Αθανασίου: «Ένα προσωπικό μου όραμα και όνειρο γενεών γίνεται πραγματικότητα»

O Βουλευτής Λέσβου του κυβερνώντος κόμματος Χαράλαμπος Αθανασίου O Βουλευτής Λέσβου του κυβερνώντος κόμματος Χαράλαμπος Αθανασίου

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το Φράγμα Τσικνιά

01/02/2023 - 10:30 Ενημερώθηκε 06/02/2023 - 11:29

Ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός για το Φράγμα Τσικνιά και ήδη η αρμόδια Επιτροπή ελέγχει τη νομιμότητα και κανονικότητα των προσφορών για να προχωρήσει στην ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.

Η είδηση για την εξέλιξη του συγκεκριμένου έργου ήρθε από το Γραφείο Τύπου του Αντιπροέδρου της Βουλής και Βουλευτή Λέσβου του κυβερνώντος κόμματος Χαράλαμπου Αθανασίου, ο οποίος το χαρακτηρίζει «προσωπικό όραμα» το οποίο υλοποιείται χάρη στους Κυριάκο Μητσοτάκη, Κώστα Αχ, Καραμανλή και Γεώργιο Καραγιάννη.

Πρόκειται για έργο μεγάλης αξίας για το νησί της Λέσβου καθώς θα δώσει διέξοδο στο υδροδοτικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει το νησί, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και την υψηλή τουριστική περίοδο. Με τη λειτουργία του θα μπορεί να παρέχει μέχρι και 24.000 κυβικά νερά ημερησίως που θα καλύψει τη Μυτιλήνη, την Καλλονή και την Αγία Παρασκευή. Συνολικά θα εξυπηρετεί ετησίως τις ανάγκες 270.000 ατόμων ενώ το 2053 ο αριθμός αυτός θα έχει εκτοξευθεί σε 360.000 άτομα.

Το έργο έχει προϋπολογισμό με ΦΠΑ 103,95 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 83,83 εκατ. ευρώ) και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων έργων και προγραμμάτων χρηματοδοτούμενων από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης του έργου με τίτλο «Κατασκευή φράγματος Τσικνιά Ν. Λέσβου, Εγκαταστάσεων Επεξεργασίας νερού και δικτύων». Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι η αναθέτουσα αρχή του έργου.

Η διάρκεια κατασκευής του έργου έχει καθοριστεί σε 60 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.

Η δεύτερη παράταση

Σημειώνεται ότι για το συγκεκριμένο έργο δόθηκε δεύτερη παράταση στον διαγωνισμό. Η δημοπράτηση του έργου είχε προγραμματιστεί για τις 16 Ιανουαρίου όμως με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών οι ημερομηνίες διεξαγωγής μεταφέρθηκαν κατά λίγες εβδομάδες.

Ο βασικός λόγος είναι τα αιτήματα από ενδιαφερόμενους για καλύτερη προετοιμασία μιας και το έργο είχε προγραμματιστεί να δημοπρατηθεί εντός της εορταστικής περιόδου.

Το προσωπικό στοίχημα Αθανασίου

Ο κ. Αθανασίου στην ανακοίνωσή του δεν παραλείπει να εκφράσει την ευγνωμοσύνη του στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη καθώς και στους Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή, και Υφυπουργό Γεώργιο Καραγιάννη που όπως επισημαίνει ο κ. Αθανασίου αγκάλιασαν και «έτρεξαν» το έργο και που συνηγόρησαν ένα προσωπικό του όραμα και όνειρο γενεών να γίνει πραγματικότητα.

Ειδικότερα και σε ότι έχει να κάνει με την εξέλιξη του έργου σημειώνει ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώθηκε στις 31 Ιανουαρίου 2023. Συγκεκριμένα, ανοίχθηκαν οι προσφορές και καταχωρήθηκαν κατά σειρά μειοδοσίας και ήδη η αρμόδια Επιτροπή ελέγχει τη νομιμότητα και κανονικότητα των προσφορών για να προχωρήσει στην ανάδειξη του προσωρινού μειοδότη.

Ο κ. Αθανασίου μεταξύ άλλων σημειώνει: «Όπως είχα ανακοινώσει στις 21 Νοεμβρίου 2022, η Κυβέρνησή μας θα πραγματοποιούσε με ταχύτητα τις διαδικασίες υλοποίησης του έργου «Φράγμα Τσικνιά», το οποίο θα λύσει οριστικά, σε πρώτο στάδιο, το ζήτημα της ύδρευσης του νησιού μας και σε δεύτερο στάδιο της άρδευσης μεγάλων περιοχών».

 

Περιγραφή του έργου

Το κύριο φυσικό αντικείμενο του αναδόχου της προς ανάθεση σύμβασης αφορά στην ολοκλήρωση ενός αυτοτελούς και λειτουργικά ανεξάρτητου συστήματος υδροδότησης με 24.000m3 /ημ. πόσιμο νερό (στο 1ο στάδιο ανάπτυξης των έργων) της πόλης Μυτιλήνης και των οικισμών Καλλονής και Αγ. Παρασκευής της νήσου Λέσβου, από το φράγμα Τσικνιά.

Το υπόψη έργο αφορά στην κατασκευή :

  • του φράγματος Τσικνιά, των συναφών έργων (έργα υπερχείλισης, εκτροπής, εκκένωσης, υδροληψίας, οδοποιία, κλπ.) και του Η/Μ εξοπλισμού
  • της Εγκατάστασης Επεξεργασίας Νερού (ΕΕΝ) του ταμιευτήρα του φράγματος Τσικνιά, έργα Π.Μ. και Η/Μ
  • του κτιρίου του κεντρικού αντλιοστασίου με τον Η/Μ εξοπλισμό άντλησης έως τις δεξαμενές Αγ. Παρασκευής (νέα υφιστάμενη), Καλλονής (νέα) και δεξαμενή φόρτισης ΔΦ1 προς τη δεξαμενή Μυτιλήνης Γυαλί (νέα)
  • των δεξαμενών Καλλονής (500m3) και νέας δεξαμενής 3.000 m3 στη θέση Γυαλί, της δεξαμενής φόρτισης ΔΦ1 (300 m3) και ΦΔΕ1 (100 m3) ανάντη σήραγγας υδραγωγείου.
  • των αγωγών υδραγωγείου:

o κεντρικού αντλιοστασίου - νέας υφιστάμενης δεξαμενής Αγίας Παρασκευής

o κεντρικού αντλιοστασίου - νέας δεξαμενής Καλλονής

o κεντρικού αντλιοστασίου - δεξαμενής Φόρτισης ΔΦ1

o δεξαμενής Φόρτισης ΔΦ1 - νέας δεξαμενής στη θέση «Γυαλί»

o Νέας δεξαμενής Γυαλί - Πόλη της Μυτιλήνης περιλαμβανομένης της σήραγγας μήκους 3.875 m και του Φρεατίου Διακοπής και Ελέγχου (ΦΔΕ1).

  • του Κέντρου Παρακολούθησης και Ελέγχου της λειτουργίας της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού και τηλεχειρισμού του Η/Μ εξοπλισμού του συνόλου των όγκων καθώς και τη δοκιμαστική λειτουργία της εγκατάστασης επεξεργασίας νερού.

Στο αντικείμενο της εργολαβίας περιλαμβάνεται επίσης και η λειτουργία & συντήρηση του έργου για 24 μήνες μετά τη βεβαίωση περαίωσης.

 

Δήλωση Αθανασίου για το Φράγμα Τσικνιά

«Ένα από τα μεγαλύτερα έργα της κυβέρνησης για το 2023 στη Λέσβο»

Την ικανοποίησή του για την εξέλιξη του έργου που ακούει στον τίτλο : «Φράγμα Τσικνιά» εξέφρασε σε αποκλειστική δήλωσή του στο «Ε» ο Αντιπρόεδρος της Βουλής και Βουλευτής του Κυβερνώντος Κόμματος, Χαράλαμπος Αθανασίου. «Αισθάνομαι απόλυτα ικανοποιημένος που ένα όνειρο χρόνων παίρνει επιτέλους σάρκα και οστά. Οι διαδικασίες κύλησαν γρήγορα όπως είχε υποσχεθεί ο Υπουργός Υποδομών, Κωνσταντίνος Καραμανλής, κατά την επίσκεψη του στην Λέσβο, το καλοκαίρι του 2022», είπε ο κ. Αθανασίου στην δήλωσή του επισημαίνοντας ότι πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα του υπουργείου Υποδομών που έχουν προκηρυχθεί για το 2023 στην Ελλάδα. Μάλιστα για το γεγονός αυτό τόνισε ότι είχε αποσπάσει, σε παλαιότερη συνάντησή τους, την προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος και την υλοποίησε. Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναφέρουμε σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ στις δημοπρατήσεις των μεγαλύτερων έργων για το τρέχον έτος περιλαμβάνονται σύμφωνα με τον προϋπολογισμό η ύδρευση Πρέβεζας, Άρτας, Λευκάδας (140 εκ. ευρώ), το Φράγμα Τσικνιά (103,9 εκ. ευρώ - Α΄ στάδιο), τα εγγειοβελτιωτικά έργα Αμβρακίας (64,5 εκ. ευρώ), τα Δικαστικά Μέγαρα, το Φράγμα Μπραμιανού (53,5 εκ. ευρώ)και τα αντιπλημμυρικά έργα Λουτρακίου (22,3εκ. ευρώ). Τέλος υπενθυμίζεται ότι στο υπουργείο ΥΠΟΜΕ η προετοιμασία για το έργο έχει ξεκινήσει από το 2021 με τις μελέτες να έχουν ολοκληρωθεί, ενώ έχουν ενεργοποιηθεί οι απαλλοτριώσεις. Ο διαγωνισμός έχει προχωρήσει και στην διαδικασία αποσφράγισης των φακέλων επικρατέστερες κατασκευαστικές εταιρείες για να αναλάβουν το μεγάλο αυτό έργο είναι ο ΑΚΤΩΡ -που είναι και η ανάδοχος εταιρία που κατασκευάζει το οδικό έργο Καλλονής -Σιγρίου- και η ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ενώ προσφορές, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές κατέθεσαν και οι εταιρείες ΑΒΑΞ και ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

 

 

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey