FOLLOW US

Άρθρα

Δε γνωρίζω αν οι εφημερίδες στη Τουρκία, λόγω θέρους, έχουν ξεμείνει από θεματολογία ή αν η επανεμφάνιση της τραγικής ιστορίας των Ιμίων έχει σχέση με τις έρευνες του Πίρι Ρέις στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλόριζου και την προσπάθεια δημιουργίας αντιπερισπασμού και σύγχυσης στην ελληνική κοινή γνώμη εν μέσω θέρους.
Δε γνωρίζω αν οι εφημερίδες στη Τουρκία, λόγω θέρους, έχουν ξεμείνει από θεματολογία ή αν η επανεμφάνιση της τραγικής ιστορίας των Ιμίων έχει σχέση με τις έρευνες του Πίρι Ρέις στην ευρύτερη περιοχή του Καστελλόριζου και την προσπάθεια δημιουργίας αντιπερισπασμού και σύγχυσης στην ελληνική κοινή γνώμη εν μέσω θέρους.
Ο διευθυντής σύνταξης της μεγαλύτερης τουρκικής εφημερίδος «Hürriyet», Ertuğrul Özkök, δημοσιεύει σε συνέχειες επιστολή Τούρκου αξιωματικού του Ναυτικού, που είναι ακόμη εν ενεργεία, ο οποίος υπηρετούσε ως επιτελής σε ναυτική μονάδα, πιθανόν στη φρεγάτα «Yavuz», που ήταν πλοίο διοικήσεως κατά την κρίση.
Στο δημοσίευμα της περασμένης Δευτέρας, περιέγραφε ότι στη φρεγάτα γινόταν αλλαγή διοίκησης από τον πλοίαρχο Αχμέτ Ερόλ (που παραιτήθηκε για να εργαστεί στο Εμπορικό Ναυτικό) στον πλοίαρχο Τζεμ Ορτσούν. Η φρεγάτα περί τα μεσάνυχτα της 30ής προς 31ης Ιανουαρίου 1996 είχε αγκυροβολήσει δίπλα στην «αφύλακτη» δεύτερη Ίμια, οπότε και έλαβε το σήμα εκτάκτου ανάγκης του ελικοπτέρου της φρεγάτας «Ύδρα». Το κατάστρωμα της ελληνικής φρεγάτας ήταν σκοτεινό, αναφέρει, λόγω επιχειρησιακής ετοιμότητας. Τότε ο Τούρκος διοικητής της ομάδος πλοίων, που επέβαινε στη «Yavuz», έδωσε εντολή και κλήθηκε το ελικόπτερο να προσγειωθεί στη φρεγάτα· παρενέβη ο πλοίαρχος του «Ύδρα» με τρεμάμενη φωνή και ανέφερε στο Διεθνές Δίκτυο «negative negative» («αρνητικό, αρνητικό»).
Το δεύτερο θέμα που διαπραγματεύεται ο διευθυντής της «Hürriyet» σχετίζεται με το ποιος από την τουρκική πολιτική και στρατιωτική ηγεσία είχε την ιδέα κατάληψης της αφύλακτης Ίμια. Ο Τούρκος αξιωματικός του Ναυτικού επιμένει ότι την αρχική ιδέα είχε ο παραδίδων πλοίαρχος Αχμέτ Ερόλ, ο οποίος με τα δίοπτρα νυκτός είχε διαπιστώσει την έλλειψη φρουράς στη νησίδα και όχι, όπως έχει επικρατήσει, ο βοηθός του ΥΠΕΞ Ίναλ Μπατού.
Η πρόταση του Τούρκου πλοίαρχου υποβλήθηκε στον αρχηγό του Τ/ΓΕΝ Γκιουβέν Ερκαγιά και η εντολή για κατάληψη έφθασε στις 23:30 και η εκτέλεση έγινε στις 310130 Ιαν. 96 με την άκατο εφόδου ΤCG Gurbet.
Σε άλλη τουρκική εφημερίδα, τη «Habertürk», ο βασικός αρθρογράφος Φατίχ Αλταΰλι, που το 1996 εργαζόταν στη «Hürriyet», με το κύριο άρθρο του μέμφεται τον Ερτουγρούλ Οζκιόκ και τον κατηγορεί ότι αυτός είχε την ιδέα αφαίρεσης της ελληνικής σημαίας και την τοποθέτηση της τουρκικής και την έκδοση πρωτοσέλιδου. Ο γράφων επεσήμανε στο διευθυντή ότι πιθανόν να ξεσπάσει πόλεμος, αλλά ο άλλος «σφύριξε αδιάφορα» και έδωσε σχετική εντολή στον ανταποκριτή της Σμύρνης Τζεσούρ Σερτ να προχωρήσει. Τα υπόλοιπα είναι γνωστά.
Το αξιοσημείωτο είναι ότι ο αρθρογράφος κατηγορεί τη «Hürriyet» και τον πρώην διευθυντή του για το σκοτεινό και προβοκατόρικο ρόλο που έχει παίξει η εφημερίδα στις ελληνοτουρκικές σχέσεις και όχι μόνο.
Ανεξάρτητα από την ακρίβεια των γραφομένων από τους δύο Τούρκους δημοσιογράφους, με την επανεμφάνιση του θέματος επιβεβαιώνονται τα παρακάτω:
- Το πλήρωμα του ελληνικού ελικοπτέρου χάθηκε άδικα.
- Η τουρκική ηγεσία εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία που της δόθηκε, παραμένοντας η δεύτερη Ίμια αφύλακτη από ελληνικής πλευράς, παίρνοντας φυσικά την έγκριση των ΗΠΑ.
- Είναι σκοτεινός ο ρόλος των Μ.Μ.Ε. στη γειτονική χώρα και ιδιαίτερα του συγκροτήματος «Χουριέτ - Μιλλιέτ» και συχνά αναλαμβάνει αποστολές, που εξυπηρετούν το Στρατό και τις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας. Τούτο εξηγεί και τις φορολογικές διώξεις που δέχθηκε εκ μέρους της κυβέρνησης Ερντογάν.
- Οι λεπτομέρειες που έρχονται σταδιακά στο φως, από τουρκικής πλευράς, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι σχεδιασμός δεν υπήρχε αλλά όλη η κρίση, που έφερε στα πρόθυρα του πολέμου τις δύο χώρες, ήταν αποτέλεσμα της ευκαιριακής εκμετάλλευσης από το δίδυμο Τσιλέρ - Ερκαγιά της «άσκησης εξωτερικής πολιτικής» στη χώρα μας από όλους τους αναρμόδιους φορείς δημάρχους κ.λπ.. Η μεν Τσιλέρ ήθελε να εκμεταλλευτεί πολιτικά το θέμα, ο δε αρχηγός του τουρκικού ΓΕΝ να υλοποιήσει τη γνωστή μελέτη περί «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο, που είχε συνταχθεί από ομάδα Τούρκων αξιωματικών της Ναυτικής Ακαδημίας, όταν αυτός ήταν διοικητής. Προς επίρρωση της έλλειψης σχεδιασμού εκ μέρους της τουρκικής πλευράς, επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι ο τότε Τούρκος αρχηγός του Επιτελείου, στρατηγός Καρανταγί, όταν ξέσπασε η κρίση ήταν για χειμερινές διακοπές στο βουνό Ulugağ (Όλυμπος) κοντά στην Προύσσα.
- Η ανακίνηση του θέματος αυτή την περίοδο από τα τουρκικά Μέσα έχει και άλλη διάσταση, αναφορικά με την παροχή στήριξης προς τους αξιωματικούς του Πολεμικού Ναυτικού που δικάζονται για σύνταξη σχεδίων ανατροπής της κυβέρνησης Ερντογάν, επιβεβαιώνοντας τις ιδιαίτερες σχέσεις Μ.Μ.Ε. - Στρατού και γενικά με τις Υπηρεσίες Ασφαλείας.
- Τώρα που διεξάγονται συνομιλίες μεταξύ των δύο κρατών, ενώ παράλληλα οι τουρκικές ερευνητικές ναυτικές και μονάδες μάχης, βάσει σχεδίου, πλέουν στο Αιγαίο και στη Μεσόγειο και δημιουργούν τετελεσμένα γεγονότα, αποτελεί μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να συζητηθεί στα αρμόδια όργανα η διάταξη των ελληνικών ναυτικών και αεροπορικών δυνάμεων, διότι η υπάρχουσα, κυρίως του Ναυτικού, δεν εξασφαλίζει τον απαιτούμενο χρόνο αντίδρασης, που είναι απαραίτητος σε έκτακτες καταστάσεις. Η διασπορά μονάδων εν πλω δεν αποτελεί λύση στο πρόβλημα, διότι αφενός επιφέρει κούραση και αφετέρου απαιτεί να έχεις την πρωτοβουλία η όποια ανήκει στην άλλη πλευρά.

* Ο Στρατής Χαραλάμπους είναι Μυτιληνιός, απόστρατος.
Περισσότερα σε αυτή την κατηγορία: « Οι εξυπνάκηδες Συμμέτοχος »
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top