Ενθαρρύνοντας τα παιδιά να γίνουν επιστήμονες

01/07/2012 - 05:56
Άσχημα μαντάτα για τις ανεπτυγμένες βιομηχανικές χώρες, αφού περίπου το 40% των αριστούχων μαθητών λυκείου με κλίση στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν επιστημονική καριέρα.
Άσχημα μαντάτα για τις ανεπτυγμένες βιομηχανικές χώρες, αφού σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του Οργανισμού για την οικονομική συνεργασία και ανάπτυξη, περίπου το 40% των αριστούχων μαθητών λυκείου με κλίση στα μαθήματα θετικής κατεύθυνσης, δεν επιθυμούν να ακολουθήσουν επιστημονική καριέρα, ενώ το 45% αποφεύγει πανεπιστημιακές σχολές επιστήμης και τεχνολογίας.

Στις χώρες που έχουν διακριθεί επιστημονικά και τεχνολογικά όπως η Φινλανδία και η Νέα Ζηλανδία, ένας στους 15 μαθητές αναδεικνύονται για την υψηλού επιπέδου επιστημονική εργασία τους.
Αντίθετα, στην Ελλάδα, την Ιταλία, την Πορτογαλία, την Ισπανία και την Τουρκία, λιγότεροι από έναν στους 20 μαθητές παίρνουν υψηλές βαθμολογίες στα αντίστοιχα επιστημονικά θέματα.
Η έρευνα έδειξε ότι το 50% των 15χρονων αριστούχων μαθητών των θετικών επιστημών, αγνοούν τη σημασία των επιτευγμάτων τους και πώς αυτά μπορούν να βοηθήσουν στην εξέλιξή τους. Μαθητές χωρίς πολλά κίνητρα και παρ’ ότι έχουν και αυτοί πετύχει υψηλά σκορ, δεν απολαμβάνουν στην ουσία πολύ τα μαθήματα τεχνολογίας και επιστήμης και δε συμμετέχουν σε εξωσχολικά επιστημονικά προγράμματα.
Η συνολική εκτίμηση είναι ότι τα σχολεία των ανεπτυγμένων χωρών κάνουν ικανοποιητική δουλειά στη μετάδοση της επιστημονικής γνώσης και καινοτομίας, αλλά αποτυγχάνουν να εμπλέξουν περαιτέρω τους μαθητές στις θετικές επιστήμες και στα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτές.
Η τάση αυτή μπορεί να εξελιχθεί σε μια μεγάλη μαύρη τρύπα για τις τεχνολογικά ανεπτυγμένες κοινωνίες, των οποίων η ανάπτυξη και ευημερία θα εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το ποσοστό των ανθρώπων με κλίση στην έρευνα και την τεχνολογία.
Η Lifetrends (καινοτόμος εταιρεία που ερευνά και καταγράφει τις νέες κοινωνικές τάσεις με μοναδικά εργαλεία το διαδίκτυο και το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο), πιστεύει ότι τα σχολεία και οι καθηγητές/εταιρείες επαγγελματικού προσανατολισμού, θα πρέπει να κάνουν περισσότερα για να βελτιώσουν τη γνώση μας για τις θετικές επιστήμες ως επαγγελματική επιλογή.
Ειδικά τα σχολεία θα πρέπει να προσπαθήσουν να κάνουν τα μαθήματα των θετικών επιστημών πιο ευχάριστα για τους μαθητές. Έξω από το σχολείο, οι κοινωνίες μπορούν ακόμα να κάνουν περισσότερα για να εμπλέξουν τους μαθητές με τις επιστήμες.
Περίπου τα 2/3 των καλύτερων μαθητών θετικών επιστημών δεν παρακολουθούν επιστημονικά προγράμματα στην τηλεόραση ή διαβάζουν επιστημονικά άρθρα και περισσότεροι από τα 3/4 των μαθητών αυτών δεν επισκέπτονται ιστοσελίδες για επιστημονικά θέματα ή δεν είναι μέρος κάποιας επιστημονικής λέσχης.
Οι νέοι άνθρωποι μπορούν να παρακινηθούν μέσω του διαδικτύου, του υπολογιστή ή και της εκπαιδευτικής τηλεόρασης να ασχοληθούν με τη διαδικασία παραγωγής τεχνολογικής καινοτομίας.
Είναι πολύ σημαντικό για να διασφαλίσουμε τη μελλοντική δύναμη των οικονομιών μας να αναπτύξουμε μια μεγαλύτερη και περισσότερο ποικιλόμορφη δεξαμενή ταλέντων, που θα είναι πανέτοιμη να αναλάβει την πρόκληση μιας επιστημονικής καριέρας.
Τα σχολεία έχουν να διαδραματίσουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο, αλλά και οι ίδιες οι κοινωνίες θα πρέπει να κάνουν πιο προσιτή την επιστήμη και εκτός σχολείου.

Πηγή: Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (ΟΕCD). Δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Newsletter Μαΐου www.lifetrends.gr




 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey