Τεράστια τα προβλήματα στο οδόστρωμα της Μυτιλήνης

Παγκόσμια πρωτεύουσα… λακκούβας!

31/01/2013 - 15:12

Έχουν γεμίσει λακκούβες οι δρόμοι της Μυτιλήνης, γεγονός που προκαλεί την έντονη αντίδραση των κατοίκων της, που καθημερινά βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να φθείρονται ολοένα και περισσότερο, και οι ίδιοι και ιδιαίτερα οι δικυκλιστές να κινδυνεύουν.

Έχουν γεμίσει λακκούβες οι δρόμοι της Μυτιλήνης, γεγονός που προκαλεί την έντονη αντίδραση των κατοίκων της, που καθημερινά βλέπουν τα αυτοκίνητά τους να φθείρονται ολοένα και περισσότερο, και οι ίδιοι και ιδιαίτερα οι δικυκλιστές να κινδυνεύουν.

«Για ποιο λόγο να πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας;», είναι το ερώτημα που διατυπώνουν οι κάτοχοι οχημάτων και κάτοικοι της Μυτιλήνης, οι οποίοι χαρακτηρίζουν άθλιο το οδικό δίκτυο της πόλης με τις αμέτρητες λακκούβες. Επισημαίνουν δε, ότι οι αρμόδιοι δε μεριμνούν για το πρόβλημα αυτό, ενώ χαρακτηρίζουν τις όποιες εργασίες πρόχειρες, καθώς οι τρύπες στους δρόμους όχι μόνο δεν κλείνουν, αλλά μεγαλώνει το μέγεθός τους όσο περνάει ο χρόνος. Βέβαια η όξυνση του προβλήματος οφείλεται και στις βροχοπτώσεις.

Η Υακίνθου και Οικονόμου Τάξη είναι δύο οδοί στη Χρυσομαλλούσα που αποτελούν χαρακτηριστικό παράδειγμα της κατάστασης που επικρατεί σε όλη τη Μυτιλήνη.

«Χάλια είναι όλοι οι δρόμοι», λέει η Σταυρούλα Γιαννάκα, που διατηρεί την επιχείρησή της στην Οικονόμου Τάξη. «Δεν κάνουν σωστή δουλειά. Σκεπάζουν τις λακκούβες με χαλίκια, όμως με τις βροχές το νερό διώχνει το υλικό και τις ξεσκεπάζει», λέει.

Η Λάουρα Γκρόμοβα, που έχει το μαγαζί της στην ίδια γειτονιά, υποστηρίζει ότι παρά τους δύσκολους οικονομικά καιρούς, καλούνται να πληρώσουν τις ζημιές που προκαλούνται στα αυτοκίνητά τους. Τόνισε ακόμη ότι τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται χρόνο με το χρόνο, αλλά βελτίωση στο οδικό δίκτυο δε βλέπουν.

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι δηλώσεις της Νατάσα Κουρασεντζί, που κατοικεί στη Μυτιλήνη εδώ και 18 χρόνια. Η ίδια μιλώντας στο «Ε» είπε ότι τόσο οι δρόμοι, όσο και οι χώροι στάθμευσης, είναι προβληματικοί στη Μυτιλήνη.

Το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Εμπορικού Συλλόγου Χριστόφας Πουλέλλης, που κατοικεί στην περιοχή, εξέφρασε την έντονη αγανάκτησή του καθώς πριν λίγες ημέρες έδωσε 50 ευρώ για να αλλάξει λάστιχο που του σχίστηκε επειδή έπεσε σε λακκούβα. «Αν ήταν μεγαλύτερο το κόστος, θα προσέφευγα στη Δικαιοσύνη», υποστήριξε. Παράλληλα έκανε μνεία στην αδράνεια της δημοτικής αρχής και τόνισε ότι πρέπει να δρα πιο άμεσα και αποτελεσματικά.

Ας σημειωθεί ότι με απόφασή του ο Άρειος Πάγος υποστηρίζει πως τα τέλη κυκλοφορίας επιβάλλονται στους ιδιοκτήτες των αυτοκινήτων για τη χρησιμοποίηση από τους τελευταίους του οδικού δικτύου της χώρας και την εξεύρεση των αναγκαίων πόρων για την κάλυψη των δαπανών συντήρησης του δικτύου.

Η Σταυρούλα Γιαννάκα δείχνει μία από τις αμέτρητες λακκούβες

Οι φθορές
Ο μηχανικός αυτοκινήτων Βασίλης Καραντώνης είπε ότι δεν μπορεί να προσδιοριστεί το κόστος που θα προκαλέσει η ζημιά που θα δημιουργηθεί σε ένα αυτοκίνητο ή δίκυκλο επειδή αυτό θα πέσει σε μία λακκούβα. Εξηγεί ότι τα χρήματα που θα καταβάλει ο κάτοχος του οχήματος, διαφέρουν από το είδος της ζημιάς, καθώς και το κόστος των ανταλλακτικών της κάθε μάρκας αυτοκινήτου.

«Σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να πάθουν ζημιά τα αμορτισέρ, να σπάσουν τα ψαλίδια, τα ακρόμπαρα, το λάστιχο, καθώς και ο προφυλακτήρας. Μπορεί ακόμη να χάσει το όχημα την ευθυγράμμισή του.» Μάλιστα είπε ότι ενδέχεται ο οδηγός, σε περίπτωση που τρέχει και αν δεν προσέξει, να χάσει τον έλεγχο και να προκληθεί ατύχημα.

Ειδικότερη αναφορά έκανε στα σκουτεράκια. Τόνισε ότι αν οι οδηγοί των συγκεκριμένων δικύκλων δεν προσέξουν, σίγουρα θα σκάσουν τα λάστιχα και θα σπάσουν τα αμορτισέρ αν η τρύπα είναι μεγάλη. Σε αντίθεση με τα σκούτερ, τα μηχανάκια έχουν μεγαλύτερη ευχέρεια ελιγμών, οπότε αν προσέξει ο οδηγός τους, μπορεί να αποφύγει τον κίνδυνο.

Η Λάουρα Γκρόμοβα διαμαρτύρεται για το γεγονός ότι ενώ τα τέλη κυκλοφορίας αυξάνονται, ο ανταποδοτικός τους χαρακτήρας δεν εντοπίζεται πουθενά

Το κόστος
Ο αντιπρόεδρος των Αστικών ΚΤΕΛ Μυτιλήνης, Πάρης Μολυβιάτης, μίλησε στο «Ε» και είπε ότι καθημερινά οι οδηγοί των λεωφορείων ψάχνουν με το κιάλι να βρουν έστω και μία οδό που να μην υπάρχει λακκούβα. Ο ίδιος παραδέχτηκε ότι το τελευταίο διάστημα η διοίκηση των ΚΤΕΛ κατέβαλε μεγάλα χρηματικά ποσά σε ανταλλακτικά, καθώς τα λεωφορεία έπαθαν μεγάλες ζημιές πέφτοντας σε λακκούβες. Τόνισε δε, ότι για 10 αμορτισέρ απαιτούνται 1.700 ευρώ, ενώ για ένα λάστιχο, 500 ευρώ. «Τα λεωφορεία, λόγω του όγκου, δεν έχουν τη δυνατότητα ελιγμών, με αποτέλεσμα οι ρόδες τους να πέφτουν αναγκαστικά μέσα στις τρύπες αν αυτές βρίσκονται μπροστά τους.» Μάλιστα, η διοίκηση των ΚΤΕΛ πρόκειται να στείλει σχετικό έγγραφο στο Δήμο, εκφράζοντας τα παράπονά της για την κατάσταση που επικρατεί ειδικά στην περιοχή της Χρυσομαλλούσας.

Ο μηχανικός Βασίλης Καραντώνης λέει ότι μία λακκούβα μπορεί να κοστίσει πολύ ακριβά στον ιδιοκτήτη του οχήματος


Η αποζημίωση
Παρά το ότι υπάρχει Νόμος που επιτρέπει στους πολίτες να διεκδικούν τα χρήματά τους για τις υλικές ζημιές που υπέστησαν τα οχήματά τους από ανωμαλίες του οδοστρώματος, εκείνοι δεν προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη. Ανασταλτικοί παράγοντες στέκονται η γραφειοκρατία και το κόστος όσον αφορά στα δικαστικά έξοδα.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να πούμε ότι ο Συνήγορος του Πολίτη έχει δεχθεί μεγάλο αριθμό αιτημάτων από όλη την επικράτεια για να διαμεσολαβήσει προς τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ), κυρίως α΄ βαθμού, προκειμένου οι τελευταίοι να αποκαταστήσουν υλικές ζημιές που υπέστησαν οχήματα πολιτών από ανωμαλίες του οδοστρώματος.

Συγκεκριμένα, ζητήθηκε η άμεση (δηλαδή χωρίς προσφυγή στα δικαστήρια) χρηματική ικανοποίηση των πολιτών για βλάβες που υπέστησαν τα οχήματά τους από κακοτεχνίες του δημοτικού οδικού δικτύου (όπως λακκούβες ή τομές), οφειλόμενες σε έλλειψη συντήρησης ή αδυναμία διατήρησης του οδικού δικτύου σε κατάσταση που να ανταποκρίνεται στο λειτουργικό του προορισμό.

Στη συντριπτική πλειονότητα των περιπτώσεων, οι εμπλεκόμενοι ΟΤΑ αρνήθηκαν να καταβάλουν οποιαδήποτε αποζημίωση στους πολίτες, ζητώντας ενίοτε δικαστική απόφαση, κάτι που είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ανέφικτο και υπερβολικά δυσμενές, αφού το ύψος της απαίτησης είναι κατά κανόνα πολύ μικρότερο των δικαστικών εξόδων για τη διεκδίκησή της.


Η Νατάσα Κουρασεντζί τονίσει ότι ο κόσμος αντιμετωπίζει πολλά οικονομικά προβλήματα και δεν μπορεί να προσθέσει σε αυτά το κόστος των ανταλλακτικών για τις ζημιές που προκαλούνται στα αυτοκίνητα από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος

Τι λένε οι αρμόδιοι
Ο αντιδήμαρχος Έργων, Βαγγέλης Φραγκόπουλος, υποστήριξε ότι το τελευταίο διάστημα διατέθηκαν ό,τι υλικά υπήρχαν στο Δήμο για να διορθώσουν το οδικό δίκτυο. Όσον αφορά στις τελευταίες ημέρες, που παρατηρήθηκε όξυνση του προβλήματος, επεσήμανε ότι δεν μπορούσαν να γίνουν έργα γιατί δεν τους το επέτρεπε ο καιρός. Παράλληλα τόνισε ότι περιμένουν να γίνει νέα προμήθεια υλικών, αλλά οι όποιες διαδικασίες έχουν «κολλήσει» και αιτία αποτελεί το καθεστώτος που επικρατεί στο Δημοτικό Συμβούλιο. «Ευελπιστώ ότι σύντομα θα λυθεί το συγκεκριμένο πρόβλημα», κατέληξε στη δήλωσή του.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey