Σε κακό χάλι είναι αγροτικοί δρόμοι της Λέσβου τρεις μήνες πριν ξεκινήσει η συγκομιδή της ελιάς και η νέα γαλακτοπαραγωγική περίοδος.
«Δεν έχουμε προσωπικό», λέει ο αντιδήμαρχος Πλωμαρίου - Θερμής, Σταύρος Πολίτης
Σε κακό χάλι είναι αγροτικοί δρόμοι της Λέσβου τρεις μήνες πριν ξεκινήσει η συγκομιδή της ελιάς και η νέα γαλακτοπαραγωγική περίοδος. Ο πρόεδρος του Ανεξάρτητου Αγροτικού Συλλόγου Ελαιοπαραγωγών και Κτηνοτρόφων, Θανάσης Κόμλος, σημειώνει χαρακτηριστικά: «Η κατάσταση σε όλο το νησί είναι τραγική. Σε όλες τις περιοχές οι αγροτικοί δρόμοι έχουν καταστραφεί και δεν έχει γίνει τίποτα για την αποκατάστασή τους. Δυστυχώς κανείς δε δείχνει ενδιαφέρον για αυτό το ζήτημα, και είναι ζωτικής σημασίας για τους κτηνοτρόφους και τους ελαιοπαραγωγούς, δηλαδή για δύο από τις βασικές παραγωγικές τάξεις του νησιού μας. Όπως συμβαίνει σε όλη τη Λέσβο, έτσι και στην περιοχή μας (Νέες Κυδωνιές και Μιστεγνά) η κατάσταση είναι τραγική.»
Ο γραμματέας του Αγροτικού Συνεταιρισμού Μεσοτόπου καιδ σύμβουλος της αντιπολίτευσης,
Μανώλης Κωνσταντιδέλλης, σημειώνει: «Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει αγροτική οδοποιία. Κι αν λέγεται, είναι εκτός πραγματικότητας. Οι δρόμοι έχουν καταστραφεί και οι αγρότες δεν μπορούν να προσεγγίσουν τα χωράφια τους.
Από την περιοχή της δυτικής Λέσβου μπορώ να σας πω ότι ο δρόμος Άγρας - Χίδηρα είναι σε κακό χάλι. Το ίδιο συμβαίνει και με τον αγροτικό δρόμο που συνδέει το Σίγρι με την Ερεσό και το καλοκαίρι χρησιμοποιείται από μεγάλο αριθμό τουριστών.»
Πέραν αυτών, μεγάλο πρόβλημα υπάρχει και με τον καθαρισμό των ποταμών. Αυτή την εποχή τα προηγούμενα χρόνια γινόταν ενίσχυση στα πρανή των ποταμών ώστε να μην πλημμυρίζουν.
Τις προηγούμενες ημέρες το «Ε» δέχθηκε καταγγελίες για την άσχημη κατάσταση του αγροτικού οδικού δικτύου από το Μανταμάδο.
Επιβεβαιώνει…
Την άσχημη κατάσταση των αγροτικών δρόμων επιβεβαιώνει και ο αντιδήμαρχος Πλωμαρίου και Θερμής,
Σταύρος Πολίτης, ο οποίος σημειώνει: «Μηχανήματα υπάρχουν, αλλά δεν έχουμε χειριστές για να στρώσουν τους αγροτικούς δρόμους.
Το πρόβλημα είναι πως στο Δήμο Λέσβου έχει εγκριθεί η πρόσληψη με οκτάμηνη σύμβαση μόλις ενός χειριστή μηχανημάτων, ενώ υπάρχουν άλλοι τρεις μόνιμοι υπάλληλοι στους πρώην Δήμους Μήθυμνας, Καλλονής και Πολιχνίτου.
Όμως, με αυτό το προσωπικό είναι αδύνατο να καλύψουμε τις ανάγκες που υπάρχουν σε όλο το νησί, από τη στιγμή που το αγροτικό οδικό δίκτυο του νησιού ανέρχεται σε εκατοντάδες χιλιόμετρα.»
Πηγές προσκείμενες στο Δήμο Λέσβου υπογραμμίζουν ότι αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχουν καύσιμα για να κινηθούν τα μηχανήματα κι η μόνη ενέργεια που έχει γίνει είναι ότι αποφασίσθηκε η διάθεση 60.000 ευρώ για την προμήθεια αμμοχάλικου, που χρησιμοποιείται για τη βελτίωση της βατότητας των αγροτικών δρόμων.
Από τους χωρικούς αντιδημάρχους υπάρχουν πιέσεις να δοθούν πόροι για την αντιμετώπιση του προβλήματος, όμως μέχρι σήμερα δεν έχει ληφθεί καμμία απόφαση.
Ο κ. Κωνσταντιδέλλης, ο οποίος διετέλεσε επί τριετία αντιδήμαρχος στο Δήμο Ερεσού - Αντίσσης, υπογραμμίζει: «Εμείς ως δημοτική αρχή του Δήμου Ερεσού - Αντίσσης δαπανούσαμε 150.000 ευρώ το χρόνο για τη βελτίωση των αγροτικών δρόμων.
Φέτος, όταν ψηφιζόταν το τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, είχα υπογραμμίσει την έλλειψη δαπανών για το συγκεκριμένο αντικείμενο. Ζήτησα να προβλεφθεί πίστωση και να γίνει κατανομή τους στις δημοτικές ενότητες· αλλά δεν εισακουστήκαμε.»
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.