Κλιμάκιο μηχανικών του Υπουργείου βρέθηκε στη Λέσβο, αντιμετωπίζοντας τεχνικά θέματα για την έναρξη των εργασιών

«Ξεκολλάει» ο οδικός άξονας Καλλονής - Σιγρίου

15/02/2018 - 20:03 Ενημερώθηκε 16/02/2018 - 11:20

Λύσεις στα διαδικαστικά ζητήματα που καθυστερούσαν την έναρξη των εργασιών και στα κομμάτια του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου, όπου έχουν βρεθεί απολιθώματα, φαίνεται πως έδωσε κλιμάκιο μηχανικών του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών, που βρέθηκε στη Λέσβο το προηγούμενο τριήμερο. Αυτό εξηγεί στο «Ε» ο Διευθυντής του Μουσείου Απολιθωμένου Δάσος Λέσβου, καθηγητής κ. Νίκος Ζούρος, επισημαίνοντας την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών ώστε να «ξεκολλήσει» το έργο.
«Αιτία των μέχρι σήμερα καθυστερήσεων ήταν η έλλειψη ορισμένων εγκρίσεων για την απομάκρυνση των απολιθωμάτων», αναφέρει ο κ. Ζούρος, τονίζοντας επίσης: «Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ και ως εκ τούτου δεν τίθεται κανένα απολύτως ζήτημα χρηματοδότησης, η οποία είναι εξασφαλισμένη.»
Αναφερόμενος στα απολιθώματα που έχουν ήδη βρεθεί, ο κ. Ζούρος εξήγησε: «Έπρεπε να ολοκληρωθούν κάποιες απαραίτητες διαδικασίες, ώστε όσα έχουν βρεθεί για παράδειγμα στο κέντρο του δρόμου να μεταφερθούν και όσα βρίσκονται παραπλεύρως αυτού να αποφασιστεί πού ακριβώς θα εναποτεθούν, για να αξιοποιηθούν. Χωρίς να έχουν δοθεί λύσεις στα ζητήματα αυτά, εμείς από την πλευρά μας δεν μπορούμε να προβούμε σε πρόσληψη προσωπικού για να ξεκινήσουμε τις εργασίες αυτές.».
Άμεση έναρξη εργασιών
Ερωτηθείς για το χρονικό ορίζοντα της έναρξης των εργασιών αυτών, ο κ. Ζούρος εμφανίστηκε αισιόδοξος: «Τα ζητήματα αυτά που είχαν προκύψει συζητήθηκαν ενδελεχώς τις προηγούμενες ημέρες με τους μηχανικούς του αρμόδιου Υπουργείου που ήρθαν στη Λέσβο. Εκτιμώ ότι θα ξεπεραστούν σύντομα, ώστε το έργο να προχωρήσει απρόσκοπτα. Δόθηκαν λύσεις σε σημαντικές διαδικασίες που δεν είχαν διευθετηθεί και πλέον ελπίζω ότι θα ξεκινήσουν άμεσα οι εργασίες, αφού τα τεχνικά θέματα που εμπόδιζαν την έναρξη των εργασιών έχουν διευθετηθεί.»
Αξίζει να τονιστεί ότι συνεργεία του εργολάβου πραγματοποιούσαν εδώ και μέρες εργασίες σε τμήματα του οδικού άξονα, που δεν είχαν βρεθεί απολιθώματα. Ωστόσο με τις απαραίτητες εγκρίσεις που δόθηκαν και την αντιμετώπιση των διαδικαστικών θεμάτων τεχνικής φύσης, θα είναι εφικτό τις επόμενες ημέρες να προχωρήσουν επιτέλους και οι εργασίες στα τμήματα του δρόμου, όπου υπάρχουν απολιθώματα, μπαίνοντας έτσι από τις επόμενες εβδομάδες σε φάση υλοποίησης.


Διευκρινήσεις για τον οδικό άξονα από τον νέο Διευθυντή της υπηρεσίας δημοσίων έργων του Υπ. Υποδομών, κ. Δ. Αναγνώπουλου
Θα μειωθεί κατά 8,5 χιλιόμετρα!

