Ζητείται λύση για να μην καταρρεύσουν οι άγονες γραμμές

Υποσχέσεις για πληρωμή των ακτοπλοϊκών εταιρειών

26/04/2012 - 16:49

Στα 15 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε άγονες γραμμές. Στις σημερινές συνθήκες μηδενικής ρευστότητας, το ποσό αυτό φαντάζει τεράστιο, και είναι, ιδιαίτερα για τις μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις άγονες γραμμές του Αιγαίου.

Στα 15 εκατ. ευρώ ανέρχονται οι υποχρεώσεις του Ελληνικού Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε άγονες γραμμές. Στις σημερινές συνθήκες μηδενικής ρευστότητας, το ποσό αυτό φαντάζει τεράστιο, και είναι, ιδιαίτερα για τις μικρές ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις άγονες γραμμές του Αιγαίου. Το ποσό των 15 εκατομμυρίων αφορά σε μισθώματα και είναι το κύριο έσοδο των εταιρειών, καθώς στις άγονες γραμμές οι μεταφορές οχημάτων και επιβατών δίνουν πολύ μικρό ποσοστό από τα συνολικά έσοδα.

Προχθές η υπουργός Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, Άννα Διαμαντοπούλου, ο υπουργός Οικονομικών, Φίλιππος Σαχινίδης, και ο αναπληρωτής υπουργός Παντελής Οικονόμου συμφώνησαν να δώσουν μια προσωρινή λύση, καθώς οι εταιρείες, αλλά και οι ναυτικοί, έχουν φθάσει σε οριακή κατάσταση. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι ναυτικοί δεν έχουν λάβει τα δεδουλευμένα τους επί μήνες κι οι ακτοπλοϊκές εταιρείες αδυνατούν να αγοράσουν καύσιμα για τα πλοία τους. Τόσο τα καύσιμα, όσο και οι ναυτικοί, θα έπρεπε να πληρώνονται τοις μετρητοίς από τις εταιρείες. Όμως την ίδια στιγμή οι εταιρείες πληρώνονται με πολύμηνες καθυστερήσεις από το Ελληνικό Δημόσιο.

Όσο οι τράπεζες χρηματοδοτούσαν με κεφάλαια κίνησης τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, το πρόβλημα αντιμετωπιζόταν. Όταν οι τράπεζες, λόγω των δικών τους προβλημάτων, αλλά και της κακής οικονομικής κατάστασης των ακτοπλοϊκών εταιρειών, σταμάτησαν τις χρηματοδοτήσεις, η κατάσταση βγήκε εκτός ελέγχου.

Λύση;
Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι η λύση που επεξεργάζονται τα κυβερνητικά επιτελεία προβλέπει ότι δε θα κατάσχεται το 50% των οφειλών του Δημοσίου προς τις εταιρείες. Η ρύθμιση θα περάσει ως πράξη νομοθετικού περιεχομένου προκειμένου να εφαρμοστεί πριν από τις εκλογές.

Πέρα από τον παραλογισμό που συνεπάγεται από τη μία οι εταιρείες να χρωστούν στο Δημόσιο και από την άλλη το Δημόσιο στις εταιρείες, υπάρχει πολύ σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης για τους ναυτικούς.

Το χειρότερο από όλα είναι πως ανά πάσα στιγμή υπάρχει κίνδυνος να καταρρεύσει μια ή περισσότερες εταιρείες και να τιναχτούν στον αέρα οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις νησιών που δεν έχουν άλλο τρόπο τροφοδοσίας από την ηπειρωτική Ελλάδα ή από γειτονικά μεγαλύτερα νησιά.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey