Τα Δηκτικά

01/07/2012 - 05:56

Χωρίς λόγια…


Αποκολλήθηκε και αναχώρησε

Τέλος καλό όλα καλά για το φορτηγό πλοίο σημαίας Μάλτας που είχε προσαράξει την περασμένη εβδομάδα σε ξέρα στα Τοκμάκια. Από την Παρασκευή το πρωί ξεκίνησε η επιχείρηση αποκόλλησής του, που ολοκληρώθηκε αργά το βράδυ του Σαββάτου με επιτυχία. Τελικά, το πρωί της Κυριακής το πλοίο, αφού ελέγχθηκε από ειδικούς και διαπιστώθηκε ότι τα μικρά ρήγματα που έφερε δε δημιουργούσαν τον παραμικρό κίνδυνο, αναχώρησε κανονικά για τον προορισμό του που είναι η Βηρυτός. Όπως σχολίασε χαρακτηριστικά εκπρόσωπος της εταιρείας «Ιατρίδης Shipping», που πρακτόρευσε το πλοίο στο νησί, πρώτη φορά μέσα σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα - μόλις πέντε ημερών - ολοκληρώθηκε η διαδικασία αποκόλλησης, ενώ σε άλλες περιπτώσεις κάτι τέτοιο μπορεί να χρειαστεί τουλάχιστον 15 ημέρες.
Πελ.Γ.

Η «καρδιά της καρδιάς» του Αρβανίτη

Στο τελευταίο τεύχος της εφημερίδας «Agrenda» είδαμε μια σύντομη αναφορά για το νέο προϊόν της ποτοποιίας «Ισιδώρου Αρβανίτη», το «Άδολο». Πρόκειται για την καρδιά της καρδιάς της απόσταξης. Είναι ούζο τρίτης απόσταξης που υπόκειται σ’ αυτή την επεξεργασία για 13 ώρες, μέσα σε σφυρηλατημένο στο χέρι χάλκινο άμβυκα του 1911.
Καλόπιοτο.
Ν.Μ.

Άγριο τσεκούρωμα

Μελετητές μάς έλεγαν τις προηγούμενες ημέρες ότι στις τελευταίες λίστες πληρωμής βιοκαλλιεργητών που έχουν βγει στη δημοσιότητα έχει πέσει άγριο τσεκούρωμα. Το γνωρίζει αυτό ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Αγροτικής Ανάπτυξης; Ο οποίος, αν και έχει δείξει τις καλές του προθέσεις, φαίνεται ότι κάποιοι του σκάβουν το λάκκο; Γιατί παραγωγοί που θα μπορούσαν να πληρωθούν, γίνεται προσπάθεια να κοπούν πάση θυσία; Έτσι λένε πληροφορίες που φθάνουν στα αυτιά μας και θέλουμε να πιστεύουμε και στα αυτιά του διευθυντή.
Ν.Μ.

Υπάλληλοι «στα αζήτητα»

Οι υπάλληλοι του πρώην Τοπικού Κέντρου Αγροτικής Ανάπτυξης (ΤΟΚΑΑ) έχουν πάει «στα αζήτητα». Συγκεκριμένα, έχουν πάει σε υπηρεσία που δεν τους χρειάζεται. Την ίδια στιγμή, η Διεύθυνση Αγροτικής Ανάπτυξης της νομαρχίας έχει μεγάλο έλλειμμα προσωπικού. Ας αποσπαστούν εκεί οι συγκεκριμένοι υπάλληλοι, για να επιταχυνθεί ο χρόνος διεκπεραίωσης των αιτήσεων της βιολογικής γεωργίας και των άλλων εργασιών της υπηρεσίας.
Ν.Μ.
Καθαρές κουβέντες
Το πρωτοσέλιδό δημοσίευμά μας της Παρασκευής, μαζί με το σχετικό ρεπορτάζ για τα προβλήματα στελέχωσης των Οικονομικών Υπηρεσιών στη Λέσβο, κίνησε το ενδιαφέρον πολλών και προκάλεσε ποικίλα σχόλια. Οι περισσότεροι που επικοινώνησαν μαζί μας, ήθελαν να μας συγχαρούν, αφού αναδείξαμε το υπαρκτό πρόβλημα των υποστελεχωμένων υπηρεσιών, που απειλούνται με περαιτέρω αποψίλωση από επικείμενες πολλές συνταξιοδοτήσεις. Γράφαμε, μάλιστα, ότι αποτελεί ουτοπία το αρμόδιο υπουργείο να αδιαφορεί στην πράξη για τις εμφανείς ελλείψεις σε προσωπικό και την ίδια στιγμή να απαιτεί πλήρη ανταπόκριση στο κυνήγι της φοροδιαφυγής και στην είσπραξη των δημοσίων εσόδων.
Υπήρξαν, όμως, και λίγοι, ως επί το πλείστον στελέχη της ΔΟΥ Μυτιλήνης, που προφανώς είτε δε διάβασαν το δημοσίευμα αλλά το πληροφορήθηκαν από τρίτους είτε δεν το διάβασαν προσεκτικά, και θεώρησαν εαυτούς και τους συναδέλφους τους θιγόμενους, διότι όπως έλεγαν χαρακτηριστικά δεν τονίζεται ότι «το υπάρχον προσωπικό δεν έχει ευθύνη, αλλά αντίθετα κατά κανόνα καταβάλλει μεγάλες προσπάθειες για να ανταποκριθεί, παρά τις ελλείψεις». Κάτω από άλλες συνθήκες δε θα αιτιολογούσαμε το προφανές, επειδή όμως η κοινωνία μας είναι μικρή, και όσοι επικοινώνησαν μαζί μας είναι εμφανώς καλοπροαίρετοι, τους απαντούμε:
Φίλοι, αυτό ακριβώς γράφαμε και εμείς, και γι’ αυτό η συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων σας μας επιδοκίμασε, αντιλαμβανόμενη ότι τέτοια δημοσιεύματα θέτουν την Πολιτεία προ των ευθυνών της και λειτουργούν ευεργετικά για το καλώς νοούμενο τοπικό, αλλά και δημόσιο συμφέρον. Διαβάστε λοιπόν (ή ξαναδιαβάστε) με προσοχή το δημοσίευμά μας και θα πεισθείτε για τους σκοπούς του. Όσο για την γκρίνια, αφήστε την για τους ελάχιστους που προφανώς «έχουν τη μύγα»!
«Ε»



Ράμπα σε λεωφορεία     


Μια σημαντική παρέμβαση που θα δώσει διέξοδο στις μετακινήσεις ατόμων με ειδικές ανάγκες, έκανε το Αστικό ΚΤΕΛ Μυτιλήνης, που πρόσφατα εγκατέστησε ράμπα για τα άτομα με ειδικές ανάγκες σε δυο από τα λεωφορεία του στόλου.
Ήδη στις διαδρομές τους ένα μίνι μπας που κινείται σε δρομολόγια δημοτικών συγκοινωνιών και ένα μεγάλο λεωφορείο που εκτελεί αστικά δρομολόγια έχουν τις ειδικές μπάρες που βοηθούν άτομα με αναπηρικά καροτσάκια να επιβιβαστούν στο λεωφορείο. Η πρωτοβουλία των αστικών ΚΤΕΛ είχε ως στόχο, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, να «άρει τον αποκλεισμό των ΑμΕΑ από τις δημόσιες συγκοινωνίες».
Πελ.Γ.

Άλλαξαν μυαλά

Πριν δυο χρόνια, όταν γνωστές παραλίες της Λέσβου «έχαναν» η μια μετά την άλλη τη «γαλάζια σημαία», οι δήμαρχοι απαξίωναν το θεσμό και δήλωναν ότι δεν μπορούν με τους πόρους και τα μέσα που διαθέτουν ν’ αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του. Τώρα φαίνεται ότι αυτή η αντίληψη έχει αλλάξει, γι’ αυτό και υπήρξε έγκαιρη προετοιμασία και συστηματική δουλειά ώστε η Λέσβος, όχι απλά να πάρει πίσω τις χαμένες «σημαίες», αλλά να πάρει κι ακόμη περισσότερες!
Πελ.Γ.

Τα φανάρια

Μια βλάβη στους φωτεινούς σηματοδότες στον κόμβο του Μακρύ Γιαλού (στο ύψος της μαρίνας) έδειξε πόσο σημαντική είναι η λειτουργία φαναριών στο συγκεκριμένο σημείο. Παρότι ήταν Σάββατο, χωρίς ιδιαίτερα αυξημένη κίνηση, ήταν δύσκολο για τους οδηγούς που έβγαιναν από Χρυσομαλλούσα να διασχίσουν το δρόμο με δυο ρεύματα κυκλοφορίας χωρίς φανάρια, αφού οι άλλοι οδηγοί που κινούνταν στο δρόμο του Μακρύ Γιαλού δεν παραχωρούσαν προτεραιότητα και έτσι δημιουργούνταν ουρές. Ευτυχώς η βλάβη επισκευάστηκε άμεσα και δε χρειάστηκε να «ζήσουν» οι οδηγοί την ίδια εμπειρία και τη Δευτέρα.
Πελ.Γ.

Θαύμα, θαύμα!

Ο κ. Καρχιμάκης δηλώνει ότι το πρόγραμμα της δακοκτονίας θα υλοποιηθεί κανονικά, παρά το πετσόκομμα του προσωπικού και των εντομοκτόνων που θα χρησιμοποιηθούν. Πιθανότατα αντέγραψε τη μέθοδο που χρησιμοποίησε ο Χριστός όταν σε ένα από τα θαύματά του τάισε με δυο κολιούς ένα ολόκληρο χωριό.
Ν.Μ.

… και ΝΕΛ Cargo


Θα μας τρελάνει η διοίκηση της ΝΕΛ. Εκεί που η εταιρεία με το ζόρι κυκλοφορούσε στο Αιγαίο, τώρα κάνει και ξεχωριστό κλάδο, τη NEL Cargo. Στη φωτό βλέπουμε ένα από τα πλοία τύπου Ro-Ro, που θα ξεκινήσει σύντομα δρομολόγια, στο λιμάνι του Περάματος στον Πειραιά. Δεν ξέρουμε πού θα οδηγήσουν όλες αυτές οι προσπάθειες, αλλά τουλάχιστον κάτι κινείται.
Ν.Μ.

Κράτος μπαταχτσής…

Δεν είναι μόνο ο ΕΟΤ και οι οφειλές του σε ΔΕΥΑΜ και ΔΕΗ για τη μαρίνα Μυτιλήνης, που δικαιολογούν, έτι παραπάνω απ’ ό,τι γνωρίζουμε, τον τίτλο του κράτους-μπαταχτσή. Μια ακόμη πιο χαρακτηριστική περίπτωση αποτελούν οι αποζημιώσεις για τις επιτάξεις που έγιναν στο δρόμο - «γιοφύρι της Άρτας» εξ αιτίας των καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις - από Λάρσο έως Καλλονή.
Σε συνέχεια σχετικού ρεπορτάζ μας, ο δικηγόρος Απόστολος Κομνηνάκας, που εκπροσωπεί σημαντικό αριθμό ιδιοκτητών στην περιοχή απ’ τον κόμβο της Αχλαδερής έως τα Μέσα, στις οποίες για τις ανάγκες του έργου έγινε επίταξη, μας ανέφερε: «Απ’ τις 15 Δεκεμβρίου έως σήμερα οι ιδιοκτήτες που έδωσαν γη περιμένουν εις μάτην απ’ ό,τι φαίνεται τις αποζημιώσεις. Αναμονή, από μέρα σε μέρα και από βδομάδα σε βδομάδα, δίχως κανείς να έχει πάρει έστω κι ένα ευρώ.»
Α, είναι πολύ πιθανό, στη συνεχιζόμενη κρατική κοροϊδία, να υπάρξει δικαιολογημένη αντίδραση απ’ τους παρόδιους, με απρόβλεπτες εννοείται συνέπειες για την εξέλιξη του έργου.

… και αργοκίνητο
Και μια και αναφέραμε τη μαρίνα Μυτιλήνης, χρειάζεται να σημειώσουμε πως σήμερα μπήκε και τυπικά ο Ιούνης, δίχως να έχει ξεκινήσει καμμία διαδικασία για να ανοίξει ο τουριστικός λιμένας της λεσβιακής πρωτεύουσας.
Να θεωρήσουμε πως οι συσκέψεις με το γενικό γραμματέα του ΕΟΤ, Γιώργο Πουσσαίο, ή τα όσα είχαν εξαγγελθεί σε σχέση με πρωτοβουλίες του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για να λειτουργήσει η μαρίνα, δεν είχαν κανένα αποτέλεσμα;
Εν τέλει, μόνο ό,τι εντάσσεται στις στενές και αποκλειστικές αρμοδιότητες του Νίκου Σηφουνάκη μπορεί να επιταχυνθεί; Σε όλα τα άλλα ο τόπος και οι προσπάθειές του θα βρίσκουν τοίχο-πόρτα;
ΜΑΡ.ΠΛ.

Ξανά στο 42%;
Σοβαρές πιθανότητες να μην ισχύσει το παλιό πλειοψηφικό σύστημα του 50%+1 στις δημοτικές και περιφερειακές αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοεμβρίου, όπως τουλάχιστον προβλέπει ο ψηφισθείς «Καλλικράτης», άφησε ο υπουργός Εσωτερικών, Γιάννης Ραγκούσης, υπό την προϋπόθεση ότι θα συμφωνήσουν όλα τα κόμματα κατά τη διάρκεια διαλόγου που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο στο πλαίσιο του νέου εκλογικού νόμου.
Ο υπουργός, μιλώντας στη Βουλή, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση θα προσέλθει με την πάγια θέση της, όπως αυτή ψηφίστηκε στον «Καλλικράτη», η οποία και ορίζει ποσοστό εκλογής για δημάρχους και περιφερειάρχες το 50% συν μία ψήφο. Ταυτόχρονα, όμως, κατέστησε σαφές σε όλα τα κόμματα ότι θα τους ζητηθεί να βρουν κοινό σημείο συνάντησης, επιδιώκοντας και εξαντλώντας κάθε περιθώριο να υπάρξει ένα κοινό, ενιαίο και πάγιο σύστημα για την εκλογή στην αυτοδιοίκηση α΄ και β΄ βαθμού. Τα πρώτα σενάρια που κυκλοφόρησαν, έκαναν λόγο για εκλογή απ’ την πρώτη Κυριακή όποιου συγκεντρώσει το 42% - όπως ίσχυσε δηλαδή και στις αυτοδιοικητικές εκλογές του 2006 -, με τη διαφορά ότι θα πρέπει ο δεύτερος συνδυασμός να μη συγκεντρώνει ποσοστό πάνω από 34%.
Όλα αυτά, βέβαια, θα οριστικοποιηθούν το επόμενο διάστημα και σίγουρα τον Ιούνιο με τον εκλογικό νόμο, στο πλαίσιο του οποίου και δεν αποκλείεται να αλλάξει το σύστημα εκλογών του «Καλλικράτη» πριν καλά-καλά γίνει νόμος.
ΜΑΡ.ΠΛ.


Δεν πρόλαβε…

Μια ενδιαφέρουσα και συγκινητική ενδεχομένως για τους κατοίκους του Μολύβου πληροφορία μάθαμε μετά την ολοκλήρωση της εκδήλωσης που διοργάνωσε η Κινηματογραφική Ομάδα Μήθυμνας. Το μεσημέρι του Σαββάτου, λίγες ώρες πριν τις προβολές των δύο ντοκυμαντέρ, έφυγε από τη ζωή ο 90χρονος κάτοικος της περιοχής Αθανάσιος Δήμου. Λίγες ώρες μετά το θάνατό του, οι συγχωριανοί του μπόρεσαν να τον δουν και πάλι στο ντοκυμαντέρ του Νίκου Σταμπουλόπουλου «Ψαράδες και Ψαρέματα: Επιστροφή στο Μόλυβο», όπου εμφανιζόταν. Δεν πρόλαβε να δει ο ίδιος τον εαυτό του, αφού το ντοκυμαντέρ προβλήθηκε για πρώτη φορά πανελλαδικώς, αλλά η εκδήλωση αυτή αποτέλεσε κατά κάποιο τρόπο, χωρίς να το θέλει, ένα αποχαιρετιστήριο δώρο.
Β.Χρ.

Άλλη ακτή…
Σημαντικές αλλαγές έχει υποστεί η περιοχή της Εφταλούς μετά από τις χειμωνιάτικες βροχές και την κακοκαιρία. Σε διάφορα σημεία, μάλιστα, κατά μήκος του δρόμου που οδηγεί στα λουτρά, γίνονται ακόμη έργα αποκατάστασης του κρασπέδου. Πέρα από αυτό, όμως, τα κύματα έχουν συμβάλει στο να αλλάξει ριζικά «πρόσωπο» η παραλία αμέσως μετά τα λουτρά, όπου βρίσκεται το εστιατόριο «Χρυσή Ακτή» και όπου η ίδια η ακτή έχει εξαφανιστεί από τους νοτιάδες. Ειδικά για όποιον έχει να βρεθεί στο σημείο από το περασμένο καλοκαίρι, η διαφορά είναι πολύ αισθητή.

… και άλλη κατάσταση
Δεν είναι, όμως, μόνο η αλλαγή στην όψη των ακτών της που έχει υποστεί η περιοχή του Μολύβου. Οι νοτιάδες πέρασαν και έφυγαν, αλλά το καλοκαίρι είναι προ των πυλών και οι ντόπιοι επιχειρηματίες ακόμη δεν έχουν δει σημαντικά δείγματα τουριστών. Όπως μας είπαν μάλιστα ορισμένοι από αυτούς, η διαφορά είναι πολύ μεγάλη σε σχέση με πέρυσι. Κάτι που ήταν εμφανές στον οικισμό του Μολύβου μέσα στο περασμένο Σαββατοκύριακο, τόσο κατά τη μέρα όσο και κατά τη νύχτα, αφού πολύ λίγοι επισκέπτες περιδιάβαιναν τα στενά του.
Β.Χρ.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey