Ερώτηση του βουλευτή Λέσβου, μαζί με άλλους 28 κυβερνητικούς βουλευτές για την αποκατάσταση των οκτώ «κόκκινων» σχολείων της Λέσβου από το σεισμό

Μέχρι και ο Πάλλης… απηύδησε!

24/05/2018 - 11:36 Ενημερώθηκε 24/05/2018 - 11:38

Οι πληγές της 12ης Ιούνη του 2017 από το ξύπνημα του Εγκέλαδου, που ισοπέδωσε τη Βρίσα και άφησε πλείστα προβλήματα πίσω του, κυρίως στο νότιο νησί, εξακολουθούν να είναι ανοιχτές. Με το κράτος, παρά τη θερμή υποστήριξη που εκφράστηκε στους πληγέντες από κυβερνητικά στελέχη κατά τις πρώτες ημέρες, να μην καταφέρνει τελικά να ανταποκριθεί ικανοποιητικά, ούτε σε βασικές ανάγκες. Είναι χαρακτηριστικό εξάλλου, ότι μόλις πριν λίγους μήνες διευθετήθηκε το θέμα της αποζημίωσης της οικοσκευής. Ενώ είναι γνωστές οι ιστορίες γραφειοκρατικής τρέλας, αλλά και απουσίας πολιτικής βούλησης για να ξεμπερδέψουν υποθέσεις «ρουτίνας», που εξέθεσαν τον ομολογουμένως πολύτιμο και αεικίνητο «διαμεσολαβητή» κυβέρνησης-πληγέντων, ορισμένο ως Συντονιστή για την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού, Βασίλη Τεντόμα. Λίγες ημέρες όμως πριν κλείσει ένας ολόκληρος χρόνος από το σεισμό, τόσο ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Πάλλης, μαζί με πολλούς άλλους συναδέλφους του, όσο και η Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου, θέτουν την κυβέρνηση προ των ευθυνών της και θέτουν επί τάπητος όλα τα μη διευθετημένα ζητήματα, αφενός για την αποκατάσταση του συνόλου των ζημιών, αφετέρου για την αποζημίωση των σεισμόπληκτων. Με τον πρώτο να καταθέτει σχετική Ερώτηση στους Υπουργούς Υποδομών και Παιδείας για την επισκευή των οκτώ «κόκκινων» σχολείων του σεισμού και τη δεύτερη να στέλνει επιστολές στους αρμοδίους Υπουργούς Οικονομικών και Οικονομίας κ.κ. Παπανάτσιου και Χαρίτση για την ουσιαστική στήριξη και βοήθεια (μέσω νομοθετικής ρύθμισης) των πληγέντων.

Ο βουλευτής Λέσβου Γιώργος Πάλλης, δεν έμεινε τούτη τη φορά «κολλημένος» στη γενική κυβερνητική «γραμμή» που δυσκολεύεται να λειτουργήσει σε κάποιες περιπτώσεις με αυτοκριτική για τα «κακώς κείμενα» και μαζί με άλλους 28(!) κυβερνητικούς βουλευτές κατέθεσε Ερώτηση στους αρμόδιους Υπουργούς, αναδεικνύοντας την κωλυσιεργία που παρατηρείται στην αντιμετώπιση των ζημιών των οκτώ «κόκκινων» σχολείων της Λέσβου. 

 

Το ιστορικό της… κωλυσιεργίας

«Μόλις πριν από 6 μήνες, τον Δεκέμβριο του 2017, δεσμεύτηκαν 3,4 εκατ. ευρώ από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, για την επισκευή των 8 σχολικών κτιρίων που είχαν υποστεί τις σοβαρότερες ζημιές μετά το σεισμό του Ιουνίου 2017, στη Λέσβο. Η εταιρία «Κτηριακές Υποδομές Α.Ε.», ο ενιαίος κατασκευαστικός φορέας του ελληνικού κράτους, είχε αναλάβει τη μελέτη και υλοποίηση των επισκευών», γράφει αρχικά η Ερώτηση των κυβερνητικών βουλευτών προς τους κ.κ. Σπίρτζη και Γαβρόγλου και εξηγεί αναλυτικά τις αρχιτεκτονικές μελέτες που συντάχθηκαν εκ μέρος της «ΚΤΥΠ» για τα σχολεία: ΕΠΑΛ Πλωμαρίου, Δημοτικό Σχολείο Μεγαλοχωρίου, Νηπιαγωγείο Μεγαλοχωρίου, Νηπιαγωγείο Πολιχνίτου, Νηπιαγωγείο Τρύγονα και Δημοτικό Σχολείο Πλαγιάς. Και τονίζοντας ότι σήμερα, ένα χρόνο μετά το σεισμό, για τα πρώτα 6 σχολεία εκκρεμούν: η σύνταξη των στατικών και των ηλεκτρομηχανολογικών μελετών, η υποβολή σχετικών φακέλων με όλες τις μελέτες στην Υπηρεσία  Δόμησης του Δήμου Λέσβου, για την έκδοση των αντίστοιχων οικοδομικών αδειών, η δημοπράτηση του έργων και φυσικά η εκτέλεση των εργασιών, σημειώνουν το εύλογο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί.

«Θύματα αυτής της κωλυσιεργίας είναι προφανώς οι μαθητές, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, αφού τα τμήματα που στεγάζονταν στα εν λόγω κτίρια φιλοξενούνται πλέον σε σχολικές εγκαταστάσεις γειτονικών χωριών, με αποτέλεσμα την αναστάτωση του σχολικού προγράμματος, τόσο των συγκεκριμένων σχολείων, όσο και των σχολείων με τα οποία συστεγάζονται», σημειώνουν χαρακτηριστικά οι βουλευτές και συνεχεία ρωτούν τους Υπουργούς: 

 

Η Ερώτηση

Ποιος είναι ο λόγος που καθυστερούν οι διαδικασίες για την σύνταξη και την έγκριση των μελετών, την έκδοση των αδειών οικοδομής και τη δημοπράτηση των έργων;

Βάσει του επιχειρησιακού σχεδίου αποκατάστασης ποιά σχολεία θα είναι έτοιμα ώστε να λειτουργήσουν κανονικά την ερχόμενη σχολική χρονιά 2018-2019 και ποιος ο εκτιμώμενος χρόνος περαίωσης των εργασιών των υπολοίπων;

Με ποιο τρόπο προτίθενται να επιταχύνουν τις διαδικασίες ώστε να έχουν ξεκινήσει οι εργασίες σε όλα τα έργα εντός του 2018;

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey