Στο Χαλάνδρι βρίσκεις τα πάντα*

01/07/2012 - 05:56
Έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα παρατηρείται στο Χαλάνδρι, παρά τη γενικότερη εικόνα κάμψης της αγοράς. Η διαθεσιμότητα οικοπέδων, καθώς και η ανεπτυγμένες συγκοινωνιακές υποδομές της ευρύτερης περιοχής, καθιστούν την εν λόγω περιοχή κόμβο διασύνδεσης των Μεσογείων με το κέντρο της Αθήνας.
Έντονη κατασκευαστική δραστηριότητα παρατηρείται στο Χαλάνδρι, παρά τη γενικότερη εικόνα κάμψης της αγοράς. Η διαθεσιμότητα οικοπέδων, καθώς και η ανεπτυγμένες συγκοινωνιακές υποδομές της ευρύτερης περιοχής, καθιστούν την εν λόγω περιοχή κόμβο διασύνδεσης των Μεσογείων με το κέντρο της Αθήνας. Η Αττική Οδός, το μετρό και ο Προαστιακός τέμνουν το δήμο του Χαλανδρίου και δίνουν διεξόδους στους κατοίκους του.

Η ρυμοτομία της περιοχής θεωρείται από τις καλύτερες της Αττικής, καθώς η πλειονότητα των κτηρίων έχει ανεγερθεί τα τελευταία 30 έτη. Το εσωτερικό οδικό δίκτυο της περιοχής απογοητεύει, καθώς οι καθιζήσεις του οδοστρώματος όπως και τα δέντρα στη μέση δρόμου είναι φαινόμενα που πρέπει να συνηθίσει ο οδηγός. Επίσης πολλά είναι τα αδιέξοδα, ενώ η κυκλοφοριακή ρύθμιση καθιστά σαφές πως στόχος είναι η αποτροπή της διέλευσης των οδηγών σε σημεία εκτός των κεντρικών οδικών αρτηριών. Το Χαλάνδρι ανήκει δικαιωματικά στα Βόρεια Προάστια, καθώς στην περιοχή διαμένουν κυρίως οικογένειες με συνολικό εισόδημα που υπερβαίνει τα 3.000 ευρώ ανά μήνα. Ωστόσο, σήμερα για την αγορά διαμερίσματος στην περιοχή απαιτείται συνήθως κεφάλαιο από 250.000 ευρώ και άνω. Όπερ σημαίνει πως οι τιμές κυμαίνονται μεταξύ 2.000 - 3.000 ευρώ/τ.μ., χωρίς να λείπουν και οι περιπτώσεις όπου νεόδμητα διαμερίσματα πωλούνται από 2.300 ευρώ/τ.μ., χωρίς εκπτώσεις στην ποιότητα. Οι παροχές ενός διαμερίσματος συνήθως περιλαμβάνουν τζάκι, ηλεκτρικά ρολά, μπόιλερ τριπλής ενέργειας, μπάνιο, WC, αποθήκη, παρκινγκ, ενώ στάνταρντ θεωρούνται τα δρύινα πατώματα και οι γρανίτες καθώς και τα διπλά τζάμια. Στην περιοχή πωλούνται κατά βάση οροφοδιαμερίσματα, ενώ η προσφορά μεζονετών είναι περιορισμένη. Το εμβαδόν των διαμερισμάτων είναι από 80 έως 130 τ.μ. κατά μέσο όρο, χωρίς να λείπουν και οι γκαρσονιέρες, οι οποίες ωστόσο αποτελούν ένα μικρό κομμάτι της κατασκευαστικής δραστηριότητας. Οι υποψήφιοι αγοραστές είναι συνήθως ζευγάρια ή οικογένειες με εισόδημα άνω των 3.000 ευρώ μηνιαίως, καθώς η δόση για ένα δάνειο της τάξης των 250.000 ευρώ αγγίζει πλέον τα 1.000 ευρώ/μήνα. Κατά μέσο όρο το κόστος κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.000 ευρώ/τ.μ.. Οι κατασκευαστές δε δείχνουν διατεθειμένοι να υποχωρήσουν από τις αρχικές τιμές τους και προτιμούν να περιμένουν. Κατά κοινή ομολογία, όμως, τα νέα συμβόλαια έχουν υποχωρήσει, αν και συζητήσεις γίνονται.

Ποιο είναι το Χαλάνδρι
Το Χαλάνδρι είναι δήμος στα βορειοανατολικά του πολεοδομικού συγκροτήματος της Αθήνας. Ο κυρίως όγκος των κτηρίων του έχει χτιστεί τα τελευταία 30 χρόνια, αν και Αθηναίοι μένουν εκεί εδώ και τουλάχιστον 100 χρόνια. Το σημερινό Χαλάνδρι βρίσκεται σε τμήμα της περιοχής που καταλάμβανε ο αρχαίος δήμος Φλύας, που ήταν και ένας από τους δήμους της αρχαίας Αθήνας και ο οποίος καταλάμβανε τη σημερινή Αγία Παρασκευή, το Χαλάνδρι, τα Βριλήσσια και το Χολαργό περίπου. Ο πληθυσμός του δήμου, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, ήταν το 1991 66.285 και το 2001 αυξήθηκε στις 74.034. Είναι αρκετά πιθανό, όμως, αυτά τα στοιχεία να υποεκτιμούν τα πραγματικά μεγέθη, λόγω της τάσης μερικών Αθηναίων να καταγράφονται στους χώρους καταγωγής τους κατά τις εθνικές απογραφές. Με αυτά τα νούμερα, το Χαλάνδρι είναι ο μεγαλύτερος δήμος των βορειοανατολικών προαστίων με το Μαρούσι να ακολουθεί σε κοντινή απόσταση, με περίπου 70.000 άτομα.
Η κυριότερη πρόσβαση στο Χαλάνδρι είναι οδικά μέσω των λεωφόρων Μεσογείων και Κηφισίας, οι οποίες και αποτελούν το φυσικό σύνορο του δήμου. Επίσης στο Χαλάνδρι υπάρχουν δύο στάσεις του μετρό, μία του Προαστιακού και ποικίλες λεωφορειακές γραμμές. Κατά μέσο όρο το κόστος κατασκευής δεν ξεπερνά τα 1.000 ευρώ/τ.μ., ενώ η αντιπαροχή σε αρκετές περιπτώσεις υπερβαίνει το 45%, χωρίς να γίνεται όμως κανόνας. Οι κατασκευαστές δε δείχνουν διατεθειμένοι να υποχωρήσουν από τις αρχικές τιμές τους και προτιμούν να περιμένουν. Κατά κοινή ομολογία, όμως, τα νέα συμβόλαια έχουν υποχωρήσει αν και συζητήσεις γίνονται.

*ΑΡΘΡΟ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey