Από τον Παγγεραγωτικό

Οι «Εκκλησιάζουσες» στη Μυτιλήνη

31/10/2014 - 15:13

Μετά τις πέντε καλοκαιρινές παραστάσεις, που στέφθηκαν με επιτυχία στο ανοιχτό θεατράκι του Μουσείου - Ελαιοτριβείου Βρανά, στον Παπάδο, η πολυμήχανη Πραξαγόρα (κεντρική ηρωίδα του έργου) και οι φίλες της… έρχονται στη Μυτιλήνη για να συναντήσουν το ευρύτερο μυτιληναϊκό και λεσβιακό κοινό, αλλά και εκείνους που θέλουν να τις απολαύσουν ξανά σε ένα διαφορετικό και ατμοσφαιρικό χώρο!

Μετά τις πέντε καλοκαιρινές παραστάσεις, που στέφθηκαν με επιτυχία στο ανοιχτό θεατράκι του Μουσείου - Ελαιοτριβείου Βρανά, στον Παπάδο, η πολυμήχανη Πραξαγόρα (κεντρική ηρωίδα του έργου) και οι φίλες της… έρχονται στη Μυτιλήνη για να συναντήσουν το ευρύτερο μυτιληναϊκό και λεσβιακό κοινό, αλλά και εκείνους που θέλουν να τις απολαύσουν ξανά σε ένα διαφορετικό και ατμοσφαιρικό χώρο!

Η Θεατρική Ομάδα του Παγγεραγωτικού Πολιτιστικού Συλλόγου Γέρας ανεβάζει, στο Δημοτικό Θέατρο Μυτιλήνης, την Κυριακή 2 και τη Δευτέρα 3 Νοεμβρίου, τις «Εκκλησιάζουσες» του Αριστοφάνη, σε σκηνοθεσία Θεοφάνη Τάκου.

Οι παραστάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 8:30 το βράδυ με συμβολική τιμή εισόδου οκτώ ευρώ και πέντε ευρώ για μαθητές, φοιτητές και πολύτεκνους.

Παράλληλα, ο «Παγγεραγωτικός», πιστεύοντας ακράδαντα ότι ο πολιτισμός και η θεατρική τέχνη πρέπει να αγκαλιάσουν πρωτίστως τα νέα παιδιά, θα επαναλάβει την παράσταση αυτή το πρωί της Τρίτης 4 Νοεμβρίου, στις 11:30 στο Δημοτικό Θέατρο, με είσοδο ελεύθερη, αποκλειστικά για τους μαθητές τής Γ΄ Γυμνασίου και της Β΄ Λυκείου, που διδάσκονται τα αντίστοιχα μαθήματα της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας και κωμωδίας.

«Όλα τα μέλη της Θεατρικής Ομάδας, όπως και στο “Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας”, με συστηματική, ομαδική δουλειά, πολύ μεράκι, αλλά και με την εμπνευσμένη καθοδήγηση του σκηνοθέτη Θεοφάνη Τάκου, αντιμετώπισαν με σεβασμό το θεατρικό κείμενο, αλλά και τους θεατές που πρόκειται να απολαύσουν και αυτή την προσπάθειά τους», λέει η ανακοίνωση του Παγγεραγωτικού.

Η κωμωδία
Η πάλαι ποτέ ένδοξη αθηναϊκή δημοκρατία σε παρακμή. Μια κουρασμένη, σχεδόν βαριεστημένη και αποτυχημένη, ανδροκρατούμενη πολιτική σκηνή. Μια παμπόνηρη Αθηναία με το όνομα Πραξαγόρα (πράττω + αγορά)… Ένας χορός γυναικών από τους εξοχικούς δήμους της αρχαίας Αθήνας. Το σχέδιό της για κατάληψη της εξουσίας και κυριαρχία των γυναικών.

Οι επαγγελίες της για χειραφέτηση, υλική και… ερωτική κοινοκτημοσύνη! Οι ιδέες της πλατωνικής Πολιτείας σε μια πρώτη, προγενέστερη θεατρική εκδοχή. Μια σειρά από διαδοχικές, κωμικές και διαχρονικά επίκαιρες καταστάσεις.

Η «αντίδραση» των αιφνιδιασμένων ανδρών. Όλα αυτά, στο πλαίσιο μιας κωμωδίας που σηματοδοτεί το πέρασμα του αριστοφανικού έργου από την αρχαία στη μέση κωμωδία (393 ή 391 π.Χ.). Όλα αυτά, επί σκηνής… 2014 μ.Χ.. Όλα τόσο διαφορετικά, όλα τόσο ίδια… Σα χθες… Σα σήμερα!

Ο Αριστοφάνης στο έργο του αυτό, χωρίς να είναι ιδεολογικός καθοδηγητής, θέτει τα ζητήματα της υλικής, αλλά και… ερωτικής κοινοκτημοσύνης (!), καθώς και της γυναικείας χειραφέτησης. Στο στόχαστρό του, το αποτυχημένο μοντέλο της ανδροκρατούμενης πολιτικής.

Η κριτική του, για την πολιτική και τους ταγούς της· τη σήψη και τη διαφθορά της πάλαι ποτέ ένδοξης αθηναϊκής δημοκρατίας, εκεί που θα ‘πρεπε να κυριαρχούν η ισοπολιτεία και η αξιοκρατία. Ταυτόχρονα, η αναπόφευκτη αναγωγή στο «σήμερα» και τις κοινωνικοπολιτικές παραφωνίες θα δώσει τη δυνατότητα στους θεατές να χαρούν ένα έργο με διαχρονικότητα και επικαιρότητα μοναδική.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey