FOLLOW US

Πολιτική

  • Ο βουλευτής Γιώργος Πάλλης, είδε μόνο… καλό για τον τόπο του στις τελευταίες εξελίξεις και εξαπέλυσε επίθεση στην Περιφερειάρχη!
«Καλογήρου, ντροπή σου να κάνεις τέτοια κριτική…»

Παρά την πίεση τόσο της ΝΔ, όσο και της ΔΗ.ΣΥ που είχε ως γνωστόν και εκείνη πρόταση νόμου έτοιμη και δωσμένη στα χέρια του προέδρου της Βουλής κ. Βούτση για την παράταση του μειωμένου ΦΠΑ, η κυβέρνηση σε όλη τη διάρκεια της συζήτησης στη βουλή, κράτησε με τεράστια σπουδή τα «φώτα» επάνω στο Μ.Ι. Αναγάγοντάς το σε απόλυτο «αναπτυξιακό» νομοθέτημα. Όπως και ο βουλευτής Λέσβου του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργος Πάλλης, ο οποίος στην τοποθέτησή του από του βήματος της βουλής, εξαπέλυσε σκληρή επίθεση τόσο στο ΚΚΕ και την αρνητική στάση του απέναντι στο νομοσχέδιο, όσο και στην Περιφερειάρχη Βορείου Αιγαίου Χριστιάνα Καλογήρου, που πριν λίγες ημέρες εμφανίστηκε δύσπιστη ως προς την ουσιαστική εφαρμογή του νέου μέτρου.

«Οι ερωτήσεις σας κρύβουν μία και μόνο σκοπιμότητα, να εκτρέψουν τη συζήτηση εις βάρος ενός μέτρου με το οποίο επιδιώκεται η άσκηση ουσιαστικής αναπτυξιακής και κοινωνικής πολιτικής; Για αυτό λυπάμαι πάρα πολύ. Προς αποφυγή, όμως, κάθε παρεξήγησης εξηγώ. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν αποτελεί αντίμετρο του ΦΠΑ. Το μέτρο αυτό είναι ανεξάρτητο, αυτόνομο και έχει τη δική του λογική. Έπρεπε να είχε έρθει στη Βουλή πολλά χρόνια πριν, ανεξάρτητα από το ΦΠΑ. Και, αν θέλετε, είναι πιο στοχευμένο στο να αποκαταστήσει την έλλειψη ανταγωνιστικότητας της νησιωτικής Ελλάδος και των νησιωτών. Τελικά το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μια πολιτική που προβλέπεται από πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης που διεκδικούν ή έχουν εφαρμόσει άλλες ευρωπαϊκές χώρες με πολύ μικρότερο θέμα νησιωτικότητας», είπε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Πάλλης και στη συνέχεια μίλησε ειδικότερα για το μέτρο.

«Το Μ.Ι. δεν είναι μέτρο-πυροτέχνημα»

«Όσον αφορά τη φιλοσοφία του μέτρου, αλλά και τον βαθμό δυσκολίας ως προς την υλοποίησή του, θα σταθώ σε δύο καίρια σημεία, κατά τη δική μου κρίση: Στη συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια κυβερνητικών στελεχών και δημόσιας διοίκησης και στη συνολική στάση της Κυβέρνησης απέναντι στην ιδιαιτερότητα του πλούτου του ελληνικού νησιωτικού χώρου. Ξεκινώντας από το δεύτερο, είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι το Μεταφορικό Ισοδύναμο δεν είναι ένα μεμονωμένο μέτρο-πυροτέχνημα. Αντιθέτως είναι μια συστηματική προσπάθεια να αξιοποιηθούν όλοι οι διαθέσιμοι πόροι από τη διοίκηση και να συντονιστούν κρατικά όργανα, υπηρεσίες και τοπικοί φορείς προς όφελος της νησιωτικής Ελλάδας με στόχο την καταπολέμηση της κοινωνικής ανισότητας. Η νησιωτικότητα εξακολουθεί να λειτουργεί ως μειονέκτημα που γεννά κοινωνικές ανισότητες. Οι αποκλεισμοί και οι διακρίσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κάθε πολίτης που επιλέγει να ζει σε νησί δεν είναι αναπόφευκτες, πόσω μάλλον επιθυμητές. Σκεφτείτε ότι κάποτε η ακτοπλοϊκή μεταφορά ανθρώπων και προϊόντων αποτελούσε αν όχι τη μόνη, σίγουρα την ευκολότερη και οικονομικότερη λύση τότε που δεν υπήρχαν οδικά δίκτυα, τότε που δεν υπήρχαν σιδηρόδρομοι. […]. Το Μεταφορικό Ισοδύναμο, λοιπόν, αναμένεται να συμβάλλει θετικά στην ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Θα λειτουργήσει ενισχυτικά σε όλες τις παράλληλες δράσεις που προωθούν τα Υπουργεία στα νησιά, στους τομείς της υγείας, της εκπαίδευσης, της ενέργειας, του πολιτισμού και του αθλητισμού. Ταυτόχρονα, η εξομοίωση του κόστους θαλάσσιας μεταφοράς των εμπορευμάτων με αυτό το χερσαίας Ελλάδας θα επιτρέψει στις νησιωτικές επιχειρήσεις να ανταγωνιστούν τις επιχειρήσεις της ηπειρωτικής Ελλάδας.

«Μου προκαλεί θλίψη η στάση του ΚΚΕ»

Εντύπωση όμως προκάλεσε και η ξεχωριστή αναφορά του κ. Πάλλη προς το πρόσωπο της Χριστιάνας Καλογήρου και εμμέσως προς εκείνου του βουλευτή Λέσβου του ΚΚΕ, Σταύρου Τάσσου. Μου προκαλεί πάρα πολύ θλίψη η στάση του ΚΚΕ. Η στάση του ΚΚΕ μου προκαλεί θλίψη, διότι το ΚΚΕ ήταν από τους πρωτεργάτες της διεκδίκησης των μέτρων νησιωτικής πολιτικής και του ΦΠΑ και του Μεταφορικού Ισοδύναμου. Δυστυχώς, το ΚΚΕ το τελευταίο διάστημα εγκαταλείπει τις πάγιες θέσεις και τους αγώνες του σε μια προσπάθεια να βγάλει τον κ. Μητσοτάκη Πρωθυπουργό. Και κλείνω με την κυρία Καλογήρου. Ας διαβάσει το άρθρο 10, να δει ότι είναι όλα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου μέσα, με εφαρμογή από τον Ιούλιο και μετά να μιλήσει για κάτι που δεν θα εφαρμοστεί ποτέ. Είναι ντροπή της ως Περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου με όλα τα νησιά μέσα να κάνει τέτοια κριτική στο νομοσχέδιο», κατέληξε ο κ. Πάλλης.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΆΡΘΡΑ
Τελευταία τροποποίηση Παρασκευή, 29 Ιουνίου 2018 11:10
FOLLOW US
Copyright © 2017 EmprosNet.gr
Εμπρος Ημερήσια Εφημερίδα Νομού Λέσβου - Καρά Τεπέ - Mυτιλήνη - 81100
Απαγορεύεται η αναπαραγωγή με οποιονδήποτε τρόπο.
Top