Τα βιβλία παίζει

21/11/2019 - 15:06 Ενημερώθηκε 21/11/2019 - 15:12

Γεράσιμος Μπόγρης

Ριφιφί στο μουσείο. Το χρονικό μιας διάρρηξης

Εκδόσεις Κέδρος

Αθήνα 2019, σελ. 147

 

Πρώτη συγγραφική απόπειρα για τον Γεράσιμο Μπόγρη, που γεννήθηκε το 1983 στην Εύβοια και σπούδασε Χρηματοοικονομικά. Δυο λόγια για την υπόθεση: Η ιστορία τριών νέων μπλέκει με εκείνη μιας ομάδας αρχαιολόγων. Μια αρχαιολογική ανακάλυψη-ορόσημο που ήρθε στο φως από την ομάδα ενός εφόρου αρχαιοτήτων είναι το σημείο συνάντησης των δύο ιστοριών. Οι τρεις νεαροί θα προσπαθήσουν να εκμεταλλευτούν το γεγονός ότι από σύμπτωση έμαθαν για την ανακάλυψη, πριν από την ανακοίνωσή της, και θα απειλήσουν να καταστρέψουν τα σχέδια των αρχαιολόγων. Απρόσμενες εξελίξεις θα ανακινήσουν σενάρια συνωμοσιολογίας και θα προκαλέσουν τους πρωταγωνιστές σε μια αναμέτρηση με τη ματαιοδοξία τους κλονίζοντας το προσωπικό τους αφήγημα. Κάθε φορά που φτυαρίζουν, επιχειρώντας το ριφιφί που σχεδίασαν για το Μουσείο της Θήβας, στοιχεία από το μακρινό παρελθόν ζωντανεύουν ξανά πάνω σε πάγκους κοπής γουρουνοπούλας στο παζάρι της Θήβας, στις πηγές του βοιωτικού εφηβαίου, το όρος του Ελικώνα, μέχρι και σε γήπεδα ερασιτεχνικών ομάδων, όπως εκείνο των Θεσπιών.

Στο οπισθόφυλλο διαβάζουμε: «Το μυθιστόρημα είναι μια περιπέτεια που, μέσα από τη μυθοπλασία και με σατιρικό τρόπο, παρουσιάζει την κενότητα της νεοελληνικής νοοτροπίας καθώς και πολλές από τις “παρεξηγήσεις” της κοινωνικής μας ιστορίας όπως αυτές διατηρήθηκαν μέσα από τα μετεμφυλιακά και μεταπολιτευτικά συμπλέγματα του μικροαστισμού μας».

 

 

 

Διονύσης Χαριτόπουλος

Έρωτες στη μεταπολίτευση 1974-1990

(μυθιστόρημα)

Εκδόσεις Τόπος

Αθήνα 2019, σελ. 144

 

«Ένα πολιτικό βιβλίο σαν ερωτικό ανάγνωσμα» χαρακτηρίζεται το νέο βιβλίο του Διονύση Χαριτόπουλου, ενώ η Κρυσταλία Πατούλη έγραψε μεταξύ άλλων στο «tvxs.gr»: «Ο Χαριτόπουλος, για άλλη μια φορά με κινηματογραφικό ρυθμό και με γραφή που δεν διαχωρίζει την ιστορία και την αλήθεια της από την λογοτεχνική μυθοπλασία, σε αφήνει να μυηθείς σε σκηνές περασμένων δεκαετιών μέσα από το πρίσμα ενός νέου που την έζησε στο πετσί του και δεν την άφησε να περάσει από δίπλα του ανεπηρέαστος. Είναι η μεταπολιτευτική έκρηξη της πολιτικοποιημένης νεολαίας, αλλά και η δόξα της διαφήμισης, η μεταμόρφωση της γυναικείας χειραφέτησης, ακόμα και η «επανάσταση» των σκυλάδικων, είναι οι κώδικες επικοινωνίας της νύχτας και της μέρας από τα μέσα του 1970 έως το 1990 που τα γκόλντεν μπόις, το διαδίκτυο και η μαζική επικοινωνία αλλάζει άρδην όσα γνωρίζαμε, λίγο πριν την έλευση της κρίσης».

Στο βιβλίο διαβάζουμε: «Η Μεταπολίτευση είναι γένους θηλυκού. Είχε ομορφιά, αισιοδοξία, γονιμότητα, ελπίδα. Και η πιο μεγάλη από τις μεγάλες αλλαγές που έφερε ήταν ασφαλώς η γυναικεία χειραφέτηση. Τα κορίτσια βγήκαν από τη σκιά που τις περιόριζαν εκ γενετής και διεκδίκησαν το αυτεξούσιο της ζωής τους. Προέλασαν γενναία στον αντρικό κόσμο κάμπτοντας κάθε αντίσταση».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey