Καλώς τα μουρέλια

Το πιο ευφάνταστο concept διαφήμισης του γλωσσικού ιδιώματος της Λέσβου [Vid]

10/05/2024 - 09:00 Ενημερώθηκε 11/05/2024 - 10:38

Ήταν εμπνευστές του πιο ευφάνταστου και δημιουργικού τρόπου διαφήμισης της Λέσβου όχι μόνο στην χώρα αλλά και σε όλο τον κόσμο. Είναι εκείνοι που έντυσαν την ντοπιολαλιά και την έκαναν να κυκλοφορήσει θυμίζοντας και μεταλαμπαδεύοντας το γλωσσικό ιδίωμα που συνδέεται άρρηκτα με την μοναδικότητα του τόπου αυτού.

Ο πρόλογος αυτός είναι απαραίτητος για να παρουσιάσουμε δύο νέα παιδιά, δύο επαγγελματίες γραφίστες, με καταγωγή από την πολύπαθη Βρίσα, που δεν ξεχνούν τις ρίζες τους. Πρόκειται για τους Παναγιώτη Λαμπρίδη και Χριστίνα Παρασκευοπούλου που μέσα από το project τους «Καλώς τα Μουρέλια» δημιουργούν μπλούζες, κούπες, νεσεσέρ και τσάντες που φέρουν επάνω τους φράσεις της Λέσβου.

«Η ιδέα ξεκίνησε τον Φλεβάρη του 2023 όταν ο Παναγιώτης Λαμπρίδης δημιούργησε σε μπλούζα το Μυτιληνιό λεξικό, που όταν την είδαν οι φίλοι μας τους άρεσε σαν ιδέα και μας παρότρυναν να το πάμε ένα βήμα παρακάτω. Αυτό ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσουμε (…) «Το καλώς τα μουρέλια» ήταν το πρώτο πράγμα που ακούμε όταν ερχόμαστε στο νησί και έτσι αποφασίσαμε αυτό να είναι το όνομά μας. Γενικότερα είναι όλες οι εκφράσεις που κάτι μας θυμίζουν από τον τόπο μας» αναφέρει στη συνέντευξή της στο «Ε» η Χριστίνα Παρασκευοπούλου.

«Ακούγαμε διάφορους ιδιωματισμούς που μας έκαναν εντύπωση, το ψάξαμε περισσότερο, πήραμε βιβλία, «μπήκαμε» μέσα στην γλώσσα. Το «σάλια μπάλια», το «νταβούλ’» , το «αδιαφόρετος» είναι μερικές από τις αγαπημένες μας φράσεις (..) Κάνουν πολύ εντύπωση οι εκφράσεις μας σε όλη την Ελλάδα και γι’ αυτό δεχόμαστε παραγγελίες όχι μόνο από Μυτιληνιούς (..) Μας αρέσει το νησί, μας αρέσουν οι άνθρωποι και θέλαμε και εμείς μέσα από αυτή τη προσπάθεια να προσφέρουμε κάτι στον τόπο μας » τόνισε ο Παναγιώτης Λαμπρίδης προσθέτοντας ότι αρκετοί από τους Συλλόγους της Λέσβου μετά από αυτό το εγχείρημα επιδίωξαν να συνεργαστούν μαζί τους, όπως για παράδειγμα οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι Πολιχνίτου, Βρίσας, Άντισσα, Βατούσα κά.

Το καλοκαίρι του 2023 το κόνσεπτ αυτό είχε ήδη αγαπηθεί και το φθινόπωρο έγινε μία αναδιοργάνωση καθώς προέκυψε η ανάγκη για φυσικό κατάστημα το οποίο βρίσκεται πλέον στην Πατριάρχου Ιωακείμ 50 στον Ταύρο στην Αθήνα, ενώ δημιουργήθηκε και το eshop https://kalostamourelia.gr/ όπου μπορεί κάποιος να δει και να παραγγείλει αυτό που θέλει από την συλλογή.

Την περίοδο αυτή διερευνούν για χώρο στη Μυτιλήνη προκειμένου να δημιουργηθεί φυσικό κατάστημα και στο νησί που υπήρξε η πηγή έμπνευσης.

Το «καμπαντίσκα» είναι η λέξη που θα «λανσάρουν» για το καλοκαίρι του 2024 ενώ δρομολογούν και δημιουργίες βασισμένες σε τοπικά εδέσματα της Λέσβου, αναδεικνύοντας παράλληλα και τον γαστρονομικό πλούτο του νησιού, που θα φέρουν τον τίτλο «Μυτιληνιό μενού» γιατί όπως επισημαίνουν οι γεύσεις την Λέσβου περιλαμβάνονται στους λόγους εκείνους που την επισκέπτονται.

52design studio

Πέρα από «Καλώς τα μουρέλια» που αποτελεί από μόνο του μία κατηγορία οι Παναγιώτης Λαμπρίδης και Χριστίνα Παρασκευοπούλου διατηρούν το δημιουργικό γραφείο FiftyTwo Design Studio (https://studio52.eeamarket.gr/) που έχει παρουσία στο χώρο του design πάνω από 25 χρόνια και αναλαμβάνει να διεκπεραιώσει γραφιστικές υπηρεσίες όλων των ειδών, ενώ τα τελευταία χρόνια το γραφείο ειδικεύεται στην δημιουργία εξώφυλλων βιβλίων συνεργαζόμενο με το εξωτερικό.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey