FOLLOW US

Πολιτική

  • Ενώ η αντιπολίτευση επιμένει για τον μειωμένο ΦΠΑ και αμφισβητεί την ουσιαστική εφαρμογή του νέου μέτρου της Κυβέρνησης
Τα πρώτα βήματα του Μεταφορικού Ισοδύναμου, γίνονται...

Τα βήματα που θα ακολουθήσουν για την πιλοτική εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου μέσα στον Ιούλη, παρουσίασαν στην αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής και ο υφυπουργός, Νεκτάριος Σαντορινιός. «Το μεταφορικό ισοδύναμο στοχεύει να περιορίσει τα ελλείμματα ισοπολιτείας που υπάρχουν σε αυτή την περιοχή» ανέφερε ο κ. Κουρουμπλής και σημείωσε για μία ακόμη φορά την ανάγκη το κόστος μεταφοράς επιβατών και εμπορευμάτων να ισοσταθμιστεί με το αντίστοιχο κόστος στη χερσαία Ελλάδα. Την ίδια ώρα, πληθαίνουν οι εκτιμήσεις πως το κόστος της πιλοτικής εφαρμογής του Μ.Ι. σε πρώτη φάση, θα ξεπεράσει τα 50 εκ. ευρώ και θα αγγίξει πιθανά και τα 60 εκ., προκειμένου να μπει πράγματι στο μέτρο και η κάλυψη του κόστους των καυσίμων, που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός στη Μυτιλήνη από το βήμα του περιφερειακού συνεδρίου.  Με το δήμαρχο Λέσβου Σπύρο Γαληνό να έχει ζητήσει επισήμως από τους αρμοδίους Υπουργούς και την πρόβλεψη της κάλυψης του κόστους μεταφοράς των επισκεπτών προς τη Λέσβο…
«Εάν πραγματικά εργασθούμε σε αυτό το πνεύμα είναι βέβαιο ότι αυτό το εγχείρημα θα πετύχει» είπε ο Παναγιώτης Κουρουμπλής για το Μεταφορικό Ισοδύναμο και εξήγησε ότι «η πρώτη προσπάθεια θα είναι πιλοτική με περίπου 40 νησιά και θα ξεκινήσει περίπου τον Ιούλιο».
«Έχουμε εξασφαλίσει 50 εκατ. ευρώ για φέτος και 150 εκατ. για τον επόμενο χρόνο. Αυτά είναι χρήματα του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων. Αυτό είναι ένα κομμάτι υλοποίησης του άρθρου 101 του Συντάγματος, το οποίο οφείλουμε να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, όσοι κατά καιρούς έχουμε την ευθύνη να διαχειριζόμαστε τα ζητήματα της νησιωτικής Ελλάδας» τόνισε ο κ. Κουρουμπλής. Όπως πρόσθεσε, παράλληλα θα συνεχιστούν οι προσπάθειες προς τα αρμόδια ευρωπαϊκά όργανα, ώστε να εξασφαλιστούν χρήματα και από εκεί για τη στήριξη του προγράμματος, παρά το ότι κάτι τέτοιο -ως γνωστόν- το έχει «ξεκόψει» ουσιαστικά η Ευρωπαία Επίτροπος Κορίνα Κρέτσου, σε σχετική της διευκρίνιση σε ερώτηση του Ευρωβουλευτή Νότη Μαριά.

«Μία ουσιαστική νησιωτική πολιτική»
«Νομίζω ότι ο τρόπος που επελέγη να υπάρξει η χρηματοδότηση απευθείας στους πολίτες και απευθείας σε όσους έχουν την ευθύνη να αγοράζουν και να μεταφέρουν προϊόντα, το ότι θα είναι σε λογαριασμούς ακατάσχετους, είναι και αυτό ένα στοιχείο θετικό, αλλά και μία σειρά άλλων μέτρων που έχουν προνοηθεί για να μπορέσουν να διασφαλίσουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά αυτού του εγχειρήματος» επισήμανε ακόμη ο υπουργός για να δώσει τη σκυτάλη στον Νεκτάριο Σαντορινιό που χαρακτήρισε το Μ.Ι. «μία ουσιαστική νησιωτική πολιτική». Ο κ.  Σαντορινιός συμπλήρωσε ότι με την εφαρμογή του, ο νησιώτης επιβάτης δεν θα χρειάζεται να πληρώσει περισσότερα από όσα πληρώνει, ο οποιοσδήποτε κάτοικος της ηπειρωτικής χώρας. «Αυτό δεν θα γίνει με χρηματοδότηση κάποιας ναυτιλιακής εταιρείας, αλλά στον λογαριασμό του νησιώτη επιβάτη, ο οποίος θα πληρώσει το αντίτιμο του εισιτηρίου, θα μπαίνει η διαφορά του κόστους, χωρίς γραφειοκρατικές διαδικασίες» υπογράμμισε.
«Το μεταφορικό ισοδύναμο δεν είναι απλά ένα ακόμα μέτρο της κυβέρνησης για τη στήριξη των νησιών μας. Αφορά, πρωτίστως, στη στρατηγική για την αποτελεσματική εφαρμογή αναπτυξιακών και κοινωνικών πολιτικών στη νησιωτική χώρα» ανέφερε ο πρόεδρος της Υποεπιτροπής Νησιωτικών και Ορεινών Περιοχών της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Περιφερειών, Δημήτρης Γάκης, σημειώνοντας ότι οι αναπτυξιακοί στόχοι θα πρέπει να συνδυάζουν την οικονομική ευημερία, την κοινωνική συνοχή και την προστασία του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος των ευαίσθητων νησιωτικών περιοχών.
ΝΔ: Προεκλογικό πυροτέχνημα

«Εμείς πιστεύουμε ότι όλη αυτή η προσπάθεια γίνεται προκειμένου να μετατοπίσει το κέντρο βάρους η κυβέρνηση, που με ευθύνη της κατάφερε να καταργήσει τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ στα νησιά» είπε ο βουλευτής της ΝΔ, Μανώλης Κόνσολας, και πρόσθεσε ότι το ποσό που θα διατεθεί από τους πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα αποδειχθεί φιλοδώρημα για τους νησιώτες σε σχέση με αυτά που έχασαν από την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών του ΦΠΑ. Ο βουλευτής της ΝΔ διατύπωσε σοβαρές επιφυλάξεις για το κόστος του εγχειρήματος και για την προοπτική ευρωπαϊκής χρηματοδότησής του. «Πρόκειται για ένα προεκλογικού χαρακτήρα πυροτέχνημα της κυβέρνησης για να αμβλύνει τις εντυπώσεις για την κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Ουσιαστικά, έχουμε ένα μεταφορικό ισοδύναμο για λίγους, ένα φιλοδώρημα που δεν αντισταθμίζει την κατάργηση του μοναδικού αναπτυξιακού πλεονεκτήματος που είχαν τα νησιά και είναι οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ» τόνισε ο κ. Κόνσολας και υποστήριξε: «Δεν μιλάμε για πλήρη και καθολική εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου για τους κατοίκους και τους επισκέπτες των νησιών, κάτι που απαιτεί τεράστιους πόρους σε ετήσια βάση».

Πρόχειροι σχεδιασμοί

Το οικονομικό αποτέλεσμα πρέπει να αποζημιώνει την αύξηση του ΦΠΑ, ανέφερε ο Γ. Καρράς από τη ΔΗΣΥ, συμπληρώνοντας ότι διατηρεί σοβαρές επιφυλάξεις για τον όλο σχεδιασμό και θα περιμένει να μελετήσει το νομοσχέδιο.

Και κάποιοι… εκτός «γραμμής ΣΥΡΙΖΑ» για ΦΠΑ
Τη στιγμή πάντως που η κυβέρνηση δείχνει μία άτεγκτη στάση απέναντι στον μειωμένο ΦΠΑ και την επικείμενη κατάργησή του, δείχνοντας με κάθε τρόπο πως «είναι πολιτική επιλογή» το Μεταφορικό Ισοδύναμο, που θα υπερκαλύψει ενδεχομένως την απώλεια του ΦΠΑ, εμφανίζονται βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος που δεν διστάζουν να παραδεχτούν πως η αύξηση του ΦΠΑ «είναι μία πολιτική ήττα. Χαρακτηριστικά ο βουλευτής  Κυκλάδων του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Συρμαλένιος είπε: «Προφανώς, η αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ ήταν μία πολιτική ήττα για τη χώρα και για την κυβέρνηση. Δεν σταματάμε να διεκδικούμε και το έχουμε δηλώσει αυτό όλοι οι νησιώτες βουλευτές, αλλά και η κυβέρνηση, ότι σε μία νέα περίοδο, που θα μπει η χώρα, πολλά πράγματα μπορούν να αλλάξουν και να διεκδικηθούν». Σημείωσε, όμως, «ότι μετά την αύξηση των συντελεστών του ΦΠΑ υπήρξαν μία σειρά πολιτικές. Το δε μεταφορικό ισοδύναμο αποτελεί πάγιο αίτημα των νησιών, πρέπει σε δεύτερη φάση να έχει καθολική εφαρμογή και μελλοντικά να μην ισχύει μόνο για τους μόνιμους κάτοικους των νησιών, ώστε να αυξηθεί και η επισκεψιμότητα».

 

Ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας τα διαχωρίζει σε επιστολή του προς τον Π. Κουρουμπλή
Άλλο Μεταφορικό Ισοδύναμο, άλλο μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ως οικονομικό αντιστάθμισμα στην κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ. Αυτό επισημαίνει, μεταξύ άλλων, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Κωνσταντίνος Κόλλιας, σε επιστολή του προς τον υπουργό Ναυτιλίας, Παναγιώτη Κουρουμπλή.
Η επιστολή εστάλη στο πλαίσιο της διαβούλευσης επί του σχεδίου Νόμου «Μηχανισμός Εφαρμογής, Κρατική Εποπτεία και Γενικοί Όροι Υλοποίησης του Μεταφορικού Ισοδύναμου (Μ.Ι.) και άλλες διατάξεις». Σε αυτήν το μέτρο χαρακτηρίζεται θετικό, όπως «κάθε άλλο μέτρο, που ενισχύει την δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουν οι κάτοικοι των νησιών μας, καθώς στοχεύει στην ανάπτυξη, τη συνοχή και τη μείωση των ανισοτήτων».
Ο κ. Κόλλιας ξεκαθαρίζει, ωστόσο, πως στη μορφή, που προτείνεται το Μεταφορικό Ισοδύναμο «προβλέπει διαδικασία περίπλοκη και έντονα γραφειοκρατική που θα απαιτήσει λογιστική συνδρομή, αναπόφευκτα με επιβάρυνση του επιβάτη, χωρίς να καλύπτει τους μη μόνιμους κατοίκους των νησιών, στερώντας έτσι ένα παράγοντα ενίσχυσης της χειμαζόμενης τουριστικής κίνησης των συγκεκριμένων νησιών. Επιπρόσθετα, θέτει αυστηρά εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια στην παροχή, αποκλείοντας έτσι το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, καθιστώντας αδύνατη την παρακολούθηση της εφαρμογής του μέτρου στη διακίνηση των εμπορευμάτων και τη μετακίνηση του μειωμένου ναύλου στον τελικό καταναλωτή. Τέλος, δεν καλύπτει τις μετακινήσεις φυσικών προσώπων και τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ νησιών, που ανήκουν σε διαφορετικές Περιφερειακές Ενότητες».
Υπό τις συνθήκες αυτές το Οικονομικό Επιμελητήριο Ελλάδος προτείνει προς το Υπουργείο «την οριζόντια μείωση - έκπτωση σε όλα τα εισιτήρια που εκδίδονται από και προς τα νησιά, με τον επιβάτη να καταβάλλει την μειωμένη τιμή κατά την αγορά και την ναυτιλιακή εταιρία να εισπράττει την έκπτωση από το κράτος, την αύξηση του προϋπολογιζόμενου ποσού από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς το ποσό των 50 εκατομμυρίων ευρώ είναι πολύ μικρό και μη επαρκές για την καθολική εφαρμογή και αποτελεσματικότητα του μέτρου».

 

Τελευταία τροποποίηση Τρίτη, 15 Μαΐου 2018 13:01
Ετικέτες
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top