Τα βιβλία παίζει 13-02-21

14/02/2021 - 10:19 Ενημερώθηκε 15/02/2021 - 15:52

Sonallah Ibrahim: Η επιτροπή (νουβέλα, μετάφραση από τα αραβικά: Πέρσα Κουμουτσή, Εισαγωγή: Διώνη Δημητριάδου), Εκδόσεις ΑΩ , Αθήνα 2020, σελ. 142

Ο ήρωας της νουβέλας έχει την ψευδαίσθηση ότι το παιχνίδι είναι στα χέρια του. Σύντομα θα αντιληφθεί ότι δεν κρατά το νήμα για να βγει αλώβητος από τον λαβύρινθο του εξουσιαστικού μηχανισμού μιας παντοδύναμης Επιτροπής.
Ο Sonallah Ibrahim δημιουργεί ένα τοπίο απολύτως καφκικό, μια αλληγορία που ξεπερνά τις χωροχρονικές διαστάσεις της ιστορίας που αφηγείται. Αφορά τον μέσο άνθρωπο όπου γης, τον εγκλωβισμένο στα γρανάζια μιας εξουσίας που συντηρεί την υπόστασή της καταργώντας αργά αλλά σταθερά το οπλοστάσιο της λογικής. Η ατομική επιλογή από τη μια, ο προκαθορισμός της πορείας από αλλότριες δυνάμεις από την άλλη -αυτό το ισχυρό δίπολο, δουλεμένο έξοχα από τον συγγραφέα- καθιστά τη σύντομη αυτή νουβέλα εμβληματική της τραγικότητας του ανθρώπου, ενός όντος που βαυκαλίζεται να πιστεύει στο αυτεξούσιο για να διαψευστεί σχεδόν σε κάθε βήμα του.

Ο Sonallah Ibrahim θεωρείται ένας από τους πιο σημαντικούς σύγχρονους Άραβες συγγραφείς. Ο Αιγύπτιος πεζογράφος είναι γνωστός για τις αριστερές ιδέες του και με το έργο του ασκεί κριτική στην καθεστηκυία τάξη, γι’ αυτό φυλακίστηκε τη δεκαετία του ’60 για μια μεγάλη περίοδο

                                                                   

Μishael Connelly: Ιερή σκοτεινή νύχτα (αστυνομικό μυθιστόρημα, μετάφραση: Χριστιάννα Σακελλαροπούλου), Εκδόσεις Διόπτρα, Αθήνα 2020, σελ. 533

«Για πρώτη φορά οι δύο ντετέκτιβ ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια συγκλονιστική υπόθεση που ξεδιπλώνεται με καταιγιστικό ρυθμό. Επιβεβαιώνεται για άλλη μία φορά ότι ο Connelly είναι ο μάστερ του αστυνομικού μυθιστορήματος» έγραψαν οι «Associated Press» για το νέο μυθιστόρημα του Μishael Connelly ο οποίος έχει πουλήσει πάνω από  60.000.000 αντίτυπα σε 40 χώρες.

Δυο λόγια για την υπόθεση: Η Ρενέ Μπάλαρντ δουλεύει πάλι τη νυχτερινή βάρδια. Επιστρέφοντας στο Αστυνομικό Τμήμα του Χόλιγουντ τις πρώτες πρωινές ώρες, βρίσκει έναν άγνωστο να ψάχνει τα αρχεία παλιών υποθέσεων. Ο εισβολέας δεν είναι άλλος από τον συνταξιούχο ντετέκτιβ Χάρι Μπος, ο οποίος σκαλίζει μια άλυτη υπόθεση που του έχει γίνει εμμονή. Η Μπάλαρντ εξαγριωμένη τον πετάει έξω, όμως όταν ρίχνει και η ίδια μια ματιά στον φάκελο της υπόθεσης, νιώθει να κατακλύζεται από συμπόνια και οργή.
Η υπόθεση αφορά τον θάνατο της δεκαπεντάχρονης Ντέιζι Κλέιτον, η οποία το έσκασε από το σπίτι της και κατέληξε στους δρόμους του Χόλιγουντ, όπου δολοφονήθηκε βάναυσα. Το σώμα της βρέθηκε σε έναν κάδο απορριμμάτων, πεταμένο σαν σκουπίδι. Η Μπάλαρντ ενώνει τώρα τις δυνάμεις της με τον Μπος, προκειμένου ν’ ανακαλύψουν τι συνέβη στην Ντέιζι και να οδηγήσουν τον φονιά της ενώπιον της δικαιοσύνης.

Όμως, η εύθραυστη εμπιστοσύνη που δημιουργείται μεταξύ τους θα δοκιμαστεί όταν η υπόθεση πάρει μια αναπάντεχη και συνάμα επικίνδυνη τροπή.

 

Μαρώ Κάργα: Ο κήπος μας στην άκρη του δρόμου( μυθιστόρημα), Εκδόσεις Τόπος, Αθήνα 2020, σελ. 445

H Μαρώ Κάργα γεννήθηκε τον Απρίλιο του 1963 στην Αθήνα και μεγάλωσε στη Μύρινα (Κάστρο) της Λήμνου. Οι δικοί της πήγαν εκεί από τη Σμύρνη, το Αϊβαλί, την Πόλη και την Αλεξάνδρεια. Τελειώνοντας στη Θεσσαλονίκη τις σπουδές της στα παιδαγωγικά, προχώρησε σε συστηματική σπουδή σχεδίου, ζωγραφικής (νωπογραφία, συντήρηση οροφογραφιών) και γλυπτική σε μάρμαρο. Έργα της έχουν εκτεθεί σε δημοτικούς χώρους και γκαλερί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Άνδρο, Λέσβο, Σύρο, Χίο, Νάξο, Μύκονο και Λήμνο. Τα τελευταία χρόνια ζει και εργάζεται και ως εκπαιδευτικός σε δημοτικά σχολεία της Τήνου. Το "Αχγιάτ Ανχάρ" αποτέλεσε το πρώτο της μυθιστόρημα. Ακολούθησαν «Η Αλεξάνδρεια σε ακολουθεί» και πριν λίγο καιρό  «Ο κήπος μας στην άκρη του δρόμου».(όλα από τις εκδόσεις «Τόπος»)

Η υπόθεση έχει ως εξής: Η ζωή στην Αθήνα είναι δύσκολη για µας. Ο τόπος, οι άνθρωποι, όλα... Εδώ χαρακτηριζόµαστε άλλοτε ως «τα φαλιµέντα της Αλεξανδρείας» κι άλλοτε ως «αραπόσποροι», Νινέτα µου. Συχνά, σκεφτόµαστε µε τον άντρα µου να επιστρέψουµε... Τελικά η πρώτη και µοναδική πατρίδα µας είναι η Αίγυπτος.

Μάιος 1967. Η Νινέτα Σάνδη επιστρέφει από το Παρίσι στην Αλεξάνδρεια. Είναι σαράντα τεσσάρων ετών. Έξι χρόνια µετά τις εθνικοποιήσεις του Νάσερ, η πόλη έχει περιέλθει σχεδόν εξ ολοκλήρου στα χέρια των Αράβων και ελάχιστα θυµίζει την Αλεξάνδρεια όπου µεγάλωσε. Ο µόνος από την οικογένειά της που βρίσκεται εκεί είναι ο εξάδελφός της Αριστείδης ενώ η πατρική περιουσία της έχει αφανιστεί.

Η Νινέτα επιδιώκει να πάρει πίσω την έπαυλη των γονιών της, της Ελπινίκης και του Ανδρέα, που «µόνον Αιγύπτιος θα µπορούσε να την ξαναγοράσει, µε την προϋπόθεση ότι δεν θα την πουλούσε σε κανένα µέλος της οικογένειάς της». Αυτός ήταν ο δεσµευτικός όρος που έθεσε ο Αιγύπτιος δικαστής Σαρίτ, όταν η έπαυλη είχε περάσει στην ιδιοκτησία του. Πάνω απ’ όλα, όµως, η Νινέτα θέλει να βιώσει τον έρωτα µε την ίδια ένταση που την είχε κυριεύσει στη νεότητά της.

Οι αχνοί από το αρωµατισµένο τσάι µε κανέλα και ο ήλιος που ξεχύνεται από τα κλειστά βολέ ζωντανεύουν το παρελθόν και η Νινέτα βρίσκεται µέσα στις ανήσυχες ζωές των δικών της ανθρώπων.
Οράν, Αλγέρι, Βηρυτός, Κάιρο, Παρίσι και η ακόµα λαµπρή και γενναιόδωρη Αλεξάνδρεια γίνονται οι τόποι δράσης των ηρώων του µυθιστορήµατος, από το 1936 έως το 1961, το καλοκαίρι των εθνικοποιήσεων και του ολοκληρωτικού ξεριζωµού της ελληνικής παροικίας από την Αίγυπτο, δύο αιώνες και πλέον µετά τη δηµιουργία της.

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey