
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Μάχη μέχρι τελικής πτώσεως για τις άγονες του βορείου Αιγαίου
Σε πρωτοφανή επίπεδα έχει φθάσει ο ανταγωνισμός για τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, λίγες μέρες πριν κριθεί το μέλλον τής ΝΕΛ από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου. Τα πρώτα θύματα του ανταγωνισμού είναι οι κοινωνίες και οι οικονομίες των νησιών μας. Σε αυτά είναι πιθανό το επόμενο διάστημα να προστεθεί και η ΝΕΛ.
Σε πρωτοφανή επίπεδα έχει φθάσει ο ανταγωνισμός για τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, λίγες μέρες πριν κριθεί το μέλλον τής ΝΕΛ από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου. Τα πρώτα θύματα του ανταγωνισμού είναι οι κοινωνίες και οι οικονομίες των νησιών μας. Σε αυτά είναι πιθανό το επόμενο διάστημα να προστεθεί και η ΝΕΛ.
Την Τρίτη, η εταιρεία ανακοίνωσε πως δε θα εκτελεστούν τα δρομολόγια των πλοίων «Aqua Maria», «Aqua Jewel» και «European Express» λόγω προβλημάτων στην τροφοδοσία τους με καύσιμα. Αιτία, η μη καταβολή στην εταιρεία της κρατικής επιδότησης που δικαιούται για τις άγονες γραμμές που εξυπηρετεί. Η ανακοίνωση, όπως ήταν φυσικό, προκάλεσε την έντονη αντίδραση των φορέων της Λήμνου, που για ακόμη μια φορά είδαν το νησί τους να μένει χωρίς πλοίο. Τελικά τις πρώτες απογευματινές ώρες της Τετάρτης, η ΝΕΛ ανακοίνωσε πως το «Aqua Maria» θα εκτελούσε το προγραμματισμένο δρομολόγιό του από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο - Λήμνο - Καβάλα. Όμως πριν το πλοίο αναχωρήσει, το Λιμεναρχείο του Λαυρίου δέχθηκε ανώνυμο τηλεφώνημα που ανέφερε τρεις συγκεκριμένες βλάβες στο πλοίο.
Αμέσως στο «Aqua Maria» πήγε το τοπικό κλιμάκιο επιθεώρησης πλοίων, όπου διαπίστωσε τα καταγγελλόμενα. Έτσι, απαγορεύτηκε ο απόπλους του πλοίου.
Την ώρα που συνέβαιναν αυτά, κύκλοι προσκείμενοι στη ΝΕΛ συνέδεαν τα παραπάνω γεγονότα με το υπό εξέταση αίτημα εξυγίανσης της ΝΕΛ και της θυγατρικής της C-Link Ferries. Ουσιαστικά υποστηρίζουν πως πίσω από όλες τις παραπάνω ενέργειες βρίσκονται ανταγωνιστές, που θέλουν να καταρρεύσει ο Όμιλος πριν βγει η απόφαση του δικαστηρίου. Ή, αν δεν το καταφέρουν αυτό, να δείξουν ότι ο Όμιλος δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου, από τις οποίες προέρχεται ο κύριος όγκος των εσόδων του.
Στην περίπτωση της κατάρρευσης, είναι φανερό πως ακόμη κι αν εγκριθεί το σχέδιο εξυγίανσης, θα έχει πολύ μικρή σημασία. Στη δεύτερη περίπτωση, θα μπορεί να παρουσιαστεί στο δικαστήριο ως βάσιμο επιχείρημα πως ο Όμιλος δεν είναι βιώσιμος και κατά συνέπεια το υπό εξέταση σχέδιο δε στηρίζεται σε πραγματικά στοιχεία. Θυμίζουμε πως στις 16 Οκτωβρίου η ΝΕΛ έχει κληθεί να δώσει στο Εφετείο Βορείου Αιγαίου διευκρινίσεις επί του σχεδίου εξυγίανσης.
Χθες Πέμπτη, έως την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, η ΝΕΛ δεν είχε βρει τρόπο να εξυπηρετήσει τις άγονες γραμμές της Λήμνου, ενώ χθες τις πρώτες απογευματινές ώρες ανακοινώθηκε ότι θα εκτελούνταν τα δρομολόγια (ενδοκυκλαδικές άγονες γραμμές) του «Aqua Jewel».
Ταλαιπωρία και οργή από τους Λημνιούς
Κωμικοτραγικές καταστάσεις και απίστευτη ταλαιπωρία έζησαν για ακόμη μια φορά επιβάτες που επρόκειτο να ταξιδέψουν το βράδυ της Τετάρτης 9 Οκτωβρίου από Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο και Λήμνο, λόγω της ακινητοποίησης του πλοίου «Aqua Maria» εξ αιτίας βλάβης.
«Οι τραγελαφικές καταστάσεις που ζούμε το τελευταίο διάστημα με τις συνεχείς καθυστερήσεις, ακυρώσεις, τροποποιήσεις δρομολογίων, μόνο οργή και θλίψη προκαλούν στου κατοίκους και φορείς της Λήμνου», ήταν η δήλωση του δημάρχου Λήμνου, Αντώνη Χατζηδιαμαντή.Ο δήμαρχος μαζί με φορείς του νησιού θα βρίσκονται την Τρίτη 15 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, για να διαμαρτυρηθούν για την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο νησί.
«Πόσο ακόμη θα υπομένουν οι Λημνιοί τη μονοπωλιακή πρακτική της εταιρείας; Τι πρέπει να συμβεί για να κινηθεί το αρμόδιο υπουργείο; Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου υποχρεούται να αναλάβει άμεσα πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της απαράδεκτης αυτής κατάστασης. Τα όποια οικονομικά συμφέροντα, δεν μπορούν να συνεχίσουν να καταδικάζουν το νησί μας, οδηγώντας τους “ήρωες” ακρίτες στην περαιτέρω απομόνωση και τον οικονομικό μαρασμό», τονίζει ο δήμαρχος Λήμνου.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ Λήμνου, στρέφεται ευθέως κατά τής ΝΕΛ και μεταξύ άλλων αναφέρει: «Οι ακυρώσεις δρομολογίων, οι συχνές βλάβες, οι πολύωρες καθυστερήσεις, οι αποδρομολογήσεις που οφείλονται σε μονομερείς ενέργειες της εταιρείας, βρίσκονται σε ημερήσια διάταξη. Η τουριστική κίνηση φέτος ήταν σαφώς μειωμένη, καθώς οι επισκέπτες εξυπηρετούνταν από ένα πεπαλαιωμένο καράβι, που έφτανε στη Λήμνο θεωρητικά σε εννιά ώρες, ουσιαστικά όμως συνήθως σε περισσότερες από 11 ή σε ακόμη περισσότερες αν συνδυαστεί με το δρομολόγιο προς τα Ψαρά και άλλους ενδιάμεσους προορισμούς. Επιπλέον, σοβαρά ζητήματα ασφάλειας εγείρονται, ειδικά στις περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών, καθώς για κάποια από τα πλοία της συγκεκριμένης εταιρείας έχουν γίνει σοβαρές καταγγελίες που αφορούν στην ασφάλεια των επιβατών, με τελευταίο περιστατικό τη χθεσινή ταλαιπωρία των επιβατών.»
Σε άλλο σημείο τονίζεται πως ζητούμενο είναι μια ακτοπλοΐα που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των νησιωτών για συχνή, ασφαλή, φτηνή, αξιόπιστη και γρήγορη ακτοπλοϊκή διασύνδεση με την υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά και ενδοπεριφερειακά, και με προτεραιότητα στον πλήρη σεβασμό των εργασιακών δικαιωμάτων των πληρωμάτων.