Κραυγή αγωνίας από Κορδώνη, «να κινητοποιηθούμε όλοι» λέει ο Μουτζούρης

Καρκινοβατούν τα λιμάνια Σιγρίου και Μυτιλήνης

25/07/2013 - 13:42

Δύο ιδιαίτερα σημαντικά έργα για το μέλλον της Λέσβου κινδυνεύουν να χαθούν. Πρόκειται για το λιμάνι του Σιγρίου και τα έργα στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Τα χρονικά περιθώρια για ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ, τη δημοπράτησή τους και την υπογραφή των συμβάσεων λιγοστεύουν από μέρα σε μέρα. Αν μέχρι το τέλος του χρόνου δεν υπογραφούν οι συμβάσεις για την κατασκευή τους, θα χαθούν οριστικά.

Δύο ιδιαίτερα σημαντικά έργα για το μέλλον της Λέσβου κινδυνεύουν να χαθούν. Πρόκειται για το λιμάνι του Σιγρίου και τα έργα στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Τα χρονικά περιθώρια για ένταξη των έργων στο ΕΣΠΑ, τη δημοπράτησή τους και την υπογραφή των συμβάσεων λιγοστεύουν από μέρα σε μέρα. Αν μέχρι το τέλος του χρόνου δεν υπογραφούν οι συμβάσεις για την κατασκευή τους, θα χαθούν οριστικά.

Το πόσο κρίσιμη είναι η κατάσταση φαίνεται από τα όσα δήλωσε στο «Ε» ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Λέσβου, Κώστας Κορδώνης: «Δεν μπορώ να διαβεβαιώσω κανέναν ότι δε θα χαθούν τα έργα, διότι το τέρας της γραφειοκρατίας είναι ανίκητο.» Ο ίδιος σημειώνει πως καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει ζητήματα, όπως είναι η νομιμοποίηση των λιμανιών, που θα έπρεπε να είχαν λυθεί πριν από μια 15ετία.

Αναφερόμενος στο στρατηγικής σημασίας για τη δυτική Λέσβο λιμάνι του Σιγρίου, επισημαίνει: «Δίνω έναν απεγνωσμένο αγώνα εδώ και τρία χρόνια για να ολοκληρώσω το φάκελο και επιτέλους να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου. Ένα έργο που θα είχε υλοποιηθεί πολλά χρόνια νωρίτερα αν δε ζητούνταν η τροποποίηση της χερσαίας ζώνης του.»

Τα δύο έργα έχουν κολλήσει στα γρανάζια του Υπουργείου Οικονομικών, οι υπηρεσίες του οποίου ζητούν συνεχώς νέα στοιχεία προκειμένου να δώσουν έγκριση για την υλοποίησή τους, υποστηρίζει ο κ. Κορδώνης, ο οποίος, όπως μας είπε, το προηγούμενο διάστημα είχε ζητήσει τη βοήθεια του προέδρου της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων, Κώστα Μουτζούρη, προκειμένου να δοθούν οι αναγκαίες αδειοδοτήσεις. Ο κ. Μουτζούρης ανταποκρίθηκε στην πρόσκλησή του. Από τις επαφές που είχε με τα στελέχη του Υπουργείου, προέκυψε πως για το λιμάνι του Σιγρίου απαιτείται ένα σχεδιάγραμμα στο οποίο θα φαίνεται ο παλαιός αιγιαλός, ο νέος αιγιαλός και η χερσαία ζώνη του λιμανιού. Το σχεδιάγραμμα αυτό έχει ζητηθεί από το μελετητή του έργου. Μόλις αυτός το ολοκληρώσει, θα παραδοθεί στις υπηρεσίες του Υπουργείου, όπως μας εξήγησε ο κ. Κορδώνης.


Το λιμάνι της Μυτιλήνης

Στα… δύσκολα
Πιο δύσκολη είναι η κατάσταση στην περίπτωση των έργων που έχουν σχεδιαστεί να γίνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης. Το λιμάνι της Μυτιλήνης έχει μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχει καταρτιστεί το 1995 και λήγει το 2015. Ωστόσο, υπηρεσιακός παράγοντας του Υπουργείου Οικονομίας ζητάει να γίνει νέα μελέτη. Αν επιμείνει στη θέση αυτή, τότε το έργο θα χαθεί, διότι στους πέντε μήνες που μένουν έως το τέλος του χρόνου και αποτελούν την προθεσμία για την υπογραφή των συμβάσεων, δεν μπορεί να γίνει νέα μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Επί του παρόντος το θέμα έχει παγώσει επειδή ο συγκεκριμένος υπάλληλος κάνει χρήση της καλοκαιρινής του άδειας.

Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών αναφέρουν ότι υπάρχουν ελλείψεις στους φακέλους που στάλθηκαν και ότι δεν τους έχουν σταλεί στοιχεία που έχουν ζητηθεί.

Σε επικοινωνία που είχαμε με τον κ. Μουτζούρη, υπογράμμισε τη μεγάλη σημασία που έχουν τα δύο έργα για τη Λέσβο και τόνισε: «Απαιτείται να δραστηριοποιηθούν όλοι φορείς, τόσο στη Λέσβο όσο και στην Αθήνα, για να συμπληρωθούν οι φάκελοι που βρίσκονται στο Υπουργείο Οικονομικών και να ενταχθούν τα δύο έργα στο ΕΣΠΑ. Αν δεν το κάνουμε, θα έχουμε ευθύνες.»

Τα έργα που θα γίνουν στο λιμάνι της Μυτιλήνης, έχουν συνολικό προϋπολογισμό 7,8 εκατ. ευρώ, ενώ τα έργα στο λιμάνι του Σιγρίου έχουν προϋπολογισμό 13,7 εκατομμύρια.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey