισιτηρίων για τους επιβάτες και τα οχήματα. Επίσης στις ελεύθερες δρομολογήσεις τα έσοδα από τα εισιτήρια μπαίνουν αμέσως στα ταμεία των εταιρειών, ενώ με τις επιδοτούμενες γραμμές, οι εταιρείες είναι δέσμιες του ρυθμού με τον οποίο γίνονται οι πληρωμές από το Ελληνικό Δημόσιο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey