Όλοι βλέπουν... Millennium

01/07/2012 - 05:56
Πολλές αντιδράσεις προκάλεσε η ανακοίνωση της ΝΕΛ για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ. Πεποίθηση των περισσότερων αναλυτών είναι ότι η Τράπεζα Millennium προσπαθεί να κεφαλαιοποιήσει τα δάνεια που έχει δώσει στη ΝΕΛ.
Πολλές αντιδράσεις προκάλεσε η χθεσινή ανακοίνωση της ΝΕΛ για αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ. Πεποίθηση των περισσότερων αναλυτών είναι ότι η Τράπεζα Millennium προσπαθεί να κεφαλαιοποιήσει τα δάνεια που έχει δώσει στη ΝΕΛ - κάτι που είχαμε γράψει κι εμείς στο χθεσινό μας φύλλο.

Πέρα, όμως, από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, υπάρχουν ορισμένα ζητήματα για τα οποία η ΝΕΛ θα έπρεπε να είχε δώσει διευκρινίσεις από την πρώτη στιγμή. Για παράδειγμα, η διοίκηση της ΝΕΛ πρέπει να διευκρινίσει ποιοι ήταν οι λόγοι που την οδήγησαν στην απόφαση στις 25 Μαΐου να ανακοινώσει την πραγματοποίηση τακτικής γενικής συνέλευσης χωρίς να γίνεται αναφορά σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας. Μια ανακοίνωση που άλλαξε τη Δευτέρα το μεσημέρι.
Επίσης ερωτηματικά δημιουργεί το ότι μέχρι χθες το μεσημέρι η ΝΕΛ δεν είχε ανακοινώσει απολογισμό για την προηγούμενη αύξηση του κεφαλαίου της Εταιρείας και επιχειρηματικό σχέδιο για τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιηθούν τα κεφάλαια που θα εισρεύσουν στο ταμείο της. Σύμφωνα με το άρθρο 289 του κανονισμού του Χρηματιστηρίου Αθηνών, αυτό είναι απαραίτητο. Τη σχετική έκθεση η ΝΕΛ έδωσε στη δημοσιότητα αργά χθες το απόγευμα.
Συγκεκριμένα, ανέφερε ότι το Δ.Σ. της Εταιρείας εισηγείται την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 100 εκατ. ευρώ με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων. Θα εκδοθούν 333.333.300 νέες μετοχές ονομαστικής αξίας 0,30 ευρώ, οι οποίες θα διατεθούν στους μετόχους της Εταιρείας κατά την αναλογία συμμετοχής τους στο κεφάλαιό της. Η χρονική περίοδος άσκησης των δικαιωμάτων προτίμησης θα διαρκέσει 15 ημέρες. Σε περίπτωση που δεν καλυφθεί εξ ολοκλήρου το ποσό της αύξησης μετά την άσκηση του δικαιώματος προτίμησης και τυχόν διάθεσης αδιάθετων μετοχών από το Δ.Σ. της Εταιρείας, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας θα αυξηθεί κατά το ποσό της τελικής κάλυψης.

Προορισμός νέων κεφαλαίων

Τα κεφάλαια που θα αντληθούν από την αύξηση κεφαλαίου, μετά την αφαίρεση των αναλογούντων εξόδων έκδοσης, θα διατεθούν ως εξής:
- 15 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση του κεφαλαίου κίνησης, ώστε η Εταιρεία να εξυπηρετήσει τον αυξανόμενο κύκλο εργασιών.
- 25 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη των εργασιών της Εταιρείας, το άνοιγμα σε νέες γραμμές εντός και εκτός Ελλάδος, την επέκταση σε νέες υπηρεσίες, όπως Ro-Ro, cargo κ.λπ..
- 60 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν για τη μείωση και αναδιάρθρωση του δανεισμού της Εταιρείας.
Εκτιμάται ότι η διάθεση των παραπάνω κεφαλαίων θα έχει ολοκληρωθεί έως 31 Δεκεμβρίου του τρέχοντος έτους.

Άρση της επιτήρησης
Την ώρα που από την πλευρά των επενδυτών του χρηματιστηρίου υπάρχουν αντιδράσεις για τις διαδικασίες που ακολουθεί η ΝΕΛ στο ζήτημα της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου της, η Εταιρεία επιδιώκει να πετύχει την άρση της επιτήρησης στη μετοχή της. Σε ανακοίνωσή της για το θέμα αυτό, αναφέρεται στα οικονομικά της μεγέθη όπως διαμορφώθηκαν το πρώτο τρίμηνο του 2010. Περαιτέρω αναφέρει:
- Η ελληνική οικονομία είναι σε ύφεση και αναμένεται συρρίκνωση της κατανάλωσης και της ρευστότητας της αγοράς. Συγκριτικό πλεονέκτημα της Εταιρείας αποτελεί το ότι σημαντική πηγή εσόδων της είναι διασφαλισμένη, καθώς προέρχεται από μακροπρόθεσμες συμβάσεις δημόσιου συμφέροντος.
- Γίνεται έρευνα της παγκόσμιας αγοράς προκειμένου να βρεθεί ο πιο προσοδοφόρος τρόπος εκμετάλλευσης των ταχύπλοων πλοίων του ομίλου. Ήδη στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού παραχωρήθηκε η εκμετάλλευση ταχύπλοου πλοίου σε ναυτιλιακή εταιρεία του εξωτερικού. Με τα σημερινά δεδομένα, η εκμετάλλευση των συγκεκριμένων ταχυπλόων στην εγχώρια αγορά κρίνεται ασύμφορη, λόγω της υψηλής κατανάλωσης και του κόστους καυσίμων, αλλά και του ασφυκτικού νομοθετικού πλαισίου.
- Σχεδιάζεται η αντικατάσταση των ταχύπλοων πλοίων στις γραμμές που δραστηριοποιούνται με συμβατικά πλοία. Ο σχεδιασμός αυτός έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται.
- Πρόθεση της διοίκησης του ομίλου είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του μεταφορικού έργου, με επέκταση σε εμπορικά πλοία (Ro-Ro) τα οποία θα δρομολογηθούν στις ήδη υπάρχουσες, αλλά και σε νέες γραμμές. Ο σχεδιασμός αυτός έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται. Από την αναφορά αυτή προκύπτει ευθέως ότι η ΝΕΛ έχει αποφασίσει να βάλει πλοίο Ro-Ro στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη, το δε όνομα του πλοίου λέγεται ότι θα είναι «Μυτιλήνη». Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ονόματα των πλοίων που θα δρομολογηθούν στα Δωδεκάνησα είναι τα «Ιππότης» και «Κολοσσός», για τα οποία η ΝΕΛ κατέθεσε αίτηση στην αρμόδια διεύθυνση του Λιμενικού και αναμένει την έγκριση.
- Η διοίκηση του ομίλου διαπραγματεύεται με τις πιστώτριες τράπεζες προκειμένου να υπάρξει βελτίωση της χρηματοοικονομικής θέσης του και του αντίστοιχου χρηματοοικονομικού κόστους. Πέραν τούτου, στόχος της διοίκησης της Εταιρείας είναι να προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου όταν οι συνθήκες της αγοράς το επιτρέψουν. Και στο παρελθόν η ΝΕΛ είχε ανακοινώσει ότι θα προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση των δανείων της, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει ανακοινώσει κάποια συγκεκριμένα αποτελέσματα. Επιπλέον, η διοίκηση της ΝΕΛ αφήνει να εννοηθεί ότι η αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου δε θα γίνει άμεσα.
- Σχεδιάζεται η αναδιάταξη και αναδιοργάνωση των εσωτερικών δομών της Εταιρείας, προκειμένου να καταστούν πιο ευέλικτες και να μειωθεί το λειτουργικό κόστος.
Τα αποτελέσματα των παραπάνω προσπαθειών αναμένεται να ασκήσουν ουσιώδη επίδραση στα αποτελέσματα του ομίλου από το δεύτερο τρίμηνο του 2011. Δηλαδή σαφή βελτίωση στα οικονομικά μεγέθη της ΝΕΛ και των θυγατρικών της εταιρειών αναμένεται να δούμε μετά από ένα χρόνο.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey