Δηκτικά

21/04/2017 - 11:51 Ενημερώθηκε 21/04/2017 - 11:54

Τα τρελά της ΥΠΑ

Αυτήν την εβδομάδα 35 στελέχη της πυροσβεστικής υπηρεσίας Μυτιλήνης αποσπάσθηκαν στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης για να εξυπηρετούν τις ανάγκες λειτουργίας του. Στο ίδιο αεροδρόμιο υπάρχουν έξι υπάλληλοι της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας με την ειδικότητα του οδηγού πυροσβέστη. Είναι αυτοί που εξυπηρετούσαν τις ανάγκες πυρασφάλειας του αεροδρομίου ως σήμερα και κατά συνέπεια γνωρίζουν πολύ καλά το χειρισμό του υφιστάμενου εξοπλισμού. Επίσης, έχουν λάβει και την αναγκαία εκπαίδευση.

Χθες μάθαμε ότι κυκλοφόρησε έγγραφο της ΥΠΑ που καλεί όσους οδηγούς - πυροσβέστες έμειναν χωρίς αντικείμενο εργασίας στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας να επιλέξουν σε ποιο αεροδρόμιο θέλουν να μετατεθούν. Η μετάθεσή τους θα γίνει προαιρετικά. Αυτό σημαίνει ότι οι έξι οδηγοί - πυροσβέστες της Μυτιλήνης θα πρέπει να επιλέξουν (εφόσον το επιθυμούν) να συνεχίσουν την εργασία τους στην Αλεξανδρούπολη, την Αστυπάλαια, την Κοζάνη, την Κάρπαθο, την Καστοριά, τη Νάξο, τη Σητεία, την Πάρο, την Κάσο, τη Λέρο κ.λπ. Αντίστοιχες προσπάθειες θα γίνουν και με άλλες κατηγορίες εργαζομένων της ΥΠΑ τις επόμενες ημέρες.

Οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι, εξειδικευμένοι και έμπειροι στο αντικείμενο εργασίας τους, θα μπορούσαν να συνεχίσουν να εργάζονται στο αεροδρόμιο Μυτιλήνης κι η «Fraport» να καλύπτει τη μισθοδοσία τους μέχρι τη συνταξιοδότησή τους. Θα μπορούσε, επίσης, για τις υπηρεσίες αυτών των εργαζομένων μεταξύ της «Fraport» και της ΥΠΑ να συναφθεί μια σύμβαση. Έτσι το πρόβλημα που δημιουργείται στη στελέχωση της πυροσβεστικής υπηρεσίας θα ήταν αισθητά μικρότερο.

Μας εντυπωσιάζει πόσο δύσκολο είναι οι διοικούντες την ΥΠΑ να κάνουν τα αυτονόητα.

Ν.Μ.

 

Ανακύκλωση της ασφάλτου

Πολλοί δρόμοι στη Μυτιλήνη βρίσκονται σε άσχημη κατάσταση. Αλλού η άσφαλτος έχει φύγει, αλλού έχει κάνει σαμαράκια, αλλού έχουν γίνει βαθουλώματα κ.λπ. Στα παραπάνω προσθέστε τις λακκούβες από κακοτεχνίες και εκσκαφές που έχουν γίνει. Χαρακτηριστική περίπτωση είναι η οδός Ζωοδόχου Πηγής στη συνοικία Λαγκάδα ως την έξοδο της πόλης προς Παγανή.

Η κατάσταση θα μπορούσε να βελτιωθεί αν προγραμματισθεί να γίνει αφαίρεση του παλαιού ασφαλτοτάπητα, υπάρχουν κατάλληλα μηχανήματα γι’ αυτήν τη δουλειά. Αμέσως μετά ο ασφαλτοτάπητας αυτός μπορεί να ανακυκλωθεί και να τοποθετηθεί εκ νέου στους ίδιους δρόμους. Έτσι και η αποκατάσταση του οδοστρώματος θα γίνει και πιστεύουμε πως το κόστος του έργου θα είναι χαμηλότερο από ό,τι αν γινόταν επίστρωση νέου ασφαλτοτάπητα, όπως συμβαίνει συνήθως.

Ν.Μ.

 

Η εμμονή στα μεγάλα πλοία

Η εμμονή των ακτοπλοϊκών εταιρειών να δρομολογούν μεγάλα πλοία στις γραμμές του βορείου Αιγαίου αρχικά ξεκίνησε στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη. Τώρα έχει επεκταθεί και στη γραμμή Ικαρίας - Σάμου. Το σκεπτικό των εταιρειών είναι πως η μεγάλη μεταφορική ικανότητα καλύπτει τις υπάρχουσες ανάγκες, ακόμη κι αν πραγματοποιούνται λιγότερα δρομολόγια. Το περίεργο είναι πως το μήκος των πλοίων αυξάνεται, παρότι η επιβατική κίνηση από το 2010 και μετά παρουσιάζει μεγάλη κάμψη.

Έχουμε την άποψη πως οι ακτοπλοϊκές εταιρείες πιθανότατα θα πρέπει να επανεξετάσουν τις επιλογές τους. Κι ίσως τότε να διαπιστώνουν ότι πλοία των 170 ως 180 μέτρων μπορούν να εξυπηρετήσουν καλύτερα τις γραμμές του βορείου Αιγαίου. Άλλωστε και τα λιμάνια των νησιών, πλην εξαιρέσεων, δεν προσφέρουν τις καλύτερες συνθήκες για τα σχεδόν 200 μέτρα «Αριάδνη», «Νήσος Ρόδος» και «Νήσος Σάμος».

Ν.Μ.

 

Αυξάνονται οι τιμές

Τα ελληνικά ξενοδοχεία ανεβάζουν τις τιμές τους καθώς βλέπουν να αυξάνεται η ζήτηση για τα δωμάτιά τους τόσο από τον ελλαδικό χώρο όσο και από το εξωτερικό. Τον Απρίλιο του 2016, η μέση τιμή δωματίου ήταν 90 ευρώ και τον Απρίλιο του 2017 διαμορφώθηκε στα 91 ευρώ. Στη γειτονική Ιταλία, οι αντίστοιχες τιμές ήταν 122 και 118 ευρώ και στην Ισπανία 111 και 119 ευρώ. Δηλαδή οι Έλληνες ξενοδόχοι συνεχίζουν να πουλάνε φθηνά τις υπηρεσίες τους σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές τους στον ευρωπαϊκό νότο.

Αυτό σημαίνει πως έχουμε να κάνουμε πολλά βήματα ακόμα μέχρι να μπορούμε να πούμε πως η χώρα έχει φθάσει σε ικανοποιητικό επίπεδο τουριστικής ανάπτυξης.

Ν.Μ.

 

Ας το δουν ως πρόβα… «απλής αναλογικής»!

Έχει ενδιαφέρον η αντίδραση της Συντονιστικής Επιτροπής που αναδείχθηκε από τη συνέλευση των πολιτών της Μεγάλης Τετάρτης με αίτημα τη διάσπαση του δήμου, μετά τη χθεσινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου για τις επικείμενες αλλαγές του «Καλλικράτη». Γιατί μπορεί η συνέλευση που έγινε στην Καλλονή να άσκησε δριμεία κριτική για το γεγονός της (προκλητικής) απουσίας των θεσμικών παραγόντων και κυρίως για τη (μη) πρωτοβουλία τους τόσο καιρό να σηκώσουν το «χωροταξικό» και να ζητήθηκε η συμμετοχή τους στην «κινητοποίηση», ωστόσο δεν ξέρουμε το κατά πόσο αρέσει στα μέλη της Συντονιστικής η ξαφνική εμπλοκή της δημοτικής αρχής.

Σε κάθε περίπτωση, επειδή διαφαίνονται οι καραμπινάτες διαφωνίες, οι τακτικισμοί αλλά και οι τοπικισμοί ως προς τη διαμόρφωση μιας κοινής πρότασης που θα πάει στον Σκουρλέτη, καλό είναι -με αφορμή το δημοτικό συμβούλιο που θα γινόταν χθες και θα κατέληγε λογικά σε μια απόφαση- να γίνει μια τελική συνεννόηση για να πορευτεί η Λέσβος ως μια «γροθιά» γύρω από το χωροταξικό. Η συμφωνία όλων των εμπλεκομένων πλευρών εξάλλου θα αποτελέσει και μια καλή… πρόβα ενόψει «απλής αναλογικής», η οποία απ’ ό,τι φαίνεται θα αναγκάσει τις διαφορετικές απόψεις να καταλήγουν σε ελάχιστους κοινούς τόπους και συναινέσεις…

Μ.ΟΡΦ

 

Σπάσιμο εσείς, περιοδείες εγώ!

Από τη στιγμή που «άνοιξε» το «χωροταξικό», βάσει του «παράθυρου» που άφησε ο ίδιος ο υπουργός Εσωτερικών ΠάνοςΣκουρλέτης, έχουν ξεκινήσει και οι… περιοδείες του δημάρχου Λέσβου ΣπύρουΓαληνού στην «περιφέρεια» του δήμου! Συγκεκριμένα, δόθηκε δημοσιότητα με αφορμή την κατ’ ιδίαν επίσκεψη και αυτοψία του δημάρχου σε μια σειρά από μικρά και μεγαλύτερα έργα στο Μεσότοπο, στο Ταβάρι στην Ερεσό ως και το Μανταμάδο και το Μόλυβο τώρα και την Πέτρα!

Είναι τυχαία άραγε η επιλογή αυτή του δημάρχου να δίνει έμφαση στην «περιφέρεια» την περίοδο που του καταλογίζεται ότι δεν παίρνει θέση υπέρ της διάσπασης του δήμου; Μπορεί να είναι, μπορεί και να μην είναι. Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι εμφανής η διάθεση της δημοτικής αρχής να προβάλλει πλέον και την παραμικρή της παρέμβαση. Και αυτή η διάθεση δεν είναι σίγουρα καθόλου τυχαία…

Μ.ΟΡΦ

 

Θα πάει μακριά η βαλίτσα

Πριν από ένα δίμηνο, περίπου, ρωτήσαμε ναυτιλιακό παράγοντα γιατί καθυστερεί τόσο πολύ η πώληση του 40,44% των μετοχών της «Hellenic Seaways» που κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς. Εκείνος μας απάντησε να μην περιμένουμε να τελειώσει τόσο γρήγορα αυτή η υπόθεση κι άφησε να εννοηθεί πως, εκτός από τις οικονομικές πτυχές, σε τέτοια ζητήματα υπάρχουν και πολιτικές πτυχές. Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την εκτίμησή του. Θυμηθήκαμε αυτήν τη συζήτηση μετά τη χθεσινή αναβολή της έκτακτης γενικής συνέλευσης της «Hellenic Seaways».

Όλα δείχνουν πως έχουμε να δούμε πολλά επεισόδια στο συγκεκριμένο σίριαλ.

Ν.Μ.

 

Δήμαρχος για ένα τέταρτο!

Τη μαύρη επέτειο της κήρυξης της δικτατορίας θυμίζει σήμερα το «Ε», με αφορμή το πλούσιο αφιέρωμα που ετοίμασαν οι «Φίλοι Ιστορικής Μνήμης και Πολιτιστικής Δημιουργίας» για τη Λέσβο. Για γραφειοκρατικούς λόγους έπρεπε κάποιος να υπογράφει ως δήμαρχος (μέχρι να διορίσουν χουντικούς στους ΟΤΑ), γι’ αυτό καλούνται οι εκλεγμένοι με σειρά ψήφων στο γραφείο δημάρχου, όπου γνωστοί ασφαλίτες της εποχής τούς δίνουν να υπογράψουν συγχαρητήριο τηλεγράφημα στην «Εθνοσωτήριον Επαναστατικήν Κυβέρνησιν» ως προϋπόθεση για να αναλάβουν δήμαρχοι. Οι προσκαλούμενοι δεν υπογράφουν και άμεσα κλείνονται στο στρατόπεδο της Ακαδημίας.

Φτάνει και η σειρά του Γιώργου του Σκαμπαβία, κουρέα και χιουμορίστα, ο οποίος έδειξε σα να έχει διάθεση συνεργασίας. Αφού κάθισε στο γραφείο δημάρχου, τους είπε: «Περιμένετε, βρε παιδιά, να σας κεράσω ένα καφέ, δήμαρχος είμαι…». Διάβασε τη δήλωση υποταγής στο νέο καθεστώς και τους είπε: «Άντε, ρε παιδιά, πάρτε με κι εμένα. Τουλάχιστον έγινα και για ένα τέταρτο δήμαρχος Μυτιλήνης!»

Αν.Παζ.

 

«Από τότε φαινόταν…»

Δεν τα κατάφερε να έρθει στην εκδήλωση παρουσίασης βιβλίου του Ξενοφώντα Μαυραγάνη ο συγχωριανός του και υπεύθυνος Πολιτισμού της Περιφέρειας Γιάννης Τσαμπάνης, όμως ο χαιρετισμός του προκάλεσε αίσθηση στο ακροατήριο του «Διαύλου»: «Τον Ξενάκη τον γνώρισα μικρό παιδάκι… του αγόραζα παιχνιδάκια, αυτοκινητάκια, πιστολάκια, τέτοια… Από τότε φαινόταν ότι θα γίνει συγγραφέας και ΣΥΡΙΖΑ…».

Ο κ. Μαυραγάνης πάντως δεν άφησε αναπάντητη την εν λόγω παρέμβαση και ξεκαθάρισε στο τέλος της βραδιάς ότι «το να είναι κανείς Αριστερός δεν σημαίνει ότι είναι ΣΥΡΙΖΑ»…

Αν.Παζ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey