FOLLOW US

Πολιτική

  • Η στιχομυθία του Περιφερειάρχη Ν. Αιγαίου Γ. Χατζημάρκου με τον πρωθυπουργό, ως προάγγελος του επερχόμενου Περιφερειακού Συνεδρίου που θα γίνει στη Λέσβο τον Μάη
«Κρατήστε το ΦΠΑ, αφήστε το Μεταφορικό Ισοδύναμο»!

Το 13ο Περιφερειακό Συνέδριο για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση του Νοτίου Αιγαίου, που διεξήχθη στη Ρόδο λειτούργησε και θα λειτουργεί ως χρήσιμη εμπειρία ενόψει του αντίστοιχου που θα γίνει στη Λέσβο, για λογαριασμό πια του Βορείου Αιγαίου. Κι αυτό γιατί έθεσε επί τάπητος όλα τα μείζονα ζητήματα της νησιωτικότητας και βασικά την επικείμενη κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ και την επικείμενη εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιώργος Χατζημάρκος μάλιστα άνοιξε ευθέως τον διάλογο παρουσία του πρωθυπουργού, αμφισβητώντας τη… δυναμική της κυβερνητικής εξαγγελίας περί του μεταφορικού ισοδυνάμου, σημειώνοντας ότι δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις απώλειες των νησιών από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ.

«Ως πολιτική πρωτοβουλία, το μεταφορικό ισοδύναμο, έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν. Δεν θέλω να την αδικήσω. Όμως, στις σημερινές συνθήκες, εάν μπορούσα να επηρεάσω την απόφασή σας, θα σας ζητούσα να ακυρώσετε το μεταφορικό ισοδύναμο και να μας δώσετε πίσω τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ. Το λέω αυτό, γιατί το μεταφορικό ισοδύναμο έχει δημοσιονομικό κόστος. Κι εμείς χάσαμε τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ, γιατί η χώρα προσδοκούσε δημοσιονομικό όφελος από την κατάργησή τους», ανέφερε ο Περιφερειάρχης για να εισπράξει την «ντρίμπλα» του Αλέξη Τσίπρα, με την εκτίμηση πως το μεταφορικό ισοδύναμο μπορεί να άρει την πάγια αδικία ανάμεσα στους κατοίκους των νησιωτικών και ηπειρωτικών περιοχών: «Για να άρουμε αυτήν την δομική αντίθεση και αδικία για τον νησιωτικό χώρο πρέπει να προχωρήσουμε στην θέσπιση ενός μοντέλου που θα εξισώνει το κόστος, τον χρόνο δεν είναι εύκολο να τον εξισώσει, και γιατί όχι σιγά-σιγά να πάμε και σε ένα μοντέλο που θα πυκνώνει τις γραμμές μετακίνησης της ακτοπλοΐας ώστε να υπάρχει και η δυνατότητα εύκολης μετακίνησης από και προς το κέντρο προς τα νησιά μας. Αυτή λοιπόν είναι η βασική ιδέα».

 

Βγήκε σε διαβούλευση το ν/σ του Μεταφορικού Ισοδύναμου

Σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα του αν έχει πιθανότητες να καταλήξει κάπου η κουβέντα υπέρ της διατήρησης των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ, τη Δευτέρα αναρτήθηκε σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Το ν/σ αφορά άμεσα και τον Α’ βαθμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης, καθώς συμπεριλαμβάνει ρητά Δήμους στις αρμόδιες Υπηρεσίες και όργανα για την υλοποίηση της σχετικής με τοM.I. διαδικασίας (παρ.1 αρ.7).

Ειδικότερα, σύμφωνα με το αρ.3 του Ν/Σ, το Πρόγραμμα του Μ.Ι. τίθεται σε εφαρμογή ΠΙΛΟΤΙΚΑ τον Ιούλιο 2018 και αφορά στα νησιά: Λέσβο, Λήμνο, Άγιο Ευστράτιο, Χίο, Οινούσσες, Ψαρά, Αντίψαρα, Κω, Πάτμο, Αστυπάλαια, Κάλυμνο, Κάσο, Λέρο, Νίσυρο, Σύμη, Τήλο, Καστελόριζο, καθώς και στα νησιά Αγαθονήσι, Αλιμιά, Αρκιούς, Αρμάθια, Χάλκη, Φαρμακονήσι, Γυαλί, Κίναρο, Λέβιθα, Λειψούς, Μάραθο, Νίμο, Ψέριμο, Σαρία, Στρογγυλή, Σύρνα, Τέλενδο, Σάμο, Ικαρία, Φούρνους, Άγιο Μηνά, Θύμαινα, Σαμοθράκη, Κάρπαθο, Ερρικούσα, Μαθράκι, Οθωνούς, Ηρακλειά, Σχοινούσα, Δονούσα, Κουφονήσια, Ανάφη.

Το Ν/Σ προβλέπει ακόμα, (παρ.5 αρ.3) ότι προσθήκη νησιών επιπλέον όσων ήδη αναγράφονται, μπορεί να γίνεται με Απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας. Σύμφωνα με το εδάφιο β’ της παρ.1 του αρ.12 του Ν/Σ, με Κ.Υ.Α. «δύναται να αυξάνονται οι κατηγορίες δικαιούχων εφόσον το επιτρέπουν οι δημοσιονομικές συνθήκες κατά το χρόνο έκδοσής της».

Και κάθε Δήμος στον οποίο θα εφαρμοστεί το Πρόγραμμα, έχει την ευθύνη για τα ακόλουθα (παρ.6 αρ.7):

- ορίζει πρόσωπο - σημείο επαφής.

- συνεργάζεται με τη ΓΓ Αιγαίου & Νησιωτικής Πολιτικής, για την αποτελεσματική εφαρμογή και το συντονισμό του προγράμματος.

- παρέχει κάθε στήριξη στους δικαιούχους, προκειμένου να ενημερώνονται και να υποβάλλουν αίτηση.

- παρακολουθεί την εφαρμογή του Προγράμματος σε τοπικό επίπεδο.

Το Ν/Σ προβλέπει ότι ο Υπουργός δύναται να συνάπτει προγραμματικές συμβάσεις με τους Δήμους εφαρμογής του προγράμματος, προκειμένου να υλοποιείται απρόσκοπτα ο σκοπός του (παρ.3 Αρ.3).

Χαρακτηριστικό του ν/σ είναι ότι σχεδόν όλα τα δεδομένα του Προγράμματος και οι αναγκαίες πτυχές εφαρμογής του παραπέμπονται σε Κ.Υ.Α. που θα το ακολουθήσουν.

- Με ΚΥΑ θα καθορισθεί το καταβαλλόμενο ποσό για κάθε έτος.

- Με KYA εξειδικεύονται τα κριτήρια (εισοδήματος, περιουσίας, διαμονής κλπ) για την καταβολή του, οι κατηγορίες των δικαιούχων, η βάση, ο τρόπος υπολογισμού και το ακριβές ποσό ανά κατηγορία δικαιούχων, καθώς και οι εμπλεκόμενες υπηρεσίες και οι επιμέρους αρμοδιότητές τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top