FOLLOW US

Πολιτισμός

Τα βιβλία παίζει

ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

τεύχος 165/2018

εκδόσεις Πατάκη

 

Το περιοδικό «Νέα Παιδεία» κυκλοφόρησε το 1976 με διευθυντή τον Κ. Ν. Παπανικολάου, φιλόλογο, μέλος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, ως συνέχεια της «Παιδείας», που διεύθυνε από το 1946 έως το 1952 ο Ευάγγελος Παπανούτσος. Παράλληλα ιδρύθηκε και η Επιστημονική Ένωση «ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ» με δέκα περίπου ιδρυτικά μέλη, ανάμεσά τους ο Κυριάκος Πλησής, ο Φανούρης Βώρος, ο Γιάννης Μπασλής.

Από τότε η τρίμηνη αυτή έκδοση παιδευτικού προβληματισμού, που έχει στην προμετωπίδα της τα λόγια του Πλάτωνα «Δύσκολον θρέμμα άνθρωπος», δεν έπαψε ούτε στιγμή να αποτελεί τον πολύτιμο σύμμαχο του μαχόμενου εκπαιδευτικού.

Μέχρι σήμερα το περιοδικό είχε τρεις Διευθυντές. Από το 1977 έως το 1995 τον ιδρυτή του Κ. Ν. Παπανικολάου, από το 1995 έως 2007 τον Ηλία Δημακάκο και από τότε μέχρι σήμερα τον Κώστα Αγγελάκο, Καθηγητή, Αντιπρύτανη του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Με την ευκαιρία της συμπλήρωσης 40 χρόνων και 165 τευχών ο Κώστας Αγγελάκος γράφει: «Το περιοδικό Νέα Παιδεία έκλεισε 165 τεύχη εκδοτικής παρουσίας στον χώρο των επιστημονικών περιοδικών. Όλα αυτά τα χρόνια με την επιστημονική αρθρογραφία και τα κριτικά του σχόλια αποτέλεσε ένα από τα πιο έγκυρα περιοδικά στο χώρο της εκπαίδευσης. Σήμερα, ανανεωμένο εκδοτικά με τη συνεργασία των εκδόσεων ΠΑΤΑΚΗ, συνεχίζει με ευθύνη και σοβαρότητα αυτή τη μακρόχρονη παρουσία απευθυνόμενο προς τους επιστήμονες όλων των βαθμίδων και ζητώντας τη συμμετοχή τους στον επιστημονικό διάλογο μέσα από επιστημονικές εργασίες και άρθρα για τα σοβαρά ζητήματα της εκπαίδευσης στην Ελλάδα και τον κόσμο».

Αναλυτικά για τις πολλές δραστηριότητες, τα συνέδρια, τους διαγωνισμούς που διοργανώνει η «Νέα Παιδεία», σημειώνουμε τον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ιστορικού Ντοκιμαντέρ «Προσεγγίζουμε κριτικά το παρελθόν», αλλά και για τα περιεχόμενα των τευχών του περιοδικού στην ιστοσελίδα http://www.neapaideia-glossa.gr/

 

 

 

Όταν ο δάσκαλος μπαίνει σε ρόλο.

50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια με Δάσκαλο σε Ρόλο

Εκδόσεις Μεταίχμιο

Αθήνα 2018, σελ. 464

 

Το βιβλίο πραγματεύεται την τεχνική Δάσκαλος σε Ρόλο που αποτελεί βασική τεχνική της μεθόδου του Εκπαιδευτικού Δράματος (Drama in Education). Περιλαμβάνει σύντομη εισαγωγή στο Εκπαιδευτικό Δράμα, παρουσιάζει το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται η τεχνική και προτείνει τις βασικές κατευθύνσεις για τη χρήση της. Συγκεκριμένα, αναλύει συστηματικά τη διαδικασία µε την οποία ο δάσκαλος επιλέγει, σχεδιάζει και εφαρμόζει έναν ρόλο, στο πλαίσιο ομαδικού αυτοσχεδιασμού µε μαθητές. Επιπλέον, το βιβλίο περιλαμβάνει 50 προτάσεις για θεατρικά εργαστήρια µε Δάσκαλο σε Ρόλο. Πρόκειται για μαθήματα Δράματος µε Δάσκαλο σε Ρόλο τα οποία σχεδίασαν φοιτητές του Τμήματος Θεάτρου ΑΠΘ µε την εποπτεία των συγγραφέων κατά την περίοδο 2007 - 2016. Τα μαθήματα έχουν ήδη εφαρμοστεί σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Στόχος του βιβλίου, που συνδέεται άμεσα µε το βιβλίο «Η τέχνη του Δράματος στην εκπαίδευση. 48 προτάσεις για εργαστήρια θεατρικής αγωγής» (Μεταίχμιο, 2007), είναι να προσφέρει ένα παιδαγωγικό εργαλείο σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, σε θεατροπαιδαγωγούς, σε φοιτητές θεατρολογίας, δραματικών σχολών, παιδαγωγικών τμημάτων, και γενικά σε όλους όσοι ασχολούνται µε τη θεατρική παιδεία και αποβλέπουν στην προαγωγή της δημιουργικής εκπαίδευσης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Παρασκευή, 13 Ιουλίου 2018 13:36
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top