Με υπερήλικα πλοία έως το 2014

01/07/2012 - 05:56
ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ: Ασφαλείς δημοσιογραφικές πληροφορίες που δημοσίευσε το blog «Peiratiko Reportaz», αναφέρουν ότι χθες Παρασκευή κατατέθηκε τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες που έχουν εν ενεργεία συμβάσεις 12ετίας, να μην αντικαταστήσουν τα υπερήλικα πλοία με νεότευκτα.
Ασφαλείς δημοσιογραφικές πληροφορίες που δημοσίευσε το blog «Peiratiko Reportaz», αναφέρουν ότι χθες Παρασκευή κατατέθηκε τροπολογία που δίνει τη δυνατότητα σε εταιρείες που έχουν εν ενεργεία συμβάσεις 12ετίας, να μην αντικαταστήσουν τα υπερήλικα πλοία με νεότευκτα. Από τους μεγάλους κερδισμένους της τροπολογίας αυτής - αν τελικά ψηφιστεί - θα είναι η ΝΕΛ.

Σύμφωνα με το νόμο για τις άγονες γραμμές που είχε ψηφιστεί από την κυβέρνησης της Ν.Δ., κάποιες άγονες γραμμές δόθηκαν με συμβάσεις 12ετούς διάρκειας σε ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Μια από αυτές τις εταιρείες είναι και η ΝΕΛ, η οποία έχει εξασφαλίσει 12ετείς συμβάσεις για άγονες γραμμές με πλοία όπως το «Θεόφιλος».
Το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας επικαλέστηκε τα προβλήματα που δημιουργεί το μνημόνιο για να καταθέσει την τροπολογία αυτή.
Πέρα από τις εταιρείες που έχουν τέτοιες συμβάσεις, κερδισμένο βγαίνει και το Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο στην περίπτωση που αντικατασταθούν τα υπερήλικα πλοία με νεότευκτα θα αναγκαστεί να πληρώνει μεγαλύτερα μισθώματα. Εδώ και αρκετό καιρό, το Ελληνικό Δημόσιο επιδιώκει να μειώσει κατά 20% τις δαπάνες για τις άγονες γραμμές. Ούτε καν διανοείται να πληρώνει μεγαλύτερα μισθώματα.
Μια άλλη διάσταση - εξίσου σημαντική - είναι πως με την τροπολογία αυτή αποφεύγεται η διεύρυνση των υπαρχόντων προβλημάτων στις άγονες γραμμές. Είναι γνωστό ότι τα πλοία στην ελληνική ακτοπλοΐα είναι περιορισμένα. Στην παρούσα οικονομική συγκυρία, καμμία ακτοπλοϊκή εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει σε επενδύσεις, μια και όλες καταγράφουν ζημίες στους ισολογισμούς τους και έχουν μεγάλα βάρη από δάνεια. Παράλληλα, τα έσοδα των εταιρειών μειώνονται ως αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης των κατοίκων και των επισκεπτών της νησιωτικής Ελλάδας. Συνεπώς, αν βγουν εκτός δρομολογίων τα πλοία που σήμερα είναι δρομολογημένα στις άγονες γραμμές, δύσκολα θα αντικατασταθούν. Οι εταιρείες μπορεί να χάσουν τα έσοδα που αναλογούν στα δρομολόγια αυτά, όμως οι νησιώτες θα υποστούν μεγαλύτερη ζημιά, καθώς θα μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκές συνδέσεις. Το πολιτικό κόστος από αυτή την εξέλιξη θα είναι τεράστιο και προφανώς το υπουργείο Οικονομίας επιδιώκει να το αποφύγει.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey