Συνέδριο για την προώθηση του ελαιολάδου στη Γερμανία

Ποιότητα και χαμηλές τιμές κερδίζουν

05/11/2012 - 16:52

Σχεδόν γεμάτο ήταν χθες το συνεδριακό κέντρο του Επιμελητηρίου Λέσβου στη Μυτιλήνη, κυρίως από τοπικούς πολιτικούς παράγοντες, αλλά και από πολλούς εκπροσώπους ελαιοκομικών επιχειρήσεων της Λέσβου, καθώς το ενδιαφέρον για εξαγωγές ελαιολάδου στη Γερμανία είναι πολύ μεγάλο από τοπικές επιχειρήσεις.

Σχεδόν γεμάτο ήταν χθες το συνεδριακό κέντρο του Επιμελητηρίου Λέσβου στη Μυτιλήνη, κυρίως από τοπικούς πολιτικούς παράγοντες, αλλά και από πολλούς εκπροσώπους ελαιοκομικών επιχειρήσεων της Λέσβου, καθώς το ενδιαφέρον για εξαγωγές ελαιολάδου στη Γερμανία είναι πολύ μεγάλο από τοπικές επιχειρήσεις.

Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, ήταν ότι για τους Γερμανούς καταναλωτές το ελαιόλαδο δεν είναι είδος πολυτελείας. Αντιμετωπίζεται ως τρόφιμο απαραίτητο για τη διατροφή τους κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσής του. Αυτή είναι μια σημαντική διαφοροποίηση σε σχέση με τους καταναλωτές άλλων χωρών της βόρειας Ευρώπης, που αντιμετωπίζουν το ελαιόλαδο ως είδος πολυτελείας. Οι Γερμανοί δίνουν μεγάλη σημασία στην υγιεινή διατροφή και σε μεγάλο ποσοστό γνωρίζουν ότι το ελαιόλαδο συμβάλλει στην καλή υγεία του ανθρώπινου οργανισμού, γι’ αυτό και το θεωρούν απαραίτητο για τη διατροφή τους.

Ωστόσο, η τιμή του τελικού προϊόντος παίζει πολύ μεγάλο ρόλο για τους Γερμανούς καταναλωτές. Πολλοί έμποροι χαρακτηρίζουν δολοφόνους των τιμών (price killers) τους Γερμανούς, διότι πάντα αγοράζουν το φθηνότερο προϊόν από εκείνα που ικανοποιούν τις απαιτήσεις τους. Αυτή η καταναλωτική συμπεριφορά αναγκάζει όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη γερμανική αγορά, να προσπαθούν να μειώσουν το κόστος τους. Γι’ αυτό και το λάδι της Λέσβου θα έχει τύχη στη Γερμανία όταν καταφέρει να έχει ελκυστική τιμή.

Ενθαρρυντικά ήταν τα στατιστικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν και τα οποία δείχνουν ότι το ελληνικό ελαιόλαδο, αν και έχει χαμηλή διείσδυση στη γερμανική αγορά, παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Κάτι που εκτιμάται ότι οφείλεται στην πολύ καλή ποιότητά του. Αντίθετα, οι ιταλικές φίρμες ελαιολάδου δείχνουν μια τάση υποχώρησης. Να σημειωθεί ότι οι Ιταλοί μετανάστες που εργάστηκαν στη Γερμανία μετά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ήταν εκείνοι που έμαθαν στους Γερμανούς να τρώνε λάδι.

Μια ενδιαφέρουσα πρόταση που ακούστηκε στο συνέδριο, θέλει τον καταναλωτή να αποκτά μια επαφή με τον παραγωγού του ελαιολάδου. Με στόχο να ταυτιστεί όχι μόνο με το προϊόν, αλλά και με το συγκεκριμένο παραγωγό.

Σύμφωνα με την πρόταση, στις συσκευασίες του ελαιολάδου θα πρέπει να υπάρχει το όνομα, ίσως και η φωτογραφία του παραγωγού. Ακόμη θα μπορούσε οι καταναλωτές να γνωρίζουν από ποια δέντρα προέρχεται το ελαιόλαδο που καταναλώνουν.

Τουρισμός και ελαιόλαδο
Την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές, βρισκόταν σε εξέλιξη η συζήτηση για τις δυνατότητες που υπάρχουν να συνδεθεί η ελαιοκαλλιέργεια ως προϊόν με τον τουρισμό της Λέσβου. Όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια του συνεδρίου, οι Γερμανοί καταναλωτές συνηθίζουν όταν γνωρίζουν ορισμένα προϊόντα στον τόπο των διακοπών τους, να τα καταναλώνουν και στον τόπο κατοικίας τους, αρκεί να τα βρίσκουν στα καταστήματα που ψωνίζουν. Αυτό σημαίνει ότι αν οι ταβέρνες, τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία χρησιμοποιούν στην κουζίνα τους επώνυμο ελαιόλαδο, θα έχουμε πολλαπλό όφελος. Πρώτα από όλα, θα επιτευχθεί διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος της Λέσβου, θα αυξηθεί η κατανάλωση ελαιολάδου στο νησί και επιπλέον τα τοπικά σήματα αποκτούν ένα προνομιακό καταναλωτικό κοινό στη Γερμανία.

Φυσικά υπάρχουν πολλές δυνατότητες να αξιοποιηθεί ο ελαιώνας της Λέσβου για την προσέλκυση Γερμανών τουριστών κατά τους χειμερινούς μήνες όταν γίνει η συγκομιδή του ελαιολάδου και η εξαγωγή του ελαιολάδου στα ελαιοτριβεία.

 

Νάσος Γιακαλής:
«Η ανάπτυξη, μονόδρομος για τα νησιά μας»

Ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου, Νάσος Γιακαλής, στην ομιλία του στο Συνέδριο «Βελτιστοποίηση παραγωγής και προώθησης ελαιολάδου και ελαιουργικών προϊόντων» τόνισε πως η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν έχει δείξει ιδιαίτερη ευαισθησία στο θέμα της νησιωτικότητας, ούτε έχει εκπονήσει ειδικές πολιτικές για τα νησιά, γι’ αυτό και η οικονομική ανάπτυξη είναι η μόνη διέξοδός μας από την κρίση. Ο κ. Γιακαλής στάθηκε στο γεγονός πως τα νησιά μας έχουν πολύ μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του αγροτοδιατροφικού τομέα, αλλά και του ήπιου και εναλλακτικού τουρισμού, και στο ότι οι προσπάθειες της Περιφέρειας εντείνονται στο να αξιοποιηθεί το γεωθερμικό δυναμικό των νησιών μας, τόσο στον τουρισμό όσο και για την παραγωγή ενέργειας, προσβλέποντας για τους τομείς αυτούς στη μεγαλύτερη δυνατή παροχή τεχνογνωσίας.

Το Συνέδριο χαιρέτισαν ο σύμβουλος του υφυπουργού Εργασίας της Γερμανίας και αρμόδιος σε θέματα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Κριστόφ Σουμάχερ, και η εκπρόσωπος της αντιπροσωπείας του Ιδρύματος «Hanns - Seidel» στην Αθήνα, Τζένη Καπέλλου. Τις εργασίες του Συνεδρίου χαιρέτισε και ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Λέσβου, Θράσος Καλογρίδης.

Ο περιφερειάρχης συζήτησε διεξοδικά με τον κ. Σουμάχερ τις προοπτικές συνεργασίας των δύο πλευρών για την προώθηση και άλλων προϊόντων αιχμής των νησιών του Βορείου Αιγαίου, στις αγορές της Γερμανίας και αλλού.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey