FOLLOW US

Πολιτισμός

  • Πλήθος κόσμου αναμένεται στη συναυλία του Σαββάτου - Τι λέει για τον Καζαντζίδη και το θρυλικό «Μα πού να πάω»
Ο Αδαμαντίδης ανοίγει την αυλαία του «Οινοφόρου»

Ο σπουδαίος λαϊκός βάρδος, Θέμης Αδαμαντίδης ανοίγει την αυλαία των εκδηλώσεων του καλοκαιριού το ερχόμενο Σάββατο, στο Κτήμα «Οινοφόρος» έχει επεκτείνει τον χώρο του, ώστε αυτό το καλοκαίρι να μας μείνει αξέχαστο!

Ο Θέμης Αδαμαντίδης, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες φωνές που γέννησε η ελληνική δισκογραφία έρχεται να «μαγέψει» με την ερωτική φωνή και την αυθεντική δυνατή ερμηνεία του. Και αποσκοπεί στο να συμπαρασύρει το κοινό σε ένα μουσικό ταξίδι, παρουσιάζοντας μια ιδιαίτερη μουσική πρόταση που συνδυάζει με μοναδικό τρόπο το ζεϊμπέκικο και το χασάπικο με το ελαφρύ λαϊκό και τις ερωτικές μπαλάντες. Μία μουσική παράσταση όπου τα μελωδικά τραγούδια διαδέχονται σταδιακά τα λαϊκά και χορευτικά κομμάτια.

Με μεγάλη πορεία

Ο Θέμης Αδαμαντίδης γεννήθηκε στην Καισαριανή. Άρχισε το τραγούδι από πολύ μικρός με βιώματα από το ρεμπέτικο και το λαϊκό. Παρ’ όλα αυτά ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη της δεκαετίας του ‘70 μετά από μία εντυπωσιακή εμφάνισή του στην τηλεοπτική εκπομπή «Να η ευκαιρία» όπου τραγούδησε το «Θα με θυμηθείς» του Γιάννη Σπανού και του Πυθαγόρα αποσπώντας το πρώτο βραβείο. Το 1999 το τραγούδι «Μα που να πάω» επαναφέρει τον Αδαμαντίδη στην πρώτη γραμμή της επικαιρότητας δίνοντας του το έναυσμα να ερμηνεύσει μια σειρά από δυνατά και στέρεα ζεϊμπέκικα. Ο Θέμης Αδαμαντίδης θεωρείται ένας μάστορας ερμηνευτής υψηλών απαιτήσεων. Η εκφραστικότητα και το ειδικό βάρος της φωνής του τον κάνουν να ξεχωρίζει.

«Μα πού να πάω»

Το «Μα πού να πάω» έχει την ιστορία του και την αφηγείται ο ίδιος ο ερμηνευτής: «Εκείνη την περίοδο είχα μαζί μου σαν μπουζουξή ένα πολύ σεμνό παιδί, τον Ιωσήφ Σαρασίδη. Κάποια στιγμή, μαθαίνω από άλλους ότι γράφει. Του λέω «Ρε συ είσαι και συνθέτης; Γιατί δεν μου είπες τίποτα τόσο καιρό; Έμαθα ότι έχεις κάτι καλό». Ήταν ένα cd με 3 - 4 τραγούδια. Μόλις άκουσα το Μα πού να πάω, έπαθα πλάκα. «Είχες αυτό το τραγούδι και δεν το έφερνες τόσο καιρό;» του είπα. Πριν από μένα το είχε προτείνει στους Μητροπάνο και Μελά, αλλά για καλή μου τύχη, δεν το είπαν. Το έβαλα στο cd αλλά είπα του Σαρασίδη να μου ετοίμαζε ακόμα ένα κομμάτι γιατί δεν ήταν σωστό να συνεργαστούμε μόνο με ένα. Τελικά, έφτιαξε το «Γιατί έφυγες». Από την πρώτη φορά που ακούστηκε στην τηλεόραση το «Μα πού να πάω», πήρε φόρα. Υπήρξαν ζευγάρια που ήταν στα χωρίσματα και με αυτό το τραγούδι τα ξαναβρήκαν ενώ άλλοι παντρεύτηκαν. Και να φεύγουν τα γαρύφαλλα στο μαγαζί, ενώ πιο παλιά φεύγανε πιάτα. Θυμάμαι στο Lido το ’84 -‘85 είχαμε βουναλάκια από πιάτα».

Για τον Καζαντζίδη

Για τον Στέλιο Καζαντζίδη αναφέρει: «Ο Στέλιος ήταν άπιαστος. Όσο και να εξελιχθεί κάποιος, δεν πρόκειται ποτέ να φτάσει τη φωνή του. Και δεν θα ήθελα να είναι ζητούμενο κανενός αυτό. Το ‘74 που τραγουδούσα στο Μινόρε, στον Καρέα, μια κυρία που τον γνώριζε μου κανόνισε ραντεβού. Τα πρώτα τρία χρόνια έλεγα μόνο δικά του τραγούδια και είχε κυκλοφορήσει η φήμη ότι υπάρχει ένας πιτσιρικάς που λέει κομμάτια του Στέλιου, με αποτέλεσμα να έρχονται από διάφορες περιοχές της Αττικής για να με ακούσουν. Πήγα να τον δω στην Κνωσού, ένα στενάκι κοντά στην Πατησίων αλλά βρήκα μόνο τη «χιλιοτραγουδισμένη» μάνα του που με δέχτηκε με καλοσύνη και έβγαλε κάτι να μου προσφέρει. Μετά από χρόνια, έχοντας ήδη ξεκινήσει δισκογραφία, ήμουν με έναν φίλο του στους διαδρόμους της Columbia όπου συναντηθήκαμε και με τον Στέλιο. Κάποια στιγμή γυρίζει προς έναν παραγωγό και αστειευόμενος του λέει «Τι γίνεται, εμένα δεν θα μου κάνετε καμιά απονομή χρυσού; Έχω κάνει τόσα τραγούδια». Από τη μία γελούσα και από την άλλη είχα πάθει την πλάκα μου. Στα μάτια μου ήταν σαν τους παλιούς πολεμιστές του μεσαίωνα που φορούσαν πανοπλίες. Ο ίδιος φίλος μας ήταν αυτός που πρότεινε του Στέλιου να με στεφανώσει. «Άντε, να τα στεφανώσεις τα παιδιά» του είπε κι εκείνος δέχτηκε. Παρόλο που η πρώην γυναίκα μου ήταν Σουηδέζα, ο Στέλιος της έλεγε «Εσύ πρέπει να είσαι Πόντια». Εκείνη τον κοίταξε έκπληκτη λέγοντας ότι κάποτε είδε φωτογραφία της γιαγιάς της που είχε σκούρα χρώματα και ρώτησε τον πατέρα της από πού ήταν. Εκείνος της είπε ότι ήταν κάπου από Βαλκάνια. Ο Στέλιος είχε περίπου επιβεβαιωθεί.

Σαν κουμπάροι, βρεθήκαμε αρκετές φορές σε διάφορα στέκια, όπως το γνωστό κουτούκι στη Νίκαια, αλλά και σε ένα καφενείο της Φορμίωνος όπου μαζευόμασταν και τραγουδούσαμε παρεΐστικα. Δεν είχα επέμβει ποτέ στα επαγγελματικά του, αν και με είχαν προσεγγίσει από μαγαζιά για να τον πείσω να ξαναβγεί στη δουλειά. Από κάποιο μαγαζί, λίγο πριν μπούμε στο ευρώ, μου είπαν ότι αν κατάφερνα να τον πείσω, θα έπαιρνε εκείνος 50.000.000 δραχμές τη βραδιά και εγώ 10.000.000 δραχμές! Εκείνο το διάστημα δεν του είπα τίποτα. Αργότερα, έτυχε να του το αναφέρω επάνω σε μια κουβέντα μας, όχι όμως επαγγελματική.

Πολλοί είπανε ότι ήταν περίεργος άνθρωπος. Με τους περίεργους δεν θα είσαι περίεργος; Έτσι ήθελαν να τον παρουσιάσουν. Ο κόσμος όμως έχει αντίληψη και δύσκολα του αλλάζεις άποψη. Παρόμοια περίπτωση ήταν και ο Άκης Πάνου. Αν όμως δεν είχε αυτόν τον χαρακτήρα, δεν θα έγραφε όλα όσα μας άφησε. Ο καλλιτέχνης πρέπει να έχει ιδιοτροπίες για να βγαίνουν στη δουλειά του».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top