Με βάση τα όσα προβλέπει η μελέτη του έργου κατασκευής του οδικού άξονα Καλλονής Σιγρίου, είναι εντυπωσιακό το γεγονός πως ο δύσβατος δρόμος των 55 χιλιομέτρων, με την ολοκλήρωση των εργασιών και την παράδοσή του στο κοινό θα έχει μειωθεί κατά 8,5 χιλιόμετρα, αφού η απόσταση που θα χωρίζει πλέον την Καλλονή από το Σίγρι θα ανέρχεται σε 46,5 χιλιόμετρα, με τις πιο σύγχρονες μάλιστα προδιαγραφές της οδοποιίας.
Τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε συνάντηση μεταξύ του κ. Δημήτρη Αναγνώπουλου, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα νέου διευθυντή στην υπηρεσία δημοσίων έργων κατασκευής και συντήρησης συγκοινωνιακών υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και του κ. Τάκη Ιορδάνη, προέδρου της Επιτροπής Αγώνα για τον Οδικό Άξονα Καλλονής - Σιγρίου.
Στο πλαίσιο αυτής υπήρξε ενημέρωση από τον κ. Αναγνώπουλο για τις απαιτούμενες διαδικασίες, που έπρεπε να διεκπεραιωθούν, ώστε να ξεπεραστούν τα εμπόδια για τη συνέχιση των εργασιών και την υλοποίηση του τόσο σημαντικού έργου για το νησί της Λέσβου.
Απαλλοτριώσεις και χρηματοδότηση
Με βάση τα όσα μεταφέρει ο κ. Ιορδάνης από τη συνάντηση, ο κ. Αναγνώπουλος επεσήμανε πως «στόχος της υπηρεσίας ήταν με την ολοκλήρωση του 2017 να έχουν επιτευχθεί δύο βασικά και αναγκαία ζητήματα, ώστε στο μέλλον να μην υπάρξουν σχετικές εμπλοκές και έτσι το έργο, απρόσκοπτα, να προχωρήσει και να τελειώσει εντός χρονοδιάγραμματος. Αυτά ήταν:
α) το θέμα των απαλλοτριώσεων, ώστε οι εργολάβοι να μπορούν να αφοσιωθούν στο έργο τους χωρίς προβλήματα νομικής φύσεως, αντιδράσεις ιδιοκτητών κ.λπ. και
β) να υπογραφεί η συμπληρωματική σύμβαση των 12,8 εκατομμυρίων ευρώ, για το έργο «κατασκευή και αναβάθμιση του οδικού άξονα Καλλονής-Σιγρίου». Τούτο δε το δεύτερο ήταν άκρως απαραίτητο, ώστε να καλυφθούν οι απαιτούμενες εργασίες, που τα απολιθώματα στην περιοχή επιτάσσουν.»
Απολιθώματα και χρονοδιάγραμμα
Να σημειωθεί, ότι αρχική μελέτη προέβλεπε ως κατά την εκτέλεση του έργου θα προέκυπτε η εύρεση απολιθωμάτων της τάξεως της μιας δεκάδας, ωστόσο τα ευρήματα ανέρχονται σε δύο χιλιάδων περίπου, σημειώνει ο κ. Αναγνώπουλος και προσθέτει: «Για να μπορέσει να περάσει όλες τις εγκριτικές διαδικασίες ο εξεταζόμενος φάκελος (ελεγκτικό συνέδριο, υπηρεσίες άλλων υπουργείων, κ.λπ.), έπρεπε να είναι πλήρης από κάθε άποψη. Αυτό τελικά το καταφέραμε, όπως προκύπτει εκ του αποτελέσματος».
Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα των εργασιών, ο κ. Αναγνώπουλος μετέφερε την πεποίθηση του στον κ. Ιορδάνη πως «στόχος της υπηρεσίας είναι να παραδοθεί ο οδικός άξονας στο λεσβιακό λαό στα τέλη του 2019».Σε δυο περίπου χρόνια γεγονός που προκύπτει και από τις συμβατικές υποχρεώσεις του ανμαδόχου , αρκεί να μην υπάρχουν άλλες καθυστερήσεις και εμπόδια που θα το τρενάρουν.Με δεδομένη την εξασφάλιση και της πρόσθετης χρηματοδότησης, αφού το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ μεγάλο βάρος για την πορεία του έργου πέφτει στην ανάδοχο εταιρεία που το εκτελεί και στους επιβλέποντες μηχανικούς του υπουργείου, στο τομεακό πρόγραμμα του οποίου είναι ενταγμένο, αλλά και στους τοπικούς φορείς ,περιφέρεια και δήμο, που μπορεί να μην έχουν άμεση εμπλοκή με το έργο, έχουν όμως ενδιαφέρον για την τύχη του και την εξέλιξη του για να πιέσουν ποικολοτρόπως!

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey