Η περιπέτεια των άγονων γραμμών συνεχίζεται

01/07/2012 - 05:56
Δεν ξεκίνησε το δρομολόγιο του πλοίου «Διαγόρας», που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Σίγρι και θα συνεχίζει ως τα Δωδεκάνησα. Αντιθέτως, ξεκίνησαν την Κυριακή τα δρομολόγια του «Θεόφιλος», το οποίο επανήλθε το απόγευμα της Κυριακής στο λιμάνι της Μυτιλήνης.
Δεν ξεκίνησε το δρομολόγιο του πλοίου «Διαγόρας», που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με το Σίγρι και θα συνεχίζει ως τα Δωδεκάνησα. Ο ακριβής λόγος μη έναρξης του δρομολογίου δεν έχει γίνει ακόμη γνωστός, όμως ναυτιλιακοί κύκλοι έλεγαν ότι δεν έδινε έγκριση το Πολεμικό Ναυτικό για τη χρήση του λιμανιού. Σύμφωνα με άλλες πληροφορίες, ο λόγος είναι ότι το πλοίο δεν μπορεί να προσεγγίσει το λιμάνι λόγω χαμηλού βάθους του πυθμένα της θάλασσας. Κάποιοι άλλοι, πάλι, αναφέρουν ότι ίσως το πλοίο να πιάνει στη Μυτιλήνη αντί στο Σίγρι.
Αντιθέτως, ξεκίνησαν την Κυριακή τα δρομολόγια του «Θεόφιλος», το οποίο επανήλθε το απόγευμα της Κυριακής στο λιμάνι της Μυτιλήνης, μετά από 10 ολόκληρους μήνες. Το «Θεόφιλος» τώρα πια εκτελεί δρομολόγια στις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου. Παράλληλα, αναμένονται τα αποτελέσματα από τον τελευταίο διαγωνισμό της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.


Στο μεταξύ, το περιοδικό «Εφοπλιστής», στο τελευταίο τεύχος του, παρουσιάζει την εξέλιξη που είχε η υπόθεση των άγονων γραμμών κατά τη διάρκεια του τελευταίου χρόνου. Σε αυτό, ο δημοσιογράφος Φώτης Μαρτίνος στην ουσία περιγράφει αυτό που εδώ και πολύ καιρό καταγράφουμε στα ρεπορτάζ του «Ε», δηλαδή πως οι μεγάλοι νικητές των άγονων γραμμών είναι η ΝΕΛ και η ΑΝΕΚ. Παράλληλα, η αίσθηση που δίνει το ρεπορτάζ είναι ότι μεταξύ των δύο πλευρών υπάρχει ένα μορατόριουμ, αν δεν υπάρχει συμφωνία συνεργασίας.
Ιδιαίτερο τοπικό ενδιαφέρον έχουν τα όσα καταγράφονται στο ρεπορτάζ για το «Θεόφιλος» και την πορεία των επισκευών του, σε σχέση με τις άγονες γραμμές που πήρε ή πρόκειται να πάρει το πλοίο.
Στο πολυσέλιδο ρεπορτάζ, γίνεται ακόμα εκτενής αναφορά στο διαγωνισμό της 9ης Ιανουαρίου του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου, όπου είχαν υποβληθεί 26 προσφορές από τις οποίες κόπηκαν οι έξι. Τρεις από αυτές ήταν του κ. Μανούση. Ανάμεσα σε αυτές που πέρασαν την πρώτη φάση του διαγωνισμού, ήταν οι προσφορές της ΝΕΛ, η οποία συμμετείχε στο διαγωνισμό, αν και λίγους μήνες πριν ο κ. Βεντούρης, διευθύνων Σύμβουλος της ΝΕΛ και πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ακτοπλοΐας, δήλωνε ότι οι διαγωνισμοί των άγονων γραμμών είναι στημένοι.
Να σημειωθεί εδώ ότι από τις 20 προσφορές του διαγωνισμού που αξιολογήθηκαν, εγκρίνονται οι 11 και απορρίπτονται εννέα. Η ΑΝΕΚ παίρνει τέσσερις γραμμές και η ΝΕΛ τρεις, δηλαδή κάθε εταιρεία πήρε όσες γραμμές διεκδίκησε.
Από τις εννέα προσφορές που απορρίπτονται, για τις οκτώ η αιτιολογία της απόρριψης είναι ότι δεν είχε θεωρηθεί έγκαιρα το μετοχολόγιο της εταιρείας.

Δύσκολη θέση, αλλά…
Το περασμένο φθινόπωρο η ΝΕΛ ήταν σε εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση. Κι αυτό γιατί είχε να αντιμετωπίσει το κόστος των επισκευών του «Θεόφιλος» και το μερικό παροπλισμό άλλων πλοίων, επειδή τα περισσότερα από αυτά δεν είχαν έργο.
Τα πράγματα άρχισαν να αλλάζουν για τη ΝΕΛ - όπως περιγράφει το περιοδικό - τον περασμένο Οκτώβριο, όταν η εταιρεία δρομολόγησε το «Αίολος Κεντέρης Ι» στα ενδοκυκλαδίτικα δρομολόγια, ενώ από το Δεκέμβριο του 2008 στις ίδιες άγονες γραμμές μπήκε και το «Αίολος Κεντέρης ΙΙ». Η ΝΕΛ πήρε μέρος σε διαγωνισμό για άγονη γραμμή της Δωδεκανήσου με το πλοίο «Μυτιλήνη», αλλά αποκλείστηκε λόγω τυπικών ελλείψεων του φακέλου.
Στις 19 Φεβρουαρίου ξεκινά δρομολόγια στην επιδοτούμενη γραμμή Λαύριο - Σίγρι - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος - Καβάλα το «Ταξιάρχης».
Λίγο καιρό αργότερα μπαίνει στις άγονες γραμμές και το «Θεόφιλος», τα δρομολόγια του οποίου ξεκίνησαν την Κυριακή.

Το «Θεόφιλος»

Το περιοδικό «Εφοπλιστής» θυμίζει ότι ο κ. Βεντούρης δήλωνε πως το «Θεόφιλος» θα είχε επισκευαστεί έως τις 10 Οκτωβρίου. Κάτι που, με βάση τα τότε δεδομένα, θα σήμαινε την επιστροφή του στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και τον παροπλισμό του «Λισσός». Όμως το πλοίο έμεινε επί μήνες παροπλισμένο στην Κυνόσουρα και δεξαμενίστηκε στο Πέραμα στις 6 Μαρτίου 2009. Γίνονται επισκευές αποκατάστασης της ζημιάς και συγκεκριμένα αποκατάσταση του ρήγματος, στρεβλώσεων γάστρας, τοποθέτηση αριστερού ελικοφόρου άξονα και προπέλας, καθαρισμός και βάψιμο υφάλων. Στον Πειραιά κυκλοφορούσαν φήμες ότι το πλοίο θα μπει σε δρομολόγια από τις 10 Απριλίου. Αλλά κάτι τέτοιο δε συνέβη ποτέ.
Στη Μυτιλήνη το πλοίο ήρθε το απόγευμα της Κυριακής 17 Μάη και η εικόνα που μας έδωσε είναι ότι αναπτύσσει μεγαλύτερη ταχύτητα από αυτήν που είχε πριν το ατύχημα του.
Η ζημιές που είχε υποστεί το πλοίο ήταν:
- Μεγάλο ρήγμα στα διπύθμενα στο πρωραίο και αριστερό τμήμα του πλοίου.
- Παραμορφώσεις και στρεβλώσεις στην τρόπιδα από το ρήγμα έως την πρύμνη.
- Στρέβλωση του αριστερού ελικοφόρου άξονα και βλάβες στο αριστερό προωστήριο σύστημα.
Πρέπει εδώ να σημειωθεί ότι έως την ώρα που έγινε δεκτή η προσφορά της ΝΕΛ, το «Θεόφιλος» δεν ήταν σε θέση να ξεκινήσει δρομολόγια, αλλά αυτό ήταν κάτι που δεν ενόχλησε την Επιτροπή του διαγωνισμού.

Οι σχέσεις ΝΕΛ και ΑΝΕΚ
Ως ενδεικτικό στοιχείο των σχέσεων που έχουν αναπτυχθεί μεταξύ της ΝΕΛ και της ΑΝΕΚ στο ρεπορτάζ του «Εφοπλιστή», καταγράφεται το ότι ο κ. Βεντούρης δεν ενοχλήθηκε από τη δρομολόγηση στην τρίτη άγονη ενδοκυκλαδική γραμμή του Αιγαίου του πλοίου «Ηighspeed», μια γραμμή που σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του κ. Βεντούρη ήταν άσκοπη.
Εντύπωση προκαλεί επίσης το ότι η ΝΕΛ, αν και μπορούσε να πετύχει την αποδρομολόγηση του «Λισσός» από τη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη και την επαναφορά του «Θεόφιλος», δεν το επιδίωξε ποτέ.
 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey