Έχει και κάποια… καλά!*

01/07/2012 - 05:56
Με την οικοδομή να βρίσκεται στο... ναδίρ και τους υποψήφιους αγοραστές κατοικιών να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα μεταχειρισμένα σπίτια, η νέα, ανερχόμενη, τάση στο χώρο της αγοράς ακινήτων είναι οι ανακαινίσεις σπιτιών.
Με την οικοδομή να βρίσκεται στο... ναδίρ και τους υποψήφιους αγοραστές κατοικιών να στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα μεταχειρισμένα σπίτια, η νέα, ανερχόμενη, τάση στο χώρο της αγοράς ακινήτων είναι οι ανακαινίσεις σπιτιών. Η στροφή στις ανακατασκευές και στις ανακαινίσεις, αντίθετα με ό,τι θα πίστευε κανείς στη σημερινή συγκυρία, θα είναι σταδιακή και αργή, απ’ ό,τι τουλάχιστον υποστηρίζουν οι άνθρωποι της αγοράς. Κάτι το οποίο δείχνουν και οι έρευνες αγοράς που πραγματοποιούν οι εταιρείες του χώρου, ενώ, την ίδια στιγμή, ολοένα και περισσότεροι Έλληνες θα στραφούν μελλοντικά και στην αγορά των ιδιοκατασκευών, γνωστή και ως «DIY - Do It Yourself», την οποία μέχρι πρότινος… σνόμπαραν.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη αγορά, η οποία μόλις τα τελευταία πέντε - έξι χρόνια άρχισε να αναπτύσσεται πιο έντονα και στη χώρα μας λόγω της αύξησης του ανταγωνισμού, αντιστοιχεί διεθνώς σε 450 δισ. ευρώ, ενώ στην Ευρώπη «πρωταθλητές» αναδεικνύονται οι Γάλλοι, αφού κάθε Γάλλος υπολογίζεται ότι διαθέτει περί τα 1.500 ευρώ για αγορές στον κλάδο των ιδιοκατασκευών, ενώ ποσοστό κοντά στο 67% του γαλλικού πληθυσμού ασχολείται με το εν λόγω... άθλημα.
Στην Ελλάδα φυσικά τα νούμερα είναι ακόμη πολύ χαμηλά - λόγω και της νοοτροπίας του Έλληνα που θεωρείται καλομαθημένος. Πάντως η οικονομική κρίση θεωρείται ότι θα δώσει ώθηση τόσο στον κλάδο των ανακαινίσεων και ανακατασκευών, όσο και των ιδιοκατασκευών. Ένας από τους βασικούς λόγους, πέραν του οικονομικού, είναι και το γεγονός ότι το κτηριακό απόθεμα σε όλες τις μεγάλες ελληνικές πόλεις είναι πολύ παλιό, άρα προσφέρεται για ανακατασκευές-ανακαινίσεις, ενώ και η ίδια η αγορά της οικοδομής στρέφεται προς την κατεύθυνση αυτή. Αντίστοιχα και η νέα τάση για πιο «πράσινα» σπίτια θα ευνοήσει τη συγκεκριμένη αγορά.

Η αγορά

Πώς διαμορφώνονται αυτήν τη στιγμή οι αγορές των ανακαινίσεων και ανακατασκευών και του DIY-Do It Yourself στην Ελλάδα;
«Με αφορμή την οικονομική κρίση παρατηρείται μία στροφή του Έλληνα καταναλωτή σε αγορά μεταχειρισμένων και όχι καινούργιων κατοικιών, με αποτέλεσμα, πράγματι, την αύξηση των ανακαινίσεων και των ανακατασκευών», επισημαίνει ο κ. Ιωάννης Καραγιάννης, διευθυντής επιχειρηματικής μονάδας της VITEX του ομίλου Γιαννίδη, ο οποίος διαθέτει μεγάλη παράδοση στον κλάδο των χρωμάτων. «Ένας μάλιστα από τους σημαντικότερους λόγους αυτήν τη στιγμή για ανακαινίσεις είναι και η αλλαγή... διάθεσης, όσον αφορά τα υπάρχοντα σπίτια.»
Στην ελληνική αγορά, ο όρος τού Do It Yourself άρχισε να αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, με την είσοδο οργανωμένων αλυσίδων, όπως το Praktiker, στις αρχές της δεκαετίας του ‘90 και στη συνέχεια της γαλλικής Leroy Merlin. «Παρατηρείται μία αυξημένη τάση του Έλληνα καταναλωτή να ψωνίζει από οργανωμένα DIY πολυκαταστήματα, άλλα τα μικρά σημεία πώλησης συνεχίζουν να έχουν αυτήν τη στιγμή το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς. Ειδικά στον κλάδο των χρωμάτων, παρ’ ότι ακόμη στις ανακαινίσεις οι επαγγελματίες ελαιοχρωματιστές εξακολουθούν να κατέχουν σημαντικό μερίδιο, όλο και περισσότεροι ιδιώτες “ερασιτέχνες” εμφανίζονται να δοκιμάζουν να βάψουν μόνοι τους.»

Τα μερίδια

Το ερώτημα βέβαια στη σημερινή συγκυρία είναι κατά πόσο η οικονομική κρίση θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο των συγκεκριμένων αγορών, έναντι του πιο «παραδοσιακού» κλάδου της οικοδομής που έχει υποστεί αυτή την περίοδο καθίζηση.
«Σε μία περίοδο που ο κλάδος της οικοδομής έχει σημειώσει πτώση της τάξεως του 30% σε σχέση με το 2008, η ανακαίνιση θα παίξει μεγάλο ρόλο και θα διαμορφώσει πιθανόν νέο τοπίο στην αγορά, με ταυτόχρονη φυσικά αύξηση του κλάδου των ιδιοκατασκευών. Ειδικά για τον κλάδο των χρωμάτων, το βάψιμο του σπιτιού είναι ένα απλός τρόπος να ανακαινίσει κάποιος το σπίτι του γρήγορα και οικονομικά, απολαμβάνοντας μία αναβάθμιση που συνεισφέρει σημαντικά στο επίπεδο διαβίωσης και τη δημιουργία καλύτερης διάθεσης. Ένα φρεσκοβαμμένο και ευπαρουσίαστο κτήριο, σπίτι ή διαμέρισμα, που πωλείται ή ενοικιάζεται, επιτυγχάνει γρηγορότερη συμφωνία ή και καλύτερους όρους από ένα αντίστοιχων προδιαγραφών, το οποίο όμως δείχνει πεπαλαιωμένο», επισημαίνει ο κ. Καραγιάννης.

«Πράσινες» επιλογές
Όσον αφορά τις νέες τάσεις αυτήν τη στιγμή στον κλάδο της οικοδομής, αυτές συνοψίζονται στη στροφή σε πιο «πράσινες» κατοικίες. «Αυτό έχει να κάνει τόσο ως προς τη χρήση δομικών υλικών που είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον όσο και με τη λειτουργία του κτηρίου αφού τελειώσει η κατασκευή του, με ό,τι έχει σχέση δηλαδή με την κατανάλωση ενέργειας, την ψύξη, τη θέρμανση κ.τ.λ.. Για παράδειγμα, στον κλάδο των χρωμάτων αυτό μεταφράζεται σε οικολογικά προϊόντα, σε προϊόντα τα οποία έχουν ανακλαστικές ιδιότητες, καθώς επίσης και σε χρώματα με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα. Σημειωτέον ότι ο κλάδος των χρωμάτων έχει απολέσει, σε σχέση με το 2008, ένα μερίδιο αγοράς της τάξης του 25% - 35% το τελευταίο διάστημα, λόγω της κρίσης. Το σημαντικότερο είναι να προσπαθήσει κάποιος να κρατήσει το μερίδιο αγοράς του, προσφέροντας ελκυστικά και καινοτόμα προϊόντα, τα οποία αφενός δίνουν διακοσμητικές πρωτοτυπίες και αφετέρου κινούνται στο πλαίσιο της “πράσινης” ανάπτυξης.»

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

* ΑΡΘΡΟ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΚΕΡΔΟΣ

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey