Ο Πιέρ Μοσχοβισί επιμένει ότι ο μειωμένος ΦΠΑ θα καταργηθεί από τον Γενάρη και πάει κόντρα στο αφήγημα της κυβέρνησης περί του τέλους των μνημονίων

«Διαρθρωτική μεταρρύθμιση» η κατάργηση των μειωμένων

30/08/2018 - 12:53 Ενημερώθηκε 30/08/2018 - 13:45

Ως «ολοκλήρωση μιας σημαντικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης» χαρακτηρίζει την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ο Επίτροπος Μοσκοβισί, απαντώντας σε σχετική ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ και ξεκαθαρίζοντας ότι η εξαίρεση από την εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου που δόθηκε σε πέντε νησιά έως τα τέλη Δεκεμβρίου του 2018 και μάλιστα στο όνομα του προσφυγικού και όχι στη βάση των διαχρονικών αναγκών και επιβαρύνσεων που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι των νησιών είναι προσωρινή. Προκαλώντας νέο κύκλο προβληματισμού σχετικά με το τι έχει συμβεί σχετικά με την παράταση της ισχύος του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά, αλλά και σχετικά με το τι σημαίνει η περίφημη «έξοδος από τα μνημόνια».

Ο Πιέρ Μοσχοβισί στην απάντησή του στην ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Σ. Ζαριανόπουλου, τόνισε επί λέξει: «η παράταση των περιφερειακών συντελεστών ΦΠΑ καθυστερεί την ολοκλήρωση μιας σημαντικής διαρθρωτικής μεταρρύθμισης του συστήματος ΦΠΑ, με τη διατήρηση ενός διττού συστήματος που συνεπάγεται μεγαλύτερο διοικητικό φόρτο και κενά που θα μπορούσαν να τύχουν εκμετάλλευσης». Επαναφέροντας ξανά τον προβληματισμό σχετικά με το μέλλον του νησιωτικού κεκτημένου. Ταυτόχρονα, για οποιαδήποτε απόφαση για μέτρα - ψίχουλα προς τους κατοίκους των νησιών η Επιτροπή σημείωσε στην ίδια Ερώτηση ότι θα πρέπει να «λαμβάνονται υπόψη τα διαθέσιμα δημοσιονομικά περιθώρια και να αποφεύγονται οι οπισθοδρομήσεις όσον αφορά τις εκτεταμένες μεταρρυθμιστικές προσπάθειες που έχει πραγματοποιήσει η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια».

ΚΚΕ: «Παραμύθια η έξοδος από τα μνημόνια»

Το ΚΚΕ τώρα, αξιολογώντας το περιεχόμενο της απάντησης Μοσχοβισί, σχολίασε ότι «επιβεβαιώνεται ότι τα μνημόνια διαρκείας της ΕΕ που ζουν και βασιλεύουν έχουν ως συστατικό στοιχείο τους τη φοροληστεία, το τσάκισμα δικαιωμάτων, τη φτώχεια, την ανεργία που δεν εξαιρεί και τους νησιώτες, την ίδια ώρα που οι επιχειρηματικοί όμιλοι θησαυρίζουν και επιδοτούνται με κάθε τρόπο. «Παράλληλα, ο Επίτροπος αναφέρει ότι “τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα διερεύνησαν εναλλακτικές δυνατότητες όσον αφορά τον καλύτερο δυνατό τρόπο στήριξης των κοινοτήτων που έχουν πληγεί, μεταξύ άλλων μέσω μιας προσέγγισης για την επίσπευση των επενδυτικών έργων κρίσιμης σημασίας στα νησιά, που χρηματοδοτούνται από τα ευρωπαϊκά ταμεία. Αυτά θα μπορούσαν να συμβάλουν στη βελτίωση των υποδομών, της συνδεσιμότητας και της κοινωνικής στήριξης επί τόπου”. Προτρέπει δηλαδή σε αξιοποίηση ευρωενωσιακών κονδυλίων για “επενδυτικά έργα” τα οποία αναλαμβάνουν μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι πολλαπλασιάζοντας τα κέρδη τους, ενώ την ίδια ώρα οι εργαζόμενοι και τα λαϊκά στρώματα στα νησιά στενάζουν από την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ, τη φορολεηλασία, τις μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις, τις τραγικές ελλείψεις ιατρών και νοσηλευτών σε νοσοκομεία, τα χρόνια προβλήματα στα σχολεία, την εκρηκτική κατάσταση με τον εγκλωβισμό χιλιάδων προσφύγων στα νησιά, τα τεράστια κόστη μεταφοράς. Ειδικά σε σχέση με το αυξημένο κόστος μετακίνησης από τα απομονωμένα νησιά, η ΕΕ τονίζει ότι όποια μέτρα ληφθούν θα πρέπει να συνάδουν με τις “βέλτιστες πρακτικές” της ΕΕ. Τέτοιας έμπνευσης ήταν και το “μεταφορικό ισοδύναμο” που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ λίγους μήνες πριν ως... δήθεν αντίμετρο στην κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά και που δεν συνιστά τίποτα άλλο παρά άλλη μια μορφή επιδότησης των εφοπλιστών που εξακολουθούν να καθορίζουν τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων ανενόχλητοι και να επιδοτούνται με εκατομμύρια, είτε απευθείας για τις λεγόμενες άγονες γραμμές, είτε έμμεσα για το μεταφορικό ισοδύναμο, με βάση την εθνική και την ευρωενωσιακή νομοθεσία για την «απελευθέρωση» των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών, αφήνοντας ανικανοποίητη την ανάγκη των νησιωτών για φθηνές, απρόσκοπτες και σύγχρονες ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες».

Γενική Ροή Ειδήσεων

PROUDLY POWERED BY CJ web | Copyright © 2017 {emprosnet.gr}
Made with love and a lot of coffee by CJ web, Creative web Journey