Ζητείται κοινός τόπος

25/01/2013 - 15:06

Διαβάζοντας προσεκτικά την επιστολή του πρώην προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Λευτέρη Καραμπλιά, διαπιστώσαμε πως κινείται σε άλλο πλαίσιο από το αυτό που έθεσε η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους. Διότι ευθέως αναγνωρίζει ότι υπάρχει το δικαίωμα των ξενοδόχων της Λέσβου να έρχονται σε απευθείας διαπραγματεύσεις με τους Τούρκους τουριστικούς πράκτορες.

Διαβάζοντας προσεκτικά την επιστολή του πρώην προέδρου της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων, Λευτέρη Καραμπλιά, διαπιστώσαμε πως κινείται σε άλλο πλαίσιο από το αυτό που έθεσε η Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων στην επιστολή της προς τους ξενοδόχους. Διότι ευθέως αναγνωρίζει ότι υπάρχει το δικαίωμα των ξενοδόχων της Λέσβου να έρχονται σε απευθείας διαπραγματεύσεις με τους Τούρκους τουριστικούς πράκτορες. Μάλιστα στο τέλος της επιστολής του, ρητά αναφέρει ότι η συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών είναι θέμα καλής θέλησης, κι όχι επιβολής της διά νόμου. Συμφωνούμε απολύτως με αυτές τις θέσεις. Οι δύο πλευρές πρέπει να βρουν έναν κοινό τόπο για να συνεργαστούν. Πιστεύει, άραγε, ο κ. Καραμπλιάς ότι η πρακτική που ακολουθεί η διοίκηση της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων συμβάλλει στη διαμόρφωση κλίματος συνεργασίας; Θεωρεί ότι φταίνε μόνο οι ξενοδόχοι που δεν μπορεί να επιτευχθεί συνεργασία μεταξύ των δύο πλευρών ως τώρα;

Σε άλλο σημείο μάς εγκαλεί γιατί δεν πήραμε τη θέση των τουριστικών πρακτόρων για το θέμα. Όμως η θέση τους εκφράζεται σαφέστατα και ευκρινέστατα από την επιστολή που έστειλαν στους ξενοδόχους και το έγγραφο του ΕΟΤ Μυτιλήνης που εκδόθηκε μετά από σχετικό αίτημα της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων. Συνεπώς η κρίση που εκφράσαμε, στηρίχθηκε σε δύο ντοκουμέντα και δεν είναι αυθαίρετη. Πέραν τούτου όμως, εμείς πράγματι προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε με τον πρόεδρο της Ένωσης, Γιάννη Σαμιώτη, ώστε δίπλα στη δήλωση του προέδρου των Ξενοδόχων να παραθέσουμε και τη δική του. Ο κ. Σαμιώτης γνωρίζει πολύ καλά ποιος καλύπτει το τουριστικό ρεπορτάζ στο «Ε» και μπορούσε να επικοινωνήσει μαζί μας όταν είδε τις κλήσεις στο κινητό του τηλέφωνο. Πιστεύουμε ότι λόγω της μετάβασής του στην Κωνσταντινούπολη δεν το έχει πράξει μέχρι τώρα. Τα παραπάνω ισχύουν και για τα υπόλοιπα μέλη τού Δ.Σ. της Ένωσης, άλλωστε πολύ συχνά δημοσιεύουμε τις απόψεις τους για τα ζητήματα του τουρισμού.

Σε άλλο σημείο, ο κ. Καραμπλιάς αμφισβητεί τον τίτλο τού ρεπορτάζ και τον υπέρτιτλό του. Ωστόσο ο ίδιος αναφέρει ότι οι πράκτορες ζητούν να λαμβάνουν καλύτερες τιμές από τα ξενοδοχεία σε σχέση με τους Τούρκους συναδέλφους τους. Αυτό δεν αποτελεί έμμεση προμήθεια; Η απειλή για καταγγελία στο ΣΔΟΕ αναφέρεται σαφώς στην επιστολή της Ένωσης Τουριστικών Πρακτόρων. Σε ό,τι αφορά στον υπέρτιτλο, πιστεύουμε ότι δικαιολογείται από τα όσα αναφέρονται στο έγγραφο του ΕΟΤ Μυτιλήνης. Στο χθεσινό φύλλο δημοσιεύσαμε επιστολή της υπηρεσίας, που υποστηρίζει ότι έγινε παρανόηση. Όμως μέχρι σήμερα δεν έχουμε λάβει νέο έγγραφο της υπηρεσίας, που να τροποποιεί το αρχικό.

Ο ρόλος των τουριστικών πρακτόρων δεν αμφισβητείται από εμάς, αλλά από τις εξελίξεις στην αγορά του κλάδου. Μέρος των εργασιών που διεκπεραιώνονταν από τα τουριστικά γραφεία, χάνεται. Για παράδειγμα, πολλές χώρες της βόρειας Ευρώπη έχουν σχεδόν εξαφανιστεί στα πρακτορεία που εκδίδουν ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Ο μόνος τρόπος να αντιμετωπισθούν αυτές οι εξελίξεις, είναι να στραφούν τα τουριστικά γραφεία σε άλλα αντικείμενα. Αυτό υπογραμμίζουμε εδώ και τρεις ημέρες. Είναι λάθος να πιστεύουν οι τουριστικοί πράκτορες ότι μπορεί να προστατέψει το αντικείμενο εργασίας τους ένας νόμος τού 1976, όταν το πολιτικό πλαίσιο στη χώρα μας, την Ευρωπαϊκή Ένωση και τον υπόλοιπο κόσμο έχει αλλάξει ριζικά. Με δυο λόγια, δε θέλουμε να έχουμε καμμία αντιπαράθεση με τους τουριστικούς πράκτορες. Επιδίωξή μας είναι να δείξουμε ότι πρέπει να κάνουν διαφορετικές επιλογές.

Σε κάθε περίπτωση, η κριτική και οι απόψεις του κ. Καραμπλιά είναι καλοδεχούμενες, τόσο από το «Ε», όσο και από το συντάκτη.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey