Τα μεγάλα προβλήματα δεν έχουν ξεπεραστεί

Μείωση ζημιών για τη ΝΕΛ

07/06/2013 - 15:29

Δραστική μείωση ζημιών πέτυχε ο όμιλος της ΝΕΛ το πρώτο τρίμηνο του 2013, κατά 43,11%. Βέβαια το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε με δραστικό περιορισμό του τζίρου του ομίλου.

Δραστική μείωση ζημιών πέτυχε ο όμιλος της ΝΕΛ το πρώτο τρίμηνο του 2013, κατά 43,11%. Βέβαια το αποτέλεσμα αυτό επιτεύχθηκε με δραστικό περιορισμό του τζίρου του ομίλου. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα των κινήσεων που έγιναν σε αυτή την κατεύθυνση, είναι η αποδρομολόγηση του «European Express» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, ενώ η ΝΕΛ έχει αποσυρθεί κι από τις γραμμές τις Αδριατικής και έτσι εξυπηρετεί μόνο άγονες.

Τα στοιχεία δείχνουν πως ο τζίρος του ομίλου υποχώρησε στα 9,69 εκατ. ευρώ, από τα 13,21 εκατ. ευρώ που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2012, δηλαδή κατέγραψε μείωση 26,66%. Τα αποτελέσματα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν ζημίες ύψους 2,02 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του έτους, έναντι ζημιών 5,92 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα καθαρά αποτελέσματα του ομίλου για το πρώτο τρίμηνο του έτους ήταν ζημία 5,14 εκατ. ευρώ έναντι ζημίας 9,03 εκατ. ευρώ.

Οι παραπάνω αριθμοί δείχνουν μια θεαματική βελτίωση των λειτουργικών αποτελεσμάτων του ομίλου τής ΝΕΛ. Είναι πολύ πιθανό στο τέλος του έτους, λοιπόν, ο όμιλος της ΝΕΛ για πρώτη φορά μετά από χρόνια να καταγράψει λειτουργική κερδοφορία.

Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι ξεπεράστηκαν τα προβλήματά του. Τεράστια πληγή για τον όμιλο παραμένουν τα υπέρογκα χρέη του. Στις 31 Μαρτίου οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τής ΝΕΛ ανήλθαν στα 98,2 εκατ. ευρώ. Οι ταμειακές ροές του ομίλου παρέμειναν αρνητικές κατά 163.223,81 ευρώ, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2012 οι ταμειακές ροές ήταν αρνητικές κατά 7,37 εκατ. ευρώ.

Στο σύνολό τα ίδια κεφάλαια του ομίλου τής ΝΕΛ ήταν αρνητικά κατά 68,86 εκατ. ευρώ στις 31 Μαρτίου τού 2013, όταν στο τέλος του Δεκεμβρίου τού 2012 ήταν αρνητικά κατά 68,86 εκατ. ευρώ.

Η ΝΕΛ και η C-Link Ferries αναμένουν την έγκριση από το Πρωτοδικείο Μυτιλήνης της συμφωνίας εξυγίανσης, που θα μειώσει δραστικά τις δανειακές υποχρεώσεις τους.

Η εκτίμηση της διοίκησης του ομίλου είναι ότι η συμφωνία εξυγίανσης συνιστά θετική εξέλιξη, που διασφαλίζει τη βιωσιμότητα των δύο εταιρειών. Με τη συμφωνία εκτιμάται ότι θα επιτευχθεί μείωση των υποχρεώσεων της εταιρείας κατά 132 εκατ. ευρώ. Η έγκριση της συμφωνίας, επιπλέον, αναμένεται να μειώσει το χρηματοοικονομικό κόστος της κατά 4,5 εκατ. ευρώ ετησίως.

Πέρα από τη λογιστική
Πέρα από τις ενέργειες για τη λογιστική διαχείριση των οικονομικών μεγεθών, η διοίκηση του ομίλου τής ΝΕΛ οφείλει να αναμετρηθεί με τις προκλήσεις που έχει μπροστά της. Τα προβλήματα που κατά καιρούς παρουσιάζονται σε πλοία όπως το «Ταξιάρχης», το «Θεόφιλος» και το «Αqua Maria», δεν μπορούν να αντιμετωπίζονται ως ζητήματα ήσσονος σημασίας.

Η ΝΕΛ οφείλει να προχωρήσει σε ανανέωση του στόλου της για να μπορέσει να ανταγωνιστεί τα νεότευκτα πλοία που έχουν μπει ήδη στις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Αν δε γίνει ανανέωση του στόλου, δεν είναι μακριά η ημέρα που η ΝΕΛ θα χάσει και τις άγονες γραμμές που σήμερα εξυπηρετεί. Τα χρονικά περιθώρια για την επιβίωση της εταιρείας γίνονται όλο και μικρότερα.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